Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
September 05, 2010, 06:59:58 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Ken je nog spelers? Nodig ze uit op dit forum en help deze community groeien! Hoe groter deze community, hoe meer we kunnen ondernemen om deze te ondersteunen.
13693 Posts in 917 Topics by 253 Members
Latest Member: Bob The Builder
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Miniature Games
| |-+  Historical
| | |-+  Wings of War WWI
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Wings of War WWI  (Read 301 times)
Gamedad
Night Goblin

View Profile
« on: March 23, 2010, 05:42:15 PM »

Sommigen van jullie weten dit al maar ik ben erg geïnteresseerd in de luchtvaart tijdens de 1ste wereldoorlog...
Naast het verslinden van talloze boeken over het onderwerp ga je als gamer dan ook zoeken naar een spel dat die periode simuleert.

Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd dat op de markt te vinden was  maar de meeste wargames zijn gewoon veel te ingewikkeld om echt vlot speelbaar te zijn...

Dit moet een zekere Andrea Angiolino ook gedacht hebben toen hij zijn Wings of Wars-cardgame  in elkaar bokste Cheesy

Toen hij dit spel vermelde op het forum van de "Aerodrome" ( = DE site voor WWI -Aviation afficionado's  Cool) was ik meteen verkocht. Grin

Ondertussen is dit oorspronkelijke card-game uitgegroeid tot een hybride-spel dat zowel met ( erg mooie)miniatuurtjes  kan gespeeld worden als met de kaarten.

Er zijn op dit moment 3 basis dozen en 1 deluxe doos ( + 4 mini's ) te verkrijgen en een uitbreiding op komst die het mogelijk maakt de grote bommenwerpers uit WOI te integreren.

Tal van miniatuurtjes op schaal 1/144 zijn eveneens verkrijgbaar.

Ik bezit zowat alles wat er ondertussen is uitgekomen ( basisdozen +boosters en een flink aantal miniatuurtjes)  maar speel voornamelijk on-line  ( PBeM  cfr link )

Ik zou graag weten of er nog Thunderbolters zijn die zich aan de luchtvaart  ende riddersin de lucht interesseren.

Indien er genoeg gegadigden zijn wil ik best een demo houden waarna de volgende stap een aantal free-for-all games zouden zijn en wie weet daarna een campagne.

Om uw appetijt aan te scherpen hieronder enkele links:

http://www.wingsofwar.org/index.php?

http://www.spiele-offensive.de/index.php?cmd=suchergebnis&suchwort=wings+of+war

www.PBeM.net

Alle verdere info: via deze thread of via PM

« Last Edit: March 26, 2010, 12:30:43 PM by Gamedad » Logged

The most difficult thing in life is to make a choicebetween what is right ...and what is easy
warlock
Goblin Hero

no quarter will be asked, none will be given

View Profile
« Reply #1 on: March 23, 2010, 09:50:18 PM »

Zoals het hoort voor iemand die zowat van alle markten thuis is, heb ik hier ook enige zaken van (en ook omdat dit in Bylandt ook gespeeld wordt) maar zou het nog eens vanonder het stof moeten halen.

The art of war is of vital importance to the state.
It is a matter of life and death,
A road either to safety or to ruin.

To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
talagarz
Snotling
*

View Profile
« Reply #2 on: March 24, 2010, 08:25:58 AM »

Hoi,

Ik heb ook nog een hele hoop stoffige vliegertjes in mijn kasten staan! en ben dus zeker geinteresseerd!
Gamedad
Night Goblin

View Profile
« Reply #3 on: March 24, 2010, 09:59:51 PM »

Goed zo.. Allez nog ene en we kunnen kaarten ...euh..Wow spelen :-)

Ik hou jullie op de hoogte... 't zal sowieso voor na de conventie zijn en dan moet ik ook nog zien dat het met mijn job niet in conflict komt ..en dat mijn eega niks "belangrijks" gepland heeft ...HM. Sad ... Zo'n beetje zoals bij iedereen zeker ? Grin
« Last Edit: March 24, 2010, 10:02:39 PM by Gamedad » Logged

The most difficult thing in life is to make a choicebetween what is right ...and what is easy
RidingWolf
Snotling
*

View Profile
« Reply #4 on: April 11, 2010, 01:22:29 AM »

Ik heb ook een beetje wow stuff, dus laat maar weten wanneer er eens gespeeld zou worden.
stompinggroo
Goblin
**

View Profile
« Reply #5 on: April 11, 2010, 08:25:07 AM »

voor de volledigheid zal ik mij hier ook aanmelden, al moet ik bekennen dat ik slechts twee vliegtuigjes heb, moet er mij nog eens wat beter in verdiepen
Gamedad
Night Goblin

View Profile
« Reply #6 on: April 11, 2010, 12:52:43 PM »

Aha...de vierde man  Grin

Ik verwacht dat ik de laatste week van mei pas beschikbaar zal zijn... 't Is hier nogal druk de laatste tijd ( wanneer niet eigenlijk  Huh )

Maar er wordt aan gewerkt !

Wargamer57
Snotling
*

View Profile
« Reply #7 on: April 11, 2010, 09:49:56 PM »

Heb ongeveer tien vliegtuigen. Al veel gespeeld.
Bezig aan Fokker DRi Jasta.
I'm game for a game.
Lounge Lizard
Gamedad
Night Goblin

View Profile
« Reply #8 on: April 12, 2010, 07:31:27 PM »

Dit kan nog interessant worden .. eerst het aflappen inde ruimte en daarna met de tweedekkerkes  Cheesy
nu nog een beschikbare datum vinden  Embarrassed

Gamedad
Night Goblin

View Profile
« Reply #9 on: July 11, 2010, 10:15:27 AM »

Even een update... Ik had "Flight of the Giants" besteld in april en tot op heden is het nog steeds niet aan gekomen  Sad  ook na een zeer boze mail van mij naar mijn webwinkel bleek het probleem bij nexus zelf te liggen .
Het enige positieve resultaat op mjn mail was dat ik een extra rabat van 2 euro heb gekregen in afwachting van de levering  Grin

Laatste bericht is dat het voor eind deze maand zou zijn ( maar ja ..veel beloven en weinig geven doet de gekken in vreugde leven )

Jullie krijgen in elk g eval een korte omschrijving van de inhoud van deze uitbreiding van zodra ze geleverd is.

Sleewie
Goblin Hero

All guts 'nd glory.. Or all guts 'nd gory..

View Profile
« Reply #10 on: July 15, 2010, 11:53:14 AM »

Moest iemand eens een demo willen geven van Wings of War, do let me know Smiley

40K: Imperial Guard (Under reconstruction)
Tau: Combined Intervention Cadre Shi'Le'Vi
Space Marines: Emperor's Emissaries

Fantasy: Empire (Under construction)
Gamedad
Night Goblin

View Profile
« Reply #11 on: July 15, 2010, 12:07:34 PM »

Die demo komt er ooit nog ..maar het ontbreekt me aan de tijd voor 't moment ... zoveel projecten ...zo weinig tijd Grin

Sleewie
Goblin Hero

View Profile
« Reply #12 on: August 24, 2010, 10:20:55 PM »

Die demo komt er ooit nog ..maar het ontbreekt me aan de tijd voor 't moment ... zoveel projecten ...zo weinig tijd Grin
Moest ge eens tijd vinden, PM me Wink
'K ben massa's geïnteresseerd, en mijn pa zal daar ook in geïnteresseerd zijn. Die modelbouwt twee -en driedekkers, WO I. Echte passie van'm.

Gamedad
Night Goblin

View Profile
« Reply #13 on: August 25, 2010, 10:02:56 AM »

Ik denk dat uw Pa en ik het goed met elkaar gaan kunnen vinden: ik heb hier ook massa's bouwdozen staan van 2-dekkers uit WOI en een uitgebreide bibliotheek over het onderwerp...
Mijn grootste probleem is dat ik tijd te weinig heb. Ik ga proberen werk te maken van die demo en hou je op de hoogte.

Sleewie
Goblin Hero

View Profile
« Reply #14 on: August 27, 2010, 04:53:22 PM »

Ik denk dat uw Pa en ik het goed met elkaar gaan kunnen vinden: ik heb hier ook massa's bouwdozen staan van 2-dekkers uit WOI en een uitgebreide bibliotheek over het onderwerp...
Mijn grootste probleem is dat ik tijd te weinig heb. Ik ga proberen werk te maken van die demo en hou je op de hoogte.

Thanks!
Maar 't hoeft daarom nog niet meteen de komende weken te zijn Wink Als ge eens'n avondje vrij hebt en ge hebt niks te doen en zin om eens een demo'ke te geven moogde dat gerust doen!

Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: