Eden, leuk spel.
Ik heb een paar jaar geleden daar figuren van gekocht voor 2 facties (jokers en Bamaka clan). Ontzettend mooie figuren. gedetailleerd en ontzettend origineel. Heel fijn om te schilderen ook en vol met figuren die je echt nergens anders ziet. Het zijn inderdaad Fransen, en dat staat meestal garant voor eigenzinnige popjes.
Het spel is eigenlijk heel leuk. De mechanica zijn ontzettend simpel, dus kan je je concentreren op de tactiek. En die is niet zo gemakkelijk als je op eerste zicht zou zeggen. Ze zijn erin geslaagd om heel wat tactiek in het spel te steken. Wat ook leuk is is dat het een heel klein spel is. een typisch spelbord is 2 ft op 2 ft. Dat is het minste van eender welk spel dat ik ken. Je speelt ook met 3 tot 5 figuren per kant. Meer niet. Dat maakt het allemaal heel snel en heel vlot.
Ook leuk aan het spel is dat er een aantal leuke scenario’s zijn. Naast de standaard scenario’s heb je bijvoorbeeld een scenario waarbij wilde beesten rondlopen op het spelbord die je moet afmaken (het is apocalyptisch, dus daar horen mutanten beesten bij

)
Alles bij elkaar een spel dat heel snel en vlot speelt en dat je heel snel kan oppikken, maar waar je langer over kan doen om het helemaal onder de knie te krijgen.
Zeker een aanrader. Het is dat ik al zoveel anders speel en dat ik slechts 1 andere persoon ken die figuren heeft, anders zou ik het vaker spelen.