Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 23, 2012, 05:22:03 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Ken je nog spelers? Nodig ze uit op dit forum en help deze community groeien! Hoe groter deze community, hoe meer we kunnen ondernemen om deze te ondersteunen.
25869 Posts in 1932 Topics by 409 Members
Latest Member: Nyarlatothep
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Activiteiten
| |-+  Evenementen en Beurzen (Moderators: Erik, patje, Tykros)
| | |-+  conventie: ideeën en feedback
« previous next »
Pages: [1] 2 Print
Author Topic: conventie: ideeën en feedback  (Read 549 times)
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« on: January 23, 2012, 08:16:16 PM »

Om het officiële topic clean te houden een apart topic voor al jullie bedenkingen.

Alvast een copy van de post van alex aka gamedad:

"Sta me toe even een knuppel in het hoenderhok te gooien: gaan we met de nieuwe zaal niet aan ruimte inboeten ( ergo minde rplaats voor tafels en handelaars)?
Ik meen namelijk dat Jan reeds die opmerking maakte  op de vorige conventie namelijkl dat  het nieuwe zaaltje in de buurt feitelijk te klein was omdat je dan de volledige ruimte die door de gang  van het dienstencentrum werd gevormd ook kwijt was.
Het is natuurlijk te laat de put gevuld als het spreekwoordelijke kalf reeds de geest heeft gegeven maar we zouden volgens mijn bescheiden mening volgend jaar toch best naar iets anders uitkijken ( ik weet het... ik had op de algemene ledenvergadering aanwezig moeten zijn dan had ik dit toen kunnen aankaarten...but work you know )
Soit, waarom zeg ik dit : omdat ik allerlei geruchten hoor en omdat een aantal van de oorspronkelijke  organisatoren nu een ...hoe zeg ik het voorzichtig... beetje teleurgesteld zijn.
Ik meen ook te weten dat er nieuwe  handelaren interesse hebben om naar de conventie te komen wat door de kleinere ruimte waarschijnlijk onmogelijk wordt...de kans dat die volgend jaar terug gaan komen wordt daardoor ook kleiner natuurlijk.

Ik begrijp best dat dit alles nieuw is voor de Thunderbolts en dat ik weinig recht van spreken heb ( vanwege niet actief bezig op dit ogenblik ) maar ik vind toch dat we ook rekening moeten houden met hoe de buitenwereld ons met argusogen volgt.

Valse noten zijn toegestaan maar we moeten opletten dat het geen kakafonie wordt ( no pun intended  Tongue)

Met de allerbeste bedoelingen,

Gamedad aka Alex"
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #1 on: January 23, 2012, 08:27:40 PM »

en meteen antwoord:

Alex, Ik heb de zaal gezien en ze heeft volgens mij heel wat troeven. Naar mijn mening meer dan de gebruikelijke gang waar we steeds in zaten. Op de nieuwe zaal zal kritiek komen, daar twijfel ik niet aan, maar laat ons niet doen alsof de oude zaal een waar paradijs was.

Aanvankelijk was ook ik kritisch. We hebben echter een zeer mooie en ruime inkom, volledig in glas, waar de tweedehandsstand in kan of een flagship trader. Wanneer je binnenkomt heb je één ruime en hoge zaal, een nette keuken en bar, voldoende tafels, voldoende nette toiletten, en indien gewenst een podium. Er is ook een meer dan volledige klank- en lichtinstallatie. Op al deze punten gaan we er duidelijk op vooruit. Deze zaal voelt gewoon goed aan.

We kunnen in deze zaal, na een snelle maar juiste berekening, minstens evenveel traders kwijt als in de oude gebruikelijke zaal. Bovendien kunnen deze comfortabel staan, wat in de oudere zaal niet steeds het geval was. Denken we maar aan de verwarmingselementen, de vensters, de vreemde layout, etc. Kwaliteit gaat naar mijn mening boven kwantiteit. Vorig jaar hadden we bijvoorbeeld acht tevreden traders. Als we deze betere condities kunnen bieden dit jaar gaan we erop vooruit, als we negen traders dezelfde of minder goede condities bieden gaan we er, naar mijn mening, op achteruit.

Laat me gewoon samenvatten dat je het moet zien om het te begrijpen. Op papier heb je minder ruimte, in praktijk heb je een veel professioneler en ruimer gevoel. Zoals het vroeger was, was het goed. Zoals het nu wordt, zal het beter zijn. Met de nodige groeipijnen en bedenkingen, uiteraard.
Gamedad
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #2 on: January 24, 2012, 09:00:34 AM »

Zoals ik zei in mijn laatste zin van mijn post :

"Met de allerbeste bedoelingen" Grin

Enne..for the record : ik ken de zaal want ik ben geboren en getogen in Gentbrugge... mijn ouderlijke huis ligt nog geen 5 km van de zaal Cheesy

The most difficult thing in life is to make a choice between what is right ...and what is easy
chiram
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #3 on: January 24, 2012, 11:02:37 AM »

Wel ik was aan het deken toen ik dit las.
Op mijn nieuw werk is er een grote sporthal met cafetaria aan.
en een grote parking , dicht bij de E17 en E40 en een tramlijn direct van sint pieters die er eindigd.
Dus moest de zaal echt zo hard tegenvallen kan je voor volgend jaar eens gaan luisteren bij OC int jozef in Zwijnaarde ( recht tegenover de autokeuring maar aan de andere kant van het kanaal )

En als het dan een bijkomende troost is, het huurgeld gaat naar die instelling dat dan weer meer middelen toelaat voor het werken met jongeren met mentale beperkingen.
Dus de huur ervan is dan zelfs al een vorm van een goed doel.

Maar swat ik wou dat eventjes meedelen.

"I have been chosen for greatness by the dark gods themselves. You petty mortals have been chosen only for death"
-Eglixus , the executioner of Trechagrad-
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #4 on: January 24, 2012, 11:04:01 AM »

Proficiat met uw nieuw werk!

En merci voor de tip  Cheesy.
Gamedad
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #5 on: January 24, 2012, 11:32:40 AM »

Inderdaad..een goeie tip! Wink

Terwijl we toch bezig zijn: er werd mij doorgespeeld dat de club uit Denderleeuw PMCD nog niet zou zijn aangeschreven ( for what it's worth he...ik ben maar de boodschapper  Tongue)
Enne ik hoorde ook de opmerking dat de tafels wat klein uitvallen voor historische wargames.

Even een persoonlijke opmerking wat dat laatste aangaat: Ik weet dat we wat moeten schipperen met  "plaats"maar..hou er rekening mee dat de Thunderbolts voor 't grootste deel Fantasy en SF wargamers zijn en een pak van de  andere clubs historische wargames spelen. Deze laatsten  gebruiken meestal meer plaats dan een SF of Fantasy-game...
Wij zijn dus gewoon om op een iets beperktere ruimte te spelen ..die andere clubs  pakken meestal nogal groot uit en zijn niet gewoon om opeen ( voor hen dan ) beperktere ruimte te spelen.

Ik denk bvb aan "Murphy's Heroes" die elk jaar met een schitterend en origineel participatiespel  afkomen en de mannen die Napoleontic doen.

Ik weet dat ik hier rijkelijk laat mee afkom  maar goed ... 't is iets om mee te nemen voor de volgende  ( en ik probeer de volgende ledenvergadering af te komen  zodat ik dan kan reageren en niet met vijgen na Pasen kom )

En dan nog dit : respect oor de mensen die zich de volle 100% inzetten om van de conventie iets moois te maken. Ik weet dat ik aan 't zagen ben maar ik wil ook niet de indruk wekken dat ik een van die betere stuurlui aan de wal ben Grin
Kritiek hoort opbouwend te zijn en nooit persoonlijk opgenomen te worden: 't is de bedoeling dat we leren van elkaar en onze fouten om het de volgende keer nog beter te doen. Iemand moet nu eenmaal af en toe advokaat
van de duivel spelen...

Uw nederige dienaar Gamedad  Wink Grin Grin Grin

The most difficult thing in life is to make a choice between what is right ...and what is easy
HeadCase
Goblin Fanatic

Because stomping you is funny!

View Profile
« Reply #6 on: January 24, 2012, 11:47:43 AM »

Heb je contactgegevens voor PMCD? Die stonden niet op mijn lijst blijkbaar.

Wat het formaat van de tafels betreft: iedereen moet wat inboeten. Het is niet omdat de tafel kleiner is dat je ze niet mooi kan inkleden of er geen leuk spel op kan spelen - zelfs voor spellen die normaal gezien op enorme tafels worden gespeeld ben ik er zeker van dat de optie bestaat om het ook iets kleiner te doen. Bijkomend probleem is dat als ik één club meer plaats gun dat er anderen zich achteruit gestoken zullen voelen.
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #7 on: January 24, 2012, 12:49:58 PM »

Volledig eens met Kevin.

De focus blijft overigens om de traders en clubs terug te laten komen die steeds kwamen, wat betekent dat de nadruk zoals steeds zal blijven liggen op historical wargaming. Dit willen we aanvullen, absoluut niet vervangen.

Persoonlijk verkies ik, binnen dat kader, kleinere tafels waarop meer gebeurt boven grote tafels die zeer statisch zijn. Opnieuw: kwaliteit boven kwantiteit.
Gamedad
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #8 on: January 25, 2012, 08:59:16 AM »

Ik ga dit ook via PM naar Kevin sturen maar hieronder de contact gegevens voor de Club uit Denderleeuw :

PMCD / Dirk Donvil via ddonvil@gmail.com

Voila,...alles komt op z'n pootjes terecht zie  Grin

Gamedad
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #9 on: January 28, 2012, 01:42:20 PM »

Zou het geen goed idee zijn om ergens op het forum te vermelden welke handelaren toegezegd hebben en komen?
Het is zo dat een aantal mensen elk jaar meerdere  bestellingen plaatsten en de betrokken handelaar bracht dat dan mee  naar de conventie...

"So I heard through the grapevine "  Wink

Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #10 on: January 28, 2012, 02:58:46 PM »

@ Kevin: De marketingmachine mag inderdaad op gang komen.
Flyers mailen naar iedereen, ook bevriende clubs.
info op forum, site, facebook, aan muur OP, etc.
Flyeren naar alle bevriende clubs
etc.
ideeën welkom!
tyrannusBE
Night Goblin

View Profile WWW
« Reply #11 on: January 28, 2012, 05:06:56 PM »

Ik ga eens bij de groep Belgen op deviant art een devmeet voorstellen op de conventie en zien of er reactie op komt. Mogelijk sleep ik dus een paar man mee, maar het zullen er waarschijnlijk niet erg veel zijn.
« Last Edit: January 28, 2012, 05:08:48 PM by tyrannusBE » Logged

"Learn to know this ship like the back of your hand, otherwise you'll know the back of mine." - 1st Lt. William Bush, HMS Renown
HeadCase
Goblin Fanatic

Because stomping you is funny!

View Profile
« Reply #12 on: January 30, 2012, 11:04:48 AM »

@ Kevin: De marketingmachine mag inderdaad op gang komen.
Flyers mailen naar iedereen, ook bevriende clubs.
info op forum, site, facebook, aan muur OP, etc.
Flyeren naar alle bevriende clubs
etc.
ideeën welkom!
Ik zal een budget nodig hebben voor flyers en de post, maar ik zal nog details doorsturen van zodra ik zelf een idee heb van de prijzen.
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #13 on: January 30, 2012, 07:26:56 PM »

no prob, conventie is een vlaggenschip én  brengt geld op.
patje
Global Moderator
Goblin Hero

carpe diem

View Profile
« Reply #14 on: January 31, 2012, 04:27:09 PM »

ik ken die 4de zaal goed , en die bied idd meer plaats dab je zou verwachten hoor
zeer grote bar en mogelijkheid tot gebruik van een afwasmachine
patje

carpe diem
Pages: [1] 2 Print 
« previous next »
Jump to: