Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 23, 2012, 04:19:07 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Ken je nog spelers? Nodig ze uit op dit forum en help deze community groeien! Hoe groter deze community, hoe meer we kunnen ondernemen om deze te ondersteunen.
25864 Posts in 1930 Topics by 409 Members
Latest Member: Nyarlatothep
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - The Dark Corner - Miniature Games
| |-+  Andere
| | |-+  Mercs Miniatures
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Mercs Miniatures  (Read 291 times)
Lorenzo
Goblin Shaman

View Profile
« on: November 25, 2011, 01:15:41 PM »

Zoals ik eerder al had vermeld, heb ik  de rulebook besteld van dit spel.

De algemene info vind je op: http://www.mercsminis.com/ (De site wordt binnenkort helemaal vernieuwd)
Sci-fi skirmish game, 5vs5 (modellen), duurt ongeveer 90min.

Ik heb al enkele reviews gelezen en komt veel positieve commentaar op.  Smiley

Ook BoW is er (eindelijk) op gesprongen. Met een review van de fractie CCC modellen.  Cheesy
http://www.beastsofwar.com/mercs/mercs-ccc-faction-unboxed/#comment-39909

Als na het lezen van het boek de regels mij aanstaan, ben ik van plan om op termijn enkele figuren te bestellen.
Maar daar hoor je zeker nog van  Wink

"Welcome to the cause"

Lo
« Last Edit: November 30, 2011, 06:26:51 PM by Lorenzo » Logged
Lorenzo
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #1 on: December 07, 2011, 03:36:11 PM »

Vandaag mijn boek ontvangen!  Cheesy

Hardcover, 175p full color en de kwaliteit is echt top! (Persoonlijk vind ik het nog net iets beter dan Warmahordes)
-Heel veel foto's en diagrammen (verduidelijken regels)
-Artwork is echt  Shocked
-1/3 regels, 2/3 fluff van de wereld/fracties en een kijkje in de workshop van de mensen achter Mercs (echt tof  Smiley)
-Het boek bespreekt de 1ste 4 fracties (op dit moment zijn het er al 6, maar daar zorgt de volgende boek wel voor)

Algemeen een zeer mooi boek voor een beginnend bedrijfje, ze hebben er hun hart en ziel ingestoken (ervaring; regels zijn geschreven door een ex-militair) en dat zie je ook.

Het zal me nog een tijdje duren vooraleer ik door alle regels en fluff ben. Maar ik wou deze algemene review toch eens meegeven.
In de toekomst komen er misschien modellen, maar ik wacht tot na nieuwjaar want dan komen er starter boxen uit!
http://www.beastsofwar.com/news/sneak-peek-mercs-faction-boxes/

Tot de volgende

Lo
(ps: als er mij iemand kan pm'en hoe ik eigen foto's op het forum kan smijten, zorg ik voor wat afbeeldingen Smiley)

« Last Edit: January 08, 2012, 03:24:21 PM by Lorenzo » Logged
mig el pig
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #2 on: December 07, 2011, 09:57:41 PM »

foto opladen op photobucket ofzoiets en dan de [IMG] code copyen.

The maze was so small that people got lost looking for it.

-- Bloody Stupid Johnson at his finest (Terry Pratchett, Men at Arms)
Lorenzo
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #3 on: December 28, 2011, 10:00:57 PM »

Zoals beloofd, enkele sfeerfoto's van de 'MERCS' regelboek.

Lo
« Last Edit: January 15, 2012, 01:02:22 PM by Lorenzo » Logged
Lorenzo
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #4 on: December 28, 2011, 10:34:20 PM »

Ziezo de foto's zijn gepost  Smiley (Zie hierboven,ze zijn wel wat groot uitgevallen, mijn excuses door voor...)
Zoals je kan zien, veel afbeeldingen, prachtige artwork, voorbeelddiagrammen,...

Heb ondertussen ook de regels gelezen. Een klein overzichtje:

-Het spel wordt gespeeld 5vs5. (Kan zowel op een 2D als een 3D terrein gebeuren.)
-Alles wordt bepaald door het rollen van een D10 (1 = Bad, 10 = Good)
-Het bewegen van de modellen gebeurd aan de hand van de kaarten (zie voorlaatste foto hierboven). Dit geeft een leuke toets aan het spel, maar zal moeilijk te gebruiken zijn tijdens een battle met 3D terrein.
-Op de kaartjes staan al de gegevens van de modellen.
-De beurt bestaat uit 'intiative' (wie mag eerst schieten/kloppen) en 'action' (movement, special actions, (close)combat,...)
-Je kan gebruik maken van 'Advenced Combat Maneuvers' (ACM) zoals Suppression, overwatch en bounding.
-Het spel legt zich echt toe op tactiek, elke beweging van je modellen zal een effect veroorzaken. Modellen geven elkaar bonussen, helpen elkaar bij het neerhalen van de tegenstander,... Het grote deel is Range maar Close combat heeft ook zijn aandeel in het spel.
-Dus eerst 2 keer denken en dan pas doen!

Ik heb ook nog deze blog gevonden: http://handcannononline.com/blog/category/miniature-games/mercs/
Hierop vind je nog eens een review van het spel + een overzicht van de bestaande facties! (Altijd handig en zo hoef ik het niet te doen  Wink)

Zelf ga ik pas modellen aanschaffen na nieuwjaar want dan komt er een 'starter box' voor elke fractie (met faction dices), ook een 'movement template'. Tot slot komt bij ons de 'Battlefoam MERCS bag' uit op 31 december.  Smiley

Zo ik hoop hiermee sommigen hun aandacht wat te trekken. Wie het boek eens wil inkijken, laat maar iets weten.
En ik denk dat er in 2012 wel enkele MERCS demo's zullen volgen in de club  Wink

Lo

« Last Edit: January 15, 2012, 01:15:28 PM by Lorenzo » Logged
Lorenzo
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #5 on: January 19, 2012, 12:05:26 AM »

-Update!-

'Mercs' heeft zonet hun site helemaal vernieuwd! Veel beter dan hun vorige site. Zeker eens een kijkje waard.  Smiley http://www.mercsminis.com/
(Filmpjes, wallpapers, store en fan support, game uitleg, enz.)

Heb me zonet ook ingeschreven voor de ''Black Ops''. Dit zal pas later tot zijn recht komen, maar vergelijk het als een Press ganger bij PP  Wink

Ondertussen de zak, template en dice gekocht (zijn onderweg), net ook te weten gekomen dan de 'Starter sets' voor eind februari zijn.
Nog even wachten dus en dan BOEM!  Grin

Lo
tyrannusBE
Night Goblin

View Profile WWW
« Reply #6 on: January 19, 2012, 02:09:40 AM »

Colour me intrigued.

"Learn to know this ship like the back of your hand, otherwise you'll know the back of mine." - 1st Lt. William Bush, HMS Renown
Sion
Night Goblin

View Profile
« Reply #7 on: January 19, 2012, 12:28:11 PM »

Op het eerste zicht zien vooral KemVar en Sefadu er leuk uit. Zal na de examens eens bij u komen neuten om het boek eens te doorbladeren  Wink
Lorenzo
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #8 on: February 17, 2012, 11:16:33 AM »

Mensen die interesse hebben:

MERCS Quickstart Rules
This download includes a 20 page rules section that covers the MERCS basic game.
http://www.mercsminis.com/downloads

Er staat achteraan ook fluff Smiley

Ik heb net mijn 2 fracties (CCC & USCR), ik ga ze zo rap mogelijk in elkaar proberen steken en verven. Zelf de regels goed doornemen en de FAQ op hun site. Zodat ik up to date ben. Als hun Black Ops ondersteuning (price support, demo-materiaal,..) er door komt kunnen de demo's van start gaan. Rond eind april hoop ik de eerste demo's te kunnen geven.

Lo
« Last Edit: February 23, 2012, 03:44:11 PM by Lorenzo » Logged
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: