Ziezo de foto's zijn gepost

(Zie hierboven,ze zijn wel wat groot uitgevallen, mijn excuses door voor...)
Zoals je kan zien, veel afbeeldingen, prachtige artwork, voorbeelddiagrammen,...
Heb ondertussen ook de regels gelezen. Een klein overzichtje:
-Het spel wordt gespeeld 5vs5. (Kan zowel op een 2D als een 3D terrein gebeuren.)
-Alles wordt bepaald door het rollen van een D10 (1 = Bad, 10 = Good)
-Het bewegen van de modellen gebeurd aan de hand van de kaarten (zie voorlaatste foto hierboven). Dit geeft een leuke toets aan het spel, maar zal moeilijk te gebruiken zijn tijdens een battle met 3D terrein.
-Op de kaartjes staan al de gegevens van de modellen.
-De beurt bestaat uit 'intiative' (wie mag eerst schieten/kloppen) en 'action' (movement, special actions, (close)combat,...)
-Je kan gebruik maken van 'Advenced Combat Maneuvers' (ACM) zoals Suppression, overwatch en bounding.
-Het spel legt zich echt toe op tactiek, elke beweging van je modellen zal een effect veroorzaken. Modellen geven elkaar bonussen, helpen elkaar bij het neerhalen van de tegenstander,... Het grote deel is Range maar Close combat heeft ook zijn aandeel in het spel.
-Dus eerst 2 keer denken en dan pas doen!
Ik heb ook nog deze blog gevonden:
http://handcannononline.com/blog/category/miniature-games/mercs/Hierop vind je nog eens een review van het spel +
een overzicht van de bestaande facties! (Altijd handig en zo hoef ik het niet te doen

)
Zelf ga ik pas modellen aanschaffen na nieuwjaar want dan komt er een
'starter box' voor elke fractie (met faction dices), ook een
'movement template'. Tot slot komt bij ons de
'Battlefoam MERCS bag' uit op 31 december.

Zo ik hoop hiermee sommigen hun aandacht wat te trekken. Wie het boek eens wil inkijken, laat maar iets weten.
En ik denk dat er in 2012 wel enkele MERCS demo's zullen volgen in de club

Lo