Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 23, 2012, 03:30:54 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Ken je nog spelers? Nodig ze uit op dit forum en help deze community groeien! Hoe groter deze community, hoe meer we kunnen ondernemen om deze te ondersteunen.
25864 Posts in 1930 Topics by 408 Members
Latest Member: Brom
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Activiteiten
| |-+  Leagues
| | |-+  TBG BBL (Moderators: svetlana, warlock)
| | | |-+  TBG BBL: 2011 - 2012: Questions
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: TBG BBL: 2011 - 2012: Questions  (Read 319 times)
squirrel
Goblin Fanatic

Death to the False emperor!

View Profile WWW
« on: October 09, 2011, 12:59:56 PM »

Gezien ik nog geen topic gevonden heb waarin de spelers gerichte vragen kunnen stellen, heb ik deze zelf maar opgestart. ik hoop daarmee op niemand's tenen te trappen en me de toorn van de commishionar(s) niet op de hals te halen. Dit gezegd zijnde, heb ik een vraagje over een house rule:

Het gaat over de assistant coaches. Zij kunnen VOOR de match een speler opzij nemen en hem proberen bij te trainen om een SPP te geven. Nu vroeg ik me af of dat gebeurde VOOR of NA het berekenen van inducements en wanneer hij zijn improvement maakt. Het zal namelijk wel vaker gebeuren dat spelers zullen proberen een figuur met pakweg 5 of 15 SPP net dat 1e puntje bij te geven. Stel dat dit lukt, dan heeft het figuurtje in kwestie voldoende ervaring om zich te verbeteren. ik ging er impliciet van uit dat de dobbelstenen dan meteen gerold werden om te zien waarin de figuur verbetert en het dus meteen in het roster aangepast wordt. Klopt dit of moet er tot op het einde van de match gewacht worden voor het roster aangepast wordt?

Bovendien: gezien dit ergens tijdens de pre-match procedure plaats vindt (waar exact is niet vermeld), ging ik ervan uit dat dit gebeurde VOOR de berekening van inducements. Dat betekent dus dat je team in waarde stijgt omdat er een speler verbetert en je tegenstander dus meer inducements (of jij iets minder) zal krijgen. Klopt dit, of wordt de waarde pas aan het einde van de match aangepast?

Het zijn detail-vragen die tot nu toe nog niet van toepassing waren voor mij, maar ik hoop dat ze uitgeklaard worden om vervelende situaties in de toekomst te vermijden.

Vriendelijke groeten,
Squirrel/(Chaos)Tom

and though We are not now that strength which in old days
Moved earth and heaven; that which we are, we are;
One equal temper of heroic hearts,
Made weak by time and fate, but strong in will
To strive, to seek, to find, and not to yield.
~Tennyson
RidingWolf
Night Goblin

View Profile
« Reply #1 on: October 09, 2011, 02:25:19 PM »

Ik heb zelf ook nog een vraagje.
In deze en de vorige league is het een aantal keer voorgekomen dat ik naar een leeg vak wou passen, maar omdat dit altijd een "mag wel/mag niet" niet spelletje gaf heb ik het nog nooit gedaan.

Is het toegestaan om een pass te maken naar een leeg vak(zonder de "Hail Mary" skill)?
Quote from: LRB5 p12
THROWING
First of all, the coach must declare that the player is taking a
Pass Action. The player can throw the ball to another player in
his own team
(or another player in the opposing team if he really
wants to), or simply to an empty square, though obviously the
first of these options will be the most useful – and may keep him
from being attacked by his own team members! The ball may
only be passed once per turn.
Gesmachiene
Snotling
*

View Profile
« Reply #2 on: October 10, 2011, 07:18:26 AM »

Passen naar empty square mag zeker.

Benieuwd naar wanneer je precies je assistent coaches moet inzetten. Alles Post-Match zou makkelijkste zijn lijkt me...
HeadCase
Goblin Fanatic

Because stomping you is funny!

View Profile
« Reply #3 on: October 10, 2011, 05:27:04 PM »

AC worden blijkbaar voor de match gebruikt.
squirrel
Goblin Fanatic

View Profile WWW
« Reply #4 on: October 10, 2011, 07:11:37 PM »

AC worden blijkbaar voor de match gebruikt.
zo staat het inderdaad in de house rules. Vandaar dus ook mijn vraag.

~Tennyson
tyrannusBE
Night Goblin

View Profile WWW
« Reply #5 on: October 10, 2011, 08:02:26 PM »

Ja maar: SPP's die tijdens de match gekregen worden worden ook niet onmiddelijk omgerekend, en ook niet na een drive of tussen de twee helften. Het is daarvoor wachten tot ná de match. Lijkt me logisch dat het hetzelfde is voor de SPP's van de assistent-coaches, niet?

"Learn to know this ship like the back of your hand, otherwise you'll know the back of mine." - 1st Lt. William Bush, HMS Renown
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

no quarter will be asked, none will be given

View Profile
« Reply #6 on: October 10, 2011, 10:41:39 PM »

Nope, AC worden gebruikt voor de match bij de opwarming dus deze zijn inderdaad met de house rules een uitzondering! Dit betekent dan ook dat indien een speler hierdoor zou levellen dit ook gebeurt voor de match begint en voor de inducements worden berekend. Dus de waarde van de speler (en het team) stijgt wel degelijk eerst!

En het is inderdaad toegelaten om naar een leeg vak te passen!

Raise your head up high
So the heavens hear you cry
light the brightest fire
from the highest mountain
so the whole world knows, that your spirit can´t be broken.
squirrel
Goblin Fanatic

View Profile WWW
« Reply #7 on: October 11, 2011, 04:25:45 AM »

bedankt om dit op te helderen

~Tennyson
svetlana
Moderator
Goblin Hero

View Profile
« Reply #8 on: October 11, 2011, 07:10:24 PM »

...
En het is inderdaad toegelaten om naar een leeg vak te passen!

Haha, nu begint zelfs de assistant-commissionar vragen te stellen! En waarom niet? Als hij het niet weet ... (moet hij het aan iemand anders vragen natuurlijk!)

Eén van m'n catchers (leuke meid!, mooie ogen, lekker lijf, spreekt vloeiend Oekraïenees) heeft de 'diving catch'-skill, wat wil zeggen dat ze een pass kan proberen vangen die terechtkomt in een vakje NAAST haar (maar niet een 'bouncing ball'). Ze heeft ook een +1 bonus om accurate passes te vangen.
Daarbovenop heeft ze hair-extensions, een gemoduleerde 85D en permanente eye-liner tattoos,
dus ...

1. kan je een 'accurate pass' gooien naar een LEEG vakje?
en 1.bis: landt de bal dan op het vakje (bij een gelukte pass) of zal hij wegbotsen (bouncing?), en zoja: hoeveel?
2. vooropgesteld dat het LEGE vakje (waar de bal landt, na een niet-bounce) zich niet in een enemy-tackle-zone bevindt (maar wél in die van mijn catcher), moet mijn catcher -teneinde de bal te vangen- dan rekening houden met eventuele tackle-zones op haarzelf? (er van uit gaande dat ze géén 'nerves of steel' heeft maar wél de diving catch-skill).
3. bestaat er écht geen énkele regel die tackle-zones verhindert ten opzichte van oprecht religieus lijkende deernes die blijk geven van immanente onschuldigheid?

Graag reacties van meer ervaren spelers,
Sv.
« Last Edit: October 11, 2011, 11:42:20 PM by svetlana » Logged

"All we were given was a chance, thought Polly. No miracle, no rescue, no magic. Just a chance."  -  Terry Pratchett/Monstrous Regiment.
Gesmachiene
Snotling
*

View Profile
« Reply #9 on: October 12, 2011, 09:17:15 AM »

Geweldige vraag:

1. je kan een leeg vakje kiezen als target voor je pass. Als die pass accurate is, dan landt de bal in dat vakje, maar omdat het een leeg vakje is, zal de bal bouncen (1x). Als die pass inaccurate is, dan moet je eerst 3x scatteren om te bepalen waar de pass dan wel terecht komt. Als dat ook een leeg vakje is, dan zal de bal opnieuw 1x bouncen. (LET OP SCATTER VS BOUNCE!)
1b Wanneer een speler met diving catch naast het lege vakje staat waar de bal zou landen, dan mag die proberen om de bal te vangen VOOR de bal bounced.

2. Tackle zones op de speler met diving catch tellen als modifier op die catch, tackle zones op het vakje waar de bal zou landen niet. (Treat as if landed in diving-catch players square).

3. Dat lijkt me een goede house-rule!
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

no quarter will be asked, none will be given

View Profile
« Reply #10 on: October 12, 2011, 12:11:07 PM »

Het antwoord is volledig correct behalve dan het 3e deel, dat feestje gaat niet door!  Grin

Raise your head up high
So the heavens hear you cry
light the brightest fire
from the highest mountain
so the whole world knows, that your spirit can´t be broken.
svetlana
Moderator
Goblin Hero

View Profile
« Reply #11 on: October 13, 2011, 05:05:02 PM »

Het antwoord is volledig correct behalve dan het 3e deel, dat feestje gaat niet door!  Grin

Je zal altijd zien ... nu ben ik voor het éérste jaar géén head-commissionar, en het eerste feestje wordt al afgeblazen.

Grin

"All we were given was a chance, thought Polly. No miracle, no rescue, no magic. Just a chance."  -  Terry Pratchett/Monstrous Regiment.
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: