Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 23, 2012, 05:03:46 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Het Thunderbolts Gent forum is online op http://gig.medialoft.be

Speel je games die je wilt vertegenwoordigd zien op dit forum, stuur dan een bericht naar Fred, Tom, Erik of Patje.
25853 Posts in 1929 Topics by 408 Members
Latest Member: Brom
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Activiteiten
| |-+  Boardgame zondagen (Moderators: Erik, Skallagrim, razor)
| | |-+  Zondag 16 Oktober
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Zondag 16 Oktober  (Read 435 times)
Grumgry
Goblin
**

View Profile
« on: October 05, 2011, 12:32:31 PM »

Hoi,

In het kader van de RPG maand, gaan we deze maand een aantal boardgames bekijken die nauw aansluiten bij RPGS.
Vorige keer was descent aan de beurd als bordspel dat dicht bij rpg aan leunt. Ditmaal steken we het water over en nemen we een RPG,
die het dichts bij een board spel staat :  Dungeon & Dragons 4 editie.

Na de ervaring van tijdsduur met descent heb ik het volgende voorzien :
- 2 sessies 1 om 14h00 en 1 om 19h s'avonds. (s'avonds enkel indien er voldoende interesse is)

- Een sessie heeft een duurtijd van minimum 2 uur tot maximaal 4 uur.
- Er zijn tot 6 spelerplaatsen voorzien.
- We beginnen stipt wat betekent dat deelnemers dienen op tijd te zijn. Dit om de mensen een maximaal aan speel plezier te bezorgen.
- Je hoeft van het spel niets te kennen, je hoeft zefls nog nooit geroleplayed te hebben, ook kennis van de game mechanics is niet nodig.
- Hoewel de voertaal nederlands is, is een basis kennis Engels wel handig voor game mechanics.
- Het doel is een introductie in D&D4E, dit betekent niet dat ervaren spelers niet welkom zijn, er zijn in het verhaal en de puzzels een aantal optionel side quests,
  die zelfs de ervaren speler voor een uitdaging zetten.
- Er wordt gespeeld met voorgegenereerde characters, maar er is een ruime keuze aan characters om uit te kiezen. Dit zodat we niet eerst een uur of meer verliezen aan
 character creation.
- Voor mensen die d&d dice hebben neem gerust mee, voor mensen die er geen hebben geen probleem ik heb er wel enkele op overschot.
- Voor de rest heb je enkel je goed humeur en de goesting om plezier te maken nodig :-)

Ik ga deze keer wel werken met voorinschrijving
Namiddag Sessie : 14h - 18h
-1 Abraham
-2 TyrannusBE
-3 Hans
-4 Zoon van Hans
-5 Jean Pierre
-6 Vriend van Jean Pierre

Avond Sessie : 19h - 23h
-1 Rhule
-2 Filip
-3 Karel
-4
-5
-6

Natuurlijk kan er door de liefhebbers ook een gewoon boordspel gespeeld worden.
« Last Edit: October 13, 2011, 06:04:14 PM by Grumgry » Logged
tyrannusBE
Night Goblin

View Profile WWW
« Reply #1 on: October 05, 2011, 01:12:59 PM »

Count me in. Liefst in de namiddag, maar dat hoeft niet per se, het is allebei goed voor me.

"Learn to know this ship like the back of your hand, otherwise you'll know the back of mine." - 1st Lt. William Bush, HMS Renown
Rhule
Snotling
*

View Profile
« Reply #2 on: October 06, 2011, 09:02:01 AM »

Ik zou me ook willen inschrijven voor de namiddag. Als er geen interesse is voor de avond wil ik zelf wel proberen een campaign op te starten, moest daar interesse voor zijn.
Grumgry
Goblin
**

View Profile
« Reply #3 on: October 06, 2011, 09:58:48 AM »

Rhule,

Ik heb je voorlopig op de avond ingeschreven, omdat de namiddag reeds vol zat. Ik had nog 2 niet thunderbolters van mijn werk die hadden toegezegd, aan wie ik al heel lang een demo sessie had beloofd.

Ik vermoed dat er zich nog wel zullen inschrijven en dat we wel aan 2 volledige sessie's zullen geraken.

Filip
Night Goblin

View Profile
« Reply #4 on: October 06, 2011, 10:34:09 AM »

Ik wil ook wel 's avonds.
ulfhetnar
Goblin
**

View Profile
« Reply #5 on: October 06, 2011, 03:50:48 PM »

Damn, ik ga me niet kunnen vrijmaken terwijl ik nochtans heel geïnteresseerd ben om dat eens te proberen.

Alleszins veel spelgenot gewenst die zondag,

Steven
karel
Night Goblin

View Profile
« Reply #6 on: October 06, 2011, 07:28:22 PM »

Ik wil ook wel 's avonds.

Ik wil eigenlijk s'middags, maar dat zal wel niet meer lukken.
Ziet ernaar uit dat we elkaar weer tegen het lijf gaat lopen Filip.

Schrijf mij ook maar op voor s'avonds Grumgry.
Skallagrim
Moderator
Goblin

View Profile
« Reply #7 on: October 07, 2011, 01:43:01 PM »

Voor de spelers die nog in de namiddag (vanaf 14h) willen spelen : Ik en Ruben (mijn college dus) zullen op 16 oktober tot mijn spijt niet aanwezig kunnen zijn aangezien we tickets hebben voor metaloptredens Heidenfest in Antwerpen en daar al omstreeks 17.30 moeten zijn. Wie wil kan dus nog altijd deze twee plaatsen in de namiddag innemen.
Filip
Night Goblin

View Profile
« Reply #8 on: October 13, 2011, 09:01:03 PM »

Ik ga spijtig genoeg moeten afzeggen, ik kan er zondag niet op tijd geraken..
karel
Night Goblin

View Profile
« Reply #9 on: October 15, 2011, 08:30:14 AM »

Grumgry, kunt gij mij/ons eens laten weten wat nu de effectieve planning voor morgen is.

Met Filip die afzegt voor s'avonds vermoed ik dat de avondsessie niet door gaat.  2 spelers is een beetje weinig.

En voor s'middags zijn de twee plaatsen die vrij gekomen zijn door het afzeggen van Skallagrim al opgevuld door Jean Pierre en vriend?  Of is de lijst nog niet gedatet met de laatste informatie?
squirrel
Goblin Fanatic

Death to the False emperor!

View Profile WWW
« Reply #10 on: October 15, 2011, 07:14:12 PM »

Ik heb Jean-Pierre en iemand die met hem mee komt al een hele tijd geleden ingeschreven. Ik denk dus niet dat zij 'ter vervanging van iemand' in de lijst staan. Voor de rest weet ik niet hoe Grumgry het georganiseerd heeft.

@ Grumgry: ik ga morgennamiddag ook in de outpost zijn om Blood bowl te spelen, dus ik kan jullie wel aan elkaar voorstellen.

and though We are not now that strength which in old days
Moved earth and heaven; that which we are, we are;
One equal temper of heroic hearts,
Made weak by time and fate, but strong in will
To strive, to seek, to find, and not to yield.
~Tennyson
Rhule
Snotling
*

View Profile
« Reply #11 on: October 16, 2011, 03:31:59 PM »

Enig idee of het de moeite is voor 's avonds nog af te komen? Ik heb d'r wel zin in hoor.
karel
Night Goblin

View Profile
« Reply #12 on: October 16, 2011, 05:02:51 PM »

Volgens mij niet.  De kans dat er zomaar genoeg mensen gevonden worden is klein. 

Ik ga in elk geval passen daar de afspraken mij te vaag zijn.
Grumgry
Goblin
**

View Profile
« Reply #13 on: October 17, 2011, 04:33:17 PM »

Karl,

Ik heb door mijn te drukke agenda (alles af krijgen van voorbereiding) het forum op zaterdag of zondag niet meer kunnen lezen, waarvoor mijn excuses. De sessie zou ook met 2 spelers wel degelijk doorgegaan zijn, ik had dan voor elk 2 characters voorzien, maar had in den outpost al aan een paar mensen gevraagd dezelfde dag nog om naar de avond sessie te komen om toch meer volk te hebben. Uiteindelijk waren we met 5 op de avond sessie. Zal als ik een volgende keer dit nog eens doe in ieder geval al 1 plaats voorbehouden voor jou om goed te maken.

Groeten

Grumgry
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: