Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 23, 2012, 05:02:32 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Het Thunderbolts Gent forum is online op http://gig.medialoft.be

Speel je games die je wilt vertegenwoordigd zien op dit forum, stuur dan een bericht naar Fred, Tom, Erik of Patje.
25853 Posts in 1929 Topics by 408 Members
Latest Member: Brom
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Activiteiten
| |-+  Toernooien
| | |-+  Challenge 6 40K
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Challenge 6 40K  (Read 116 times)
Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« on: October 03, 2011, 08:21:29 AM »

Ook gewonnen door een halve Thunderbolter, en een half Thunderbolt leger.

Had Stefaan zijn Imperial Guard leger overgenomen tijdje geleden. Was de Orkjes een beetje beu gespeeld, en had er de afgelopen jaren alles al mee bewezen op toernooien, dus had ik nood aan iets nieuws, en een supermooi geschilderd leger zoals dat van Stefaan kon ik niet weigeren, especially since I dig those Krieg units as much as he did!

Eerste battle meteen tegen Bert Leleux, een ervaren toernooispeler die het spelletje ook goed leest. Altijd spannende matchup, maar het was vanaf het begin duidelijk dat hij een beetje bummed out was van meteen in beurt 1 tegen mij uit te komen. Hij had Grey Knights mee deze keer, een beetje een vreemde lijst vond ik persoonlijk, maar wel eentje met heel veel potentieel. Je kan wel zien dat Bert wel een beetje ervaring mist. We speelden voor objectieven, ik heb een zwaar shooty leger, heb veel ordnance barrage (dus range en line of sight boeien mij niet veel) en toch gaf hij me de eerste beurt. Dat kwam hem duur te staan uiteindelijk, alhoewel hij gemaan goed rolde op zijn tactic roll waardoor zijn Grand Master al zijn elites (Purifiers) en de Dreadknight als troop choices kon laten tellen. Pijnlijk voor mij want nu moest echt ALLES dood. Ik kon al snel zijn mobiliteit beperken (land raider stuk in beurt twee) en beetje bij beetje zijn leger in de pan hakken met al mijn grof geschut. De shunting (30 inch movende) dreadknight moest ik even wel twee beurten in mijn linies tolereren om ervoor te zorgen dat ik allereerst zijn andere troepen kon uitdunnen om toch de draw al veilig te stellen. Die vrat nog veel punten op maar stierf uiteindelijk ook aan een maatvol 'melta to the face' en ik kon net nog mijn troepen en hun transports vrijwaren waardoor ik nog in de match bleef. Jammer van de vele discussies die een beetje een domper op deze toch spannende eerste partij hadden gecast. Maar een tegenstander die continu een loopje neemt met movement die fluit ik terug, waardoor de sfeer een beetje grimmiger werd. Ik had ook nog veel vehicles over, en 1 van mijn favoriete dingen om te doen is daarmee tactisch te tankshocken om movement te hinderen en dingen van objectieven te halen of te stoppen dat ze contesten. Je kan immers een beetje dirigeren waar units gaan uitkomen vermits ze 'de shortest distance possible' uit de weg moeten gaan en je kan dan uitmaken of een unit links of je rechts van je tank komt te staan. Daar heeft Bert zich een beetje in laten vangen, en hij heeft duidelijk niet veel ervaring met mensen die dat goed gebruiken. Zo was hij enorm verrast dat ik mijn tanks door of bovenop zijn wrakken bewoog (alhoewel perfect legaal want die worden dan 'piece of terrain' zolang je maar een dangerous terrain test neemt) waardoor ik uiteindelijk nog een 3-0 in objectieven kon neerzetten en een crushing victory eruit kon halen. Bert voelde zich duidelijk een beetje bedot maar ik hoop dat hij vooral veel heeft geleerd uit deze match. Ik was enorm verrast dat hij me de eerste beurt gaf, want ik denk dat hij me anders HEEL veel pijn had gedaan. Hij zou me dan bvb hebben verplicht mijn leger in twee te delen omwille van de deployment regels, en dat zou al het verschil gemaakt hebben.

Tweede battle dan tegen Carlos, de Spaanse Thunderbolter en ook een frequent toernooiganger. eerste keer dat we tegen mekaar uitkwamen, maar we kennen mekaar al langer antuurlijk. Hij had een potige Tyranid lijst bij met heel veel grote beestjes. Missie was elk een terreinstuk in onze eigen deployment zone vrijwaren van de enemy, dus koos ik ervoor om mijn objectief ten allen koste te beschermen. Met al mijn mobiliteit en voertuigen moest dat wel lukken dacht ik, en dan hopelijk last-minute contesten met mijn flyers om er een win uit te halen. Dat was het hoogst haalbare dacht ik. Ik had evenwel de eerste beurt en ik rolde gemaan goed met mijn templates (manticore schoot 11 strength 10 templates op 4 beurten) waardoor zijn venomthropes er al snel aan waren voor de moeite (insta kill) en zijn leger heel wat kwetsbaarder werd. Hij maakte ook de fout om slechts 1 unit op zijn eigen objectief te houden en de rest naar voren af te knallen. Ik kon met defensive play drie beurten op hem schieten zonder dat hij 1 keer kon assaulten, en had zijn leger al fel uitgedund. Beurt 1 had hij de pech dat 1 van zijn tervigons geen termagaunts meer kon spawnen, dus beurt twee knalde ik de andere tervigon ervantussen (hij faalde drie keer een perils of the warp met zijn twee tervigons en hielp me hier wel een handje mee, zat echt niet mee voor Carlos!). Een ander foutje van mijn tegenstander was zijn 3 trygons in reserve te houden waardoor die peacemeal binnenkwamen (beurt 3, 4 en 6 eentje). Als hij met ze op tafel was begonnen dan had hij me zeker op beurt twee of drie erg in de defensive gedrukt want die dingen hebben fleet en zou de battle er wederom erg anders hebben uitgezien want ik had dan onmogelijk de rest van zijn leger zo hard kunnen wegblazen omdat ik dan die grote beesten ahd getarget en ik onmogelijk 18 wounds van T6 power-armour equivalent beesten kan wegkrijgen. Nu kon ik die grote beesten net allemaal doodkrijgen in 1 beurt (eentje via een charge van een unit met priest en commissar die hem doodstak met zijn puny zwaardje hehe) waardoor ik slechts 6 schots op str4 moest tolereren. Not the best use of 200 points creatures ... Mijn outflanking penal legion kon dan in extremis nog zijn unit op zijn objectief inpalmen waardoor een massacre een feit was. De dice zaten hier zwaar mee voor mij en voor Carlos was er weinig beginnen aan. Weer wat geleerd though. Impaler cannons ignoren alle cover voor vehicles (dus ook smoke) tenzij het vehicle in of touching aan terrain staat. Zeer belangrijke nuance om te weten.

Op dan naar de laatste battle. Ik vreesde Steven Breughe en zijn space pups in mijn maag te krijgen, maar het werd Niek Vanderispaillie, een Green Knighter vanuit Brugge met Blood Angels. Ik denk dat hij ook zoiets had van 'lap, ni tegen dat kutleger' maar de missie was een hele rare (slave raid vanuit het mission upgrade boek) waardoor het 1 van de spannendste battles werd die ik ooit heb gespeeld. Heel faire speler ook, en eindelijk eens niemand van de usual suspects tegengekomen in de finale, kan ik alleen maar toejuichen. We hadden allebei heel wat pech in deze match, waardoor het toch heel wat spannender werd. Hij immobilisede zijn land raider in het midden van de tafel bvb, waardoor zijn terminators het hele spel niet in de match zijn geweest, en ik kreeg drie beurten lang geen rhino stuk. Dat ding was gewoon untouchable. best 35 points spent ever Smiley. Op het einde was het dan 5-4 voor Niek maar ik had wel een character gemold van hem waardoor ik uiteindelijk 6-5 won met counters (characters waren D3 slave counters waard) en het een draw in mijn voordeel werd en dat was genoeg voor toernooiwinst. Hele vette battle.

Bert werd uiteindelijk nog tweede, en Niek nog 4de, terwijl Carlos de 8ste plaats nog innam, dus ik had wel potige tegenstanders gehad.  

Al bij al een zeer leuke toernooi-ervaring met een nieuw, potig, maar steeds nog zeer fragiel IG leger. Op naar het volgende!

Stefaan, je Krieg heeft het dus zeker niet slecht gedaan  Grin

Be it big or be it small, we Deffskullz lootz it all!
HeadCase
Goblin Fanatic

Because stomping you is funny!

View Profile
« Reply #1 on: October 03, 2011, 04:17:20 PM »

Proficiat. Als je wint mag je trouwens een hele 'Bolt zijn hoor.
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #2 on: October 03, 2011, 07:16:41 PM »

well done. Welke helft is Thunderbolt aub (just to make sure)?
Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #3 on: October 03, 2011, 08:17:31 PM »

well done. Welke helft is Thunderbolt aub (just to make sure)?

De helft die wacht op een t-shirt dat niet krimpt in de was Smiley

Be it big or be it small, we Deffskullz lootz it all!
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: