Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 23, 2012, 04:23:52 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Het Thunderbolts Gent forum is online op http://gig.medialoft.be

Speel je games die je wilt vertegenwoordigd zien op dit forum, stuur dan een bericht naar Fred, Tom, Erik of Patje.
25853 Posts in 1929 Topics by 408 Members
Latest Member: Brom
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Activiteiten
| |-+  Toernooien
| | |-+  challenge 6 WHFB
« previous next »
Pages: 1 2 3 [4] Print
Author Topic: challenge 6 WHFB  (Read 883 times)
Tepec-Inzi
Snotling
*

View Profile
« Reply #45 on: October 04, 2011, 02:43:07 PM »

Ja het tornooi was de max. (net zoals verleden jaar)
Ziehier een kort verslag van mijn 3 battles :

1-ste battle Vampire counts vs Skaven :
Skaven heeft op magie bangelijk slecht gerold waardoor ik bijna al mijn verliezen terug kan zetten. Nadat skaven zijn grey sheer zelf om zeep heeft geholpen lag de overwinning voor het grijpen.

2-de battle Vampire counts vs Empire :
Deze heb ik bangelijk slecht gerold Angry. Maasa shooting aan de overzijde, lucky shot op mijn vampire, lookout gefaald, ward save gefaald en D3 wounds (natuurlijk een "6" Cry Cry Cry ) Vampire dood, leger volledig gecrumbled.

3-de battle Vampire counts vs Chaos warriors :
Tegenstrever goed gerold (2 keer dubbel 1 bij break test met -8) Vrij veel verliezen gelden maar uiteindelijk in de laatste beurt het merendeel van chaos kunnen doen lopen

Moraal van het verhaal :
Black Coach op tornooi is MEGA GOED !!! (zeker meer dan 40 power dice opgeslokt  Grin Grin Grin
Volgend tornooi zeker ethereals inzetten....

Tot gauw !
Tepec-inzi

Alleen jammer dat er voor 2.000 ptn gespeeld mocht worden...Ik ben gewoon om 2.250 ptn te spelen.
Met die 250 ptn
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #46 on: October 04, 2011, 09:31:16 PM »

Super.

Die cairn wraith, die zie ik veel op toernooien...
chiram
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #47 on: October 04, 2011, 10:18:31 PM »

het is precies veel voorkomend die skaven die zichzelf opblazen.
voor de geinteresseerden ik ben uitgekomen tegen:
1) dwarfs ( was een draw in mijn nadeel ) het vele schietwerk had vrij veel units van mij gehalveerd en het anvil en de runes bellemerde enorm mijn magic en maakte dat mijn chosen er 4 beurten over deden om de overkant te bereiken wat de slag in zijn voordeel beslechte met 129ptn verschil

2) skaven , alles verliep gesmeerd ( vermoorden van doomwheel en hellpit ) totdat hij een dreaded 13 spell op mijn chosen deed met als resultaat chosen ( met bsb ) werden ratten dit was irresistable. gelukkig blies hij zichzelf erna op met een large template str10 hits.
hierna heb ik nog zijn rat ogres , 2 hordes slave rats en mijn ex chosen kunnen vermoorden net voordat zijn heropgewekte hellpit mijn general en lvl 4 sorcerer op disc molde.

3) beastmen kort samengevat ik heb hier en daar enkele marauders en enkele chosen verloren over 4 beurten , hij had na 4 beurten alles verloren :p
maar omdat halve unit telden kreeg hij toch nog 370ptn van mij ( halve chosen en halve marauders ) anders was het een massacre lol

de les voor volgende keer geen lvl 4 maar lvl 2 en meer marauders en chosen :p

"I have been chosen for greatness by the dark gods themselves. You petty mortals have been chosen only for death"
-Eglixus , the executioner of Trechagrad-
arne
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #48 on: October 05, 2011, 04:47:50 AM »

ik wil volgend jaar ( na nieuwjaar ) alle tornooien mee doen met een strigos  leger. wil zeggen aleen cryps ghouls vaghulfs terrorgheist en vampire's. ( word lastig maar moet speelbaar zijn) het lijkt mij leuker dan een zuivere ik ga voor te winnen lijst.
enige uitzondering hier op is dubbels tornooi van de club da word met iets anders Cheesy
Tepec-Inzi
Snotling
*

View Profile
« Reply #49 on: October 05, 2011, 04:38:09 PM »

Moet wel speelbaar zijn denk ik.....

Ghouls zijn super en terrorgeist kan een echte killer worden...
Het wordt wachten op de nieuwe vampire counts boek....

Ikzelf ga ook wat meer tornooien spelen, 'k moet nog eens het één en het ander bekijken maar ik zou voor een zo groot mogelijk ehtereal leger willen gaan....
arne
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #50 on: October 05, 2011, 05:03:28 PM »

als alles van punten ongeveer zelvde blijft word da 3 terrorgheist op 2000pnt
ulfhetnar
Goblin
**

View Profile
« Reply #51 on: October 06, 2011, 08:39:50 AM »

Kort verslagje van mijn (night) goblin leger :

1) goblins vs chaos (minor advantage) : een squid mangler vermorzelde in beurt 1 al zijn unit chaos knights op zijn linkerflank, zijn centrale unit chaos warriors werd vastgezet door de fanatics waar hij niet doorheen durfde. Op de andere flank liep de aanval van zijn horde marauders te pletter tegen mijn 2de linie. uiteindelijk had ik niet de tijd meer om zijn centrale unit langs alle flanken aan te pakken om 2 redenen : tijdsgebrek (we dienden al te stoppen op het einde van beurt 3 omdat mijn opponent te laat kwam) en het feit dat zijn linkerflank overeind werd gehouden door de army general die - met de overgebleven champion chaos knight -  een horde goblins aan de praat hield.

2) goblins vs dark elves (substantial defeat) : een meeting engagement waar ik eerst moest opstellen en de snode dark elf kon dus zijn opstelling aanpassen aan de mijne. Toch pittig slagske : ik kon zijn harpies vernietigen vooraleer ze mijn fanatics releasden, hij schakelde mijn manglers uit voor ze schade konden doen. Gevolg waren stevige close combats. Ik heb 2 hydras vernietigd (leve de standard of eternal flame en artillerie) maar één shade (één !) werd me fataal. Die snoodaard viel de cruciale unit met mijn general aan in de flank terwijl zijn spearmen frontaal kwamen. Hij wint met 1 punt verschil...ik moet lopen...de unit spearmen kan me niet inhalen maar die ene shade wel. Dat figuurke heeft ook nog eens 2 artilleriestukken voor z'n rekening genomen.

3) goblins vs ogres (minor defeat) : tja, de ogres stormden naar voor...dwars door fanatics en manglers heen...en met hun impact hits en stomps zijn ze moeilijk te stoppen...en de ogres kunnen nu ook behoorlijk uit de voeten met magie (4 karakters van hem met magie).   
Er schoot aan weerskanten weinig over maar de 10 figuren die hij nog had vertegenwoordigden nog iets meer dan 1000 punten. Ik kon ook maar één van zijn drie eenheden volledig vernietigen.
Pages: 1 2 3 [4] Print 
« previous next »
Jump to: