Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 23, 2012, 02:46:54 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Het Thunderbolts Gent forum is online op http://gig.medialoft.be

Speel je games die je wilt vertegenwoordigd zien op dit forum, stuur dan een bericht naar Fred, Tom, Erik of Patje.
25853 Posts in 1929 Topics by 408 Members
Latest Member: Brom
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Activiteiten
| |-+  Boardgame zondagen (Moderators: Erik, Skallagrim, razor)
| | |-+  Zondag 17 April
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Zondag 17 April  (Read 390 times)
Grumgry
Goblin
**

View Profile
« on: April 10, 2011, 11:01:30 AM »

Afspraak om 14h00 (voor de vroege vogels onder ons) voor een opwarmertje van ongeveer een uur.
Om 15h00 starten we dan met de main corse, een spel dat 2 à3h duurt.
Om af te sluiten voor diegene die nog honger hebben een of ander licht spel van 10 à 20 minuten max.

Ik zelf neem deze keer mee :

Industria medium weight, 2 - 4 spelers, 1h+ , auction, tile placement
Le Havre medium weight, 2 - 5 spelers, 2h+ , economisch game

en de gewoonelijke opwarmmertjes zoals Kakkerlakken poker,Saboteur,Citadels en Catan : het snelle kaartspel
Elektronaut
Night Goblin

DUN DUN DUNNNNH!

View Profile
« Reply #1 on: April 10, 2011, 01:46:31 PM »

Misschien niet voor deze maar één van de volgende...

Is Dominion ooit al eens aan de beurt geweest?
Skallagrim
Moderator
Goblin

View Profile
« Reply #2 on: April 11, 2011, 08:59:59 AM »

Ik zal er ook zijn en neem mee :

mijn nieuwste aanwinst Troyes (2-4 spelers ; 90 min.) - middeleeuwse eurogame van Belgische makelij

en ook nog maar eens het piratengame Merchants & Marauders (4 spelers ; 180 min.)
Grumgry
Goblin
**

View Profile
« Reply #3 on: April 11, 2011, 11:21:02 AM »

Troyes is de max van een spel. Hebt het al vrij veel gespeeld en dat spel verrast keer op keer. Het is een vrij strategisch / tactisch game. Door dat de dicespool keer op keer veranderen, en het feit dat je resultaten van een andere zijn dice kan kopen en ook dice te kopen waardoor andere mensen in problemen komen. (tactisch / steekspel). Echter zonder een goed plan ben je vrij weinig, want je kan wel ieder beurt iemand ambeteren maar daardoor geraak je zelf niet voor uit.

Hier alvast een tip :

Witte dobbelstenen ==> Kathedraal en Witte kaart ivm de kathedraal. (Zeker als je zelf de rol van Urbain IV hebt)
Rode dobbelstenen ==> Events en Combat met Rode kaart voor events. (Combineert mooi met de rol van Henri I / Huges de Paines)
Gele dobbelstenen ==> Cash en gele kaarten , veel kaarten gaan activeren. (Combineer met de rol van Le Florentain / Thibaut II)

Ieder spel is anders door de volgorde van de event kaarten en de actie kaarten die er uitkomen.

Voor de spelregels verwijs ik alvast naar onderstaande links :
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/73439/troyes
secite Official Rules & Card Appendix
Maankin
Goblin
**

View Profile
« Reply #4 on: April 11, 2011, 02:23:43 PM »

Ik zal normaal gezien afkomen.
Hopelijk lukt het deze keer om M&M te spelen - hout vasthouden - hoewel ik Troyes zeker niet zou afslaan.
Als kort spel kunnen we mss Havana spelen; ligt dat niet in een van de rekken?
tyrannusBE
Night Goblin

View Profile WWW
« Reply #5 on: April 11, 2011, 06:14:27 PM »

Afhankelijk van al half-gemaakte plannen is het waarschijnlijk dat ik wederom niet van de partij zal zijn.

"Learn to know this ship like the back of your hand, otherwise you'll know the back of mine." - 1st Lt. William Bush, HMS Renown
Grumgry
Goblin
**

View Profile
« Reply #6 on: April 14, 2011, 12:12:23 PM »

Dominion is in het begin al eens aan de beurt geweest, hieronder vind je trouwens een link om dit spel tegen de ai te spelen op je eigen pc.
http://www.mediafire.com/?733li3t4s3g7dky
Filip
Night Goblin

View Profile
« Reply #7 on: April 16, 2011, 12:59:24 PM »

Ik ga ook nog eens komen.
Gogolski
Snotling
*

View Profile
« Reply #8 on: April 16, 2011, 07:57:19 PM »

Ik ben nog nooit geweest, maar hoogst waarschijnlijk kom ik ook eens (als dat goed is).
Ik heb redelijk veel spellekes in mijn collectie en kan vanalles meebrengen indien gewenst.

Cheese!
Fred.
« Last Edit: April 16, 2011, 08:52:22 PM by Gogolski » Logged
Grumgry
Goblin
**

View Profile
« Reply #9 on: April 17, 2011, 09:33:52 AM »

Phillipe, Gogolski, indien mogelijk probeer er tegen 2 uur te zijn, het spel merchant & maurauders wat ook op het programma staat vandaag duurt vrij lang en als we die tafel om 14h00 kunnen laten beginnen is er een grotere kans dat het wordt uitgespeeld. Is dit niet haalbaar, geen paniek om 15h00 wordt er zowiezo ook nog een tafel met een spel opgezet.

Gogolski mooi collectie, zal binnenkort eens een topic maken zodat we onze collecties eens kunnen bij elkaar zetten. Zou zeggen neem wat 2 player of 5+ player games mee. Want er zijn heel wat 4 player games mee vandaag.

Tot straks Grumgry.
Gogolski
Snotling
*

View Profile
« Reply #10 on: April 17, 2011, 09:52:30 AM »

OK. Ik breng mee:

Hive (2)
Dier op dier: het duel (spiced up with extrastacking goodness) (2)
K2 (1-5)
Antike (2-6)
Red november (2-8)

Cheese!
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: