Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 22, 2012, 06:47:02 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Ken je nog spelers? Nodig ze uit op dit forum en help deze community groeien! Hoe groter deze community, hoe meer we kunnen ondernemen om deze te ondersteunen.
25841 Posts in 1928 Topics by 408 Members
Latest Member: Brom
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Activiteiten
| |-+  Boardgame zondagen (Moderators: Erik, Skallagrim, razor)
| | |-+  Zondag 6 Februari
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Zondag 6 Februari  (Read 208 times)
Grumgry
Goblin
**

View Profile
« on: January 31, 2011, 12:51:57 PM »

Aanstaande Zondag kom ik het bordspel Stone Age (Stenen tijdperk) promoten / demoën.  Wie heeft er zin om mee naar de oertijd te gaan. Ik zou willen van start gaan om 15h00.
Stone Age is een worker placement / Construction spel. Via het inzetten van zijn stamleden kan men grondstoffen, voedsel en werktuigen verzamelen. Deze materialen kunnen dan gebruikt worden om hutten mee te bouwen en zijn stam te ontwikkelen. Wie zijn stam het meest uitgebouwd en ontwikkeld krijgt wint het spel.

Dit is een spel dat in de outpost zelf ligt, dus voor diegene die enkel de spel uitleg willen meenenemen om het later te spelen, probeer aanwezig te zijn om 15h00.

moonfire
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #1 on: January 31, 2011, 01:09:36 PM »

hmm mss kom ik meedoen, ik bevestig dit tegen donderdag

They have no home but the Gaurd, know nothing but war, Have no family but the regiment, No law but their own, Faith in nothing but eachother and the emporer, Demon's, Star God's, Nid's, Traitor Astartes and Gaurdsmen, along with Ork's have all fallen to their Straight Silver
moonfire
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #2 on: February 06, 2011, 12:41:40 PM »

ik hoop dat het doorgaat want euh ben vergeten bevestigen ik kom dus af.

They have no home but the Gaurd, know nothing but war, Have no family but the regiment, No law but their own, Faith in nothing but eachother and the emporer, Demon's, Star God's, Nid's, Traitor Astartes and Gaurdsmen, along with Ork's have all fallen to their Straight Silver
Grumgry
Goblin
**

View Profile
« Reply #3 on: February 07, 2011, 12:57:53 PM »

Deze namiddag heel wat plezier gehad bij stone age. Spelers waren ikzelf (tijdelijk), Francis (Moonfire), Abraham en een warmachine speler, sorry ben je naam vergeten. Na een trage start, een gigantisch kweekprogramma van Francis, een gevecht om de velden voor toch wat meer voedsel te hebben, en een werkplaats van je welste aangelegd door onze warmachine speler schoot het spel in een tweede versnelling waar plots vrij snel veel hutten werden gebouwd en ontwikkelings kaarten werden veroverd. Het eindresultaat volgende dan ook even later met een monstor score voor Francis (had bijna de rest gedubbeld).

Al bij al een heel leuk spel met wat strategische (planning) en tactische (grijp je kans wanneer je het ziet en blokkeer de ander) zetten en een grote chaos factor (dobbelstenen). De chaos factor zorgde ervoor dat sommigen er in slaagden om met 2 man even veel resources te gaan harvesten als andere met 5 man, maar dit maakt dit spel dan ook zo leuk. Zeker voor herhaling vatbaar van mensen die een leuk aangenaam en niet te ingewikkeld spel willen spelen op er relatief korte termijn (1h30 à 2h) , maar niet geschikt voor de die hard strategen wegens de net iets te grote chaos factor van de dobbelstenen.

Binnen 2 werken gaan we het eens over die diehard strategische boeg gooien met een Civilsation

Tot dan

Grumgry

moonfire
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #4 on: February 07, 2011, 01:01:23 PM »

grmbl kan dat weekend niet vrees ik

BobBoss
Snotling
*

View Profile
« Reply #5 on: February 07, 2011, 07:05:53 PM »

Ik was de Warmachine speler! ^^

If it doesn't kill me it makes me stronger! (unless it's a debuff)
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: