Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 22, 2012, 06:33:36 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Ken je nog spelers? Nodig ze uit op dit forum en help deze community groeien! Hoe groter deze community, hoe meer we kunnen ondernemen om deze te ondersteunen.
25841 Posts in 1928 Topics by 408 Members
Latest Member: Brom
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - The Dark Corner - Miniature Games
| |-+  Heroscape
| | |-+  Net begonnen met Heroscape
« previous next »
Pages: [1] 2 Print
Author Topic: Net begonnen met Heroscape  (Read 678 times)
MacBryce
Snotling
*

View Profile
« on: January 13, 2011, 01:38:58 AM »

Ik ben dus net begonnen met Heroscape. Ik heb ondertussen Rise of the Valkyrie, Swarm of the Marro en dat kasteeltje op de kop getikt. De reden waarom ik het oorspronkelijk kocht was om paper prototypes te maken voor videogames, maar ondertussen ben ik al helemaal verkocht aan het spel (ongeacht dat zelfs m'n collega game developers het op het eerste zicht allemaal wat te geeky vinden voor een dertiger). Alleen is het heel erg jammer dat ik de boot serieus gemist heb en alles wat ik nog niet heb (met uitzondering van D&D en Marvel Heroscape) ofwel vreselijk duur te bestellen in de states is, ofwel gewoon volkomen onbeschikbaar. Wat Googlen bracht me hier terecht en dus gooi ik eens wat vragen op jullie forum:

• Zijn er mensen die een deel van hun collectie te koop willen aanbieden hier?
  • Zijn er webshops in Europa waar ik individuele componenten kan kopen (of enkele boosters, geen volledige waves voor 50€; vergelijkbaar met Aussies Gaming, één van de sponsors van heroscapers.com)
  • Zijn er mensen hier die dubbele Engelstalige character cards van Rise of the Valkyrie hebben en die willen van de hand doen?
  • Waar kan ik het best bases bestellen om Heroclix, Horrorclix, Mage Knights, etc. miniatuurtjes te rebasen voor Heroscape?
  • Zijn er nog miniatuurtjes die pre-painted zijn en dezelfde grootte als die van Heroscape hebben? En waar vind ik die dan?
  • En waar kan ik ergens geschikte boompjes (liefst plastiek en zo gelijkaardig aan Forgotten Forest mogelijk) vinden om dan op een base te bevestigen?

Alle hulp wordt enorm geapprecieerd. Alvast bedankt.

Fred
Administrator
Goblin Fanatic

Fear the green legion!

View Profile WWW
« Reply #1 on: January 14, 2011, 09:38:24 AM »

Bij onze sponsor kan je nog redelijk wat bestellen.

Je kan bestellingen doen in de volgende topic:
http://www.thunderbolts.be/modules/smf_forum/smf/index.php/board,48.0.html

De volgende zaken kan jij bij hem bestellen:
http://www.intrafin.be/section.php?BOAHASHERENG

MacBryce
Snotling
*

View Profile
« Reply #2 on: January 14, 2011, 11:41:04 AM »

Dat zal ik dan al eens doen. Tnx voor de tip.

Loopt er hier niemand meer rond die me kan verder helpen met de andere vragen die ik had?
Agent Carr
Goblin
**

View Profile
« Reply #3 on: January 14, 2011, 01:53:49 PM »

Sorry, maar ik vrees dat de States zowat je enige resterende mogelijkheid is...
Mijn collectie is op enkele zaken na haast compleet, en 80% ervan komt uit de USA. I Europa heeft Heroscape nooit echt doorgebroken.
Ga er vooral voor, hoe meer figuren je hebt, hoe interessanter dat hun synergies worden. Als je wil kan ik je wel enkele namen van Ebay verkopers uit de US geven waar ik regelmatig koop en die betrouwbaar zijn.

O ja, ik ben ook dertiger, so what. Mentaal ben ik nog 10, dus geen probleem om met plastieken soldaatjes te spelen! Cool

fast_forward>burnout!
MacBryce
Snotling
*

View Profile
« Reply #4 on: January 14, 2011, 08:41:15 PM »

Thanks for the tip. Ik ga binnen enkele maanden naar New Orleans dus ik ga waarschijnlijk een paar zaken bestellen. Ik ben wel geinteresseerd in goede eBay verkopers, dus je mag me altijd een PMetje sturen.

Ook al vind ik Heroscape ontzettend leuk, ik heb al gemerkt dat het zonde is dat je bijna geen synergies kan gebruiken zonder boosters. Met die erbij wordt het natuurlijk nog eens zo leuk. Nu goed, in extremis denk ik dat ik gewoon pre-painted miniatures ga gebruiken en die dan een character sheet geef van een bestaande Heroscape unit, maar dat is natuurlijk niet zo leuk als de echte figuren.

Een ander vraagje voor jullie: Op eBay zie ik vaak armies voor een bepaald aantal punten maar meestal zijn dat dan dezelfde squads en een unique hero erbij. Mijn instinct zegt me dat dat rommel is, omdat het gewoon spam-strategieën zijn die logischerwijze heel makkelijk gecountered worden. (Als dat niet zo is dan zou Heroscape toch gewoon rommel zijn eigenlijk...) Bovendien denk ik dat ik dit vooral casual ga spelen met vrienden die toch geen eigen Heroscape armies hebben, maar ik wou toch eens horen wat jullie van zo'n squads denken. Is het echt de moeite om bv. 4x 4th Mass Line en Captain America in huis te halen?
BearJew
Goblin
**

View Profile
« Reply #5 on: January 15, 2011, 03:15:22 PM »

goh ik zou dat niet doen, als je gewoon casual speelt zoals mij is het veel leuker om heel veel verschillende squads te hebben.

een aanrader om extra spullen te kopen is housemousegames.com, ik heb daar deze zomer twee waves plus een paar large expansion sets besteld. zeer klantvriendelijk en veel goedkoper als ebay. Met wat geluk krijg je ook iets gratis Smiley
MacBryce
Snotling
*

View Profile
« Reply #6 on: January 15, 2011, 04:44:35 PM »

Goeie tip. Ik zie dat ik daar nog aan Deathreavers and Blastatrons kan geraken. Thanks.

Ik lees op hun site:

NTERNATIONAL SHIPPING
We ship via USPS Express Mail International with insurance and tracking, delivery in about 1 week. You will be able to track the progress of your package online at http://www.usps.com/shipping/trackandconfirm.htm The maximum size box that will be accepted for International Mail Express is 24" x 14" x 12". Here are some "typical" orders that will fit into a single box:
1) 5 Waves and 2 Large Expansion Sets
2) 5 Waves and 1 Fortress, Marvel, or Master Set
3) 4 Marvel, Fortress of Master Sets
4) 3 Waves and 2 Fortress, Marvel, or Master Sets
If your order will not fit into a single shipping box, we'll advise you of different shipping options.

Zo'n grote bestelling ga ik nu ook niet plaatsen. Heb je een idee hoeveel shipping voor een twee of drie boosters zou zijn?
Fred
Administrator
Goblin Fanatic

Fear the green legion!

View Profile WWW
« Reply #7 on: January 15, 2011, 05:14:35 PM »

Misschien moet je ook eens komen spelen Smiley

BearJew
Goblin
**

View Profile
« Reply #8 on: January 15, 2011, 05:21:31 PM »

geen idee hoeveel de shipping kosten zijn maar als je het hun vraagt zullen ze je het wel snel laten weten. Wat ze bij mij ook gedaan hebben is op papier de prijs van elk item verlaagd waardoor je minder douane kosten moet betalen.
Agent Carr
Goblin
**

View Profile
« Reply #9 on: January 15, 2011, 06:32:57 PM »

Wat ze bij mij ook gedaan hebben is op papier de prijs van elk item verlaagd waardoor je minder douane kosten moet betalen.

Wow, dat is wel tof! Ik heb housemousegames nooit gebruikt omdat de verzendkosten me eerder hoog lijken.

Ebay verkoper Kingsoflight (http://stores.benl.ebay.be/kingsoflight) is momenteel mijn grootste 'leverancier'. Single squads aan goeie prijzen en redelijke verzendingskosten. Hij heeft ook vaak zeldzame dingen binnen. Mijn collectie is haast volledig, op enkele moeilijker te vinden zaken na, dus dat is voor mij wel een interessante verkoper.

MacBryce,
het is veel leuker als je veel verschillende squads hebt. Ik heb niet veel dubbel. Ik heb wel 3 squads marro drones, omdat hun special gewoon niet werkt als je maar 1 squad hebt. Maar die legertjes die je op Ebay kan kopen waar 1 hero en een heleboel dezelfde squads aangeboden worden zijn rommel. Vermijd die dingen gewoon.
Probeer ook Thaelenk Tundra, Volcarren Wasteland en Ticalla jungle op de kop te tikken. Dit is extra plezier verzekerd! Het probleem is dat die sets schandalig veel geld gaan nu. Ik kocht indertijd Volcarren wasteland voor 15 euro, Kan je dat voorstellen? Heroscapers heeft ook soms interessante aanbiedingen. Ik heb er een maand of 3 geleden Thaelenk tundra van een vriendelijke Canadees gekocht voor 40 Euro. Op Ebay zul je dat nooit vinden.
Helaas heb ik nooit Ticalla Jungle of Aquilla's Alliance gekocht toen die nog in België te verkrijgen waren, dus daar ben ik nog grondig naar op zoek. Vooral Aquilla's Alliance wil ik.
Heeft hier iemand die toevallig niet te koop? Ik wil die gerust ook ruilen tegen een ongeopende Raknar's vision die ik door een misverstand dubbel heb.

fast_forward>burnout!
MacBryce
Snotling
*

View Profile
« Reply #10 on: January 17, 2011, 07:16:59 PM »

Ja, dat is idd tof. Ik heb hen gemaild maar nog geen antwoord. Straks nog eens proberen dan. Heeft het zin dat ik naar je refereer of zo BearJew? Mss kan je dat in de toekomst nog wat korting opleveren.

Ook bedankt voor de tip en het antwoord, Agent Carr. Ik ga waarschijnlijk me ergens gewone boompjes fixen ipv. Ticalla Jungle/Forgotten Forest, maar wat Lava tiles zou wel leuk zijn natuurlijk. (Ik geloof dat je op housemousegames nog aan Forgotten Forest kan geraken maar $60 is echt wel te duur.)

Btw, Agent Carr, kloppen die verzendingskosten op Kings of Light? Dat is wel redelijk goedkoop als hij wat bij elkaar zou willen steken.

En om te komen spelen... Ik zie dat nog wel zitten, maar dan moet het me eens goed uitkomen want m'n agenda staat stampvol de komende maanden.
« Last Edit: January 17, 2011, 07:19:26 PM by MacBryce » Logged
Agent Carr
Goblin
**

View Profile
« Reply #11 on: January 17, 2011, 08:35:04 PM »

De verzendkosten van kingsoflight bij meerdere auctions: je neemt de verzendkosten van de hoogste, en voor iedere volgende auction komt er $ 1,25 bij (€ 0,94). Dit is geen slechte deal. Ik moet er wel bij vertellen dat ik de laatste 2 keer douanekosten van € 10,00 heb moeten betalen. Je kan vragen om de zending als 'gift' te declareren. Dan heb je dit in principe niet.
De laatste keer kon ik bij hem een squad gladiatrons op de kop tikken met 10% korting omdat de kaart een deuk had. Ik zweer het, die kaart had een piepklein deukje. Je moest het echt zoeken om het te vinden. Dit zijn zeker faire mensen! Ik beveel hen warm aan.

Ik ga waarschijnlijk me ergens gewone boompjes fixen ipv. Ticalla Jungle/Forgotten Forest, maar wat Lava tiles zou wel leuk zijn natuurlijk. (Ik geloof dat je op housemousegames nog aan Forgotten Forest kan geraken maar $60 is echt wel te duur.)

Ik heb vandaag in de lokale stock americain enkele plastieken aquariumplantjes gekocht... Morgenavond zet ik me aan mijn tafeltje, met mijn planrjes, met mijn tegeltjes, met mijn lijmpistooltje, en dan maak ik zelf een Ticalla Jungletje! Het zal me in totaal 7 euro gekost hebben om 3 volledige Ticalla sets te maken. Nu alleen nog die Fyorlag spiders ergens op de kop tikken.

fast_forward>burnout!
MacBryce
Snotling
*

View Profile
« Reply #12 on: January 17, 2011, 09:26:03 PM »

Inderdaad, wat plastieken aquariumplantjes zijn een leuke optie. Eens kijken of ik dat ergens vind want het beste dat ik voorlopig heb zijn levensechte boompjes (wat ook wel leuk is natuurlijk). :-D

(FYI, De verzendingskosten bij HouseMouseGames zijn ongeveer $55 (ex. douane) blijkbaar (voor 5 boosters) en de uitbater raadde me aan om een grotere doos te bestellen en met iemand anders te delen omdat de verzendingskosten hetzelfde blijven.)
Agent Carr
Goblin
**

View Profile
« Reply #13 on: January 17, 2011, 09:37:31 PM »

Ik zou wel mee bestellen, maar alles wat ze nog hebben, heb ik ook al...

fast_forward>burnout!
MacBryce
Snotling
*

View Profile
« Reply #14 on: January 17, 2011, 10:03:30 PM »

Ik denk dat ik eens ga proberen om een paar vrienden er warm voor te maken. Kunnen die ineens een Master Set bij die shop bestellen. :-D

En anders ga ik binnenkort toch naar de States dus kan ik het naar het hotel laten sturen.

Nog eens nen dikke merci allemaal voor alle hulp trouwens. Very much appreciated.
Pages: [1] 2 Print 
« previous next »
Jump to: