Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 22, 2012, 06:02:53 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Het Thunderbolts Gent forum is online op http://gig.medialoft.be

Speel je games die je wilt vertegenwoordigd zien op dit forum, stuur dan een bericht naar Fred, Tom, Erik of Patje.
25840 Posts in 1927 Topics by 408 Members
Latest Member: Brom
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Activiteiten
| |-+  Leagues
| | |-+  TBG BBL (Moderators: svetlana, warlock)
| | | |-+  BBBF
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: BBBF  (Read 870 times)
Gesmachiene
Snotling
*

View Profile
« on: November 12, 2010, 01:46:44 PM »

Beste Thunderboltenaren,

Trots mag ik jullie de Belgian BloodBowl Federation (BBBF) voorstellen. De BBBF bestaat uit een aantal enthousiaste bloodbowl fanaten die zich inzetten voor alles wat met bloodbowl te maken heeft in België. Als één van die enthousiastelingen wil ik jullie graag wat meer vertellen over ons.

De BBBF is ontstaan vanuit een wens om alle bloodbowlers in België met elkaar in contact te doen treden.Via een website (www.bbbf.be) en een forum (www.bbbf.be/forum) willen we de gelegenheid scheppen om verschillende leagues met elkaar in contact te brengen en iedereen te informeren over de initiatieven die genomen worden over het hele land. Mensen die op zoek zijn naar bloodbowlers in hun omgeving kunnen op het forum wellicht gelijkgestemde zielen uit de regio vinden en misschien zelfs een league waarbij ze kunnen aansluiten.

Sinds afgelopen maand is er een nieuwsbrief van de BBBF.  INJURY TIME! : waarin menig heldenverhaal van verschillende leagues aan bod komen, waar de tornooien voorbeschouwd en nabesproken worden en waar de BBBF te kennen geeft waar ze mee bezig zijn.

De BBBF probeert de belgische tornooien te promoten en te ondersteunen bij de organisatie ervan. Er wordt ook een belgisch kampioenschap georganiseerd en er wordt een soort regelmatigheidscriterium bijgehouden van alle belgische coaches die deelnemen aan tornooien: de Belgian Challenger Cup.

Als iemand van jullie geďnteresseerd zou zijn om contacten te leggen met belgische bloodbowlers van over het hele land, dan is de ideale gelegenheid daarvoor een belgisch tornooi. Hieronder zal ik een overzicht proberen bijhouden van de aankomende belgische tornooien, voor meer informatie omtrent een tornooi verwijs ik graag naar het forum van de BBBF.

Tornooien:

•   10-11 december 2011: Brassbowl Oostende
•   21-22 januari: 24h Midwinter Madness Sint-Niklaas
•   11 maart: Street Bowler Turbo Sint-Niklaas
•   25 maart: Turncoat Bowl Ursel
•   14-15 april: Goblin Slaughterfest Aarschot

« Last Edit: October 22, 2011, 11:32:52 AM by Gesmachiene » Logged
Gesmachiene
Snotling
*

View Profile
« Reply #1 on: December 15, 2010, 01:37:23 PM »

De Brassbowl is gespeeld, en werd gewonnen door een Nederlandse coach, Mepmuff met Khemri. Een heel erg mooie prestatie!

Volgende tornooi is het 24uurs tornooi (jawel 24u aan 1 stuk bloodbowlen, ongeveer 11 matchen zal dat zijn) in Turnhout. Ik vermoed dat alle plaatsen voor dat tornooi bezet zijn, maar mocht iemand gek genoeg zijn, dan wil ik wel nog eens informeren.

EDIT: tornooi is verplaatst (de locatie is veranderd) en dus is er meer plaats! Geďnteresseerden kunnen nog steeds deelnemen.
« Last Edit: December 29, 2010, 11:06:12 AM by Gesmachiene » Logged
Carloz
Snotling
*

View Profile
« Reply #2 on: December 24, 2010, 11:32:04 AM »

De link naar de site van de Belgian Beer Bowl
www.everyoneweb.com/belgianbeerbowl
Gesmachiene
Snotling
*

View Profile
« Reply #3 on: January 28, 2011, 09:44:53 AM »

Met de 24 uurs zit het eerste belgische tornooi van 2011 erop.
Het was een leuke editie met 11 spannende matchen voor elke coach.
Uiteindelijk trok het collectief Sean/Tim aan het langste eind, maar ze waren zo vriendelijk om de prijs door te geven aan de nr2 die het helemaal alleen moest doen en dat was ikzelf  Grin! De Rockvictor Rumblers hadden er een goeie training aan  Wink
Gesmachiene
Snotling
*

View Profile
« Reply #4 on: February 24, 2011, 12:37:10 PM »

Het Belgisch kampioenschap komt dichterbij, daarom wat meer praktische informatie:

BK 2011

When: 12 – 13 march 2011
Where: Ontmoetingscentrum Rustenhove (http://ocrustenhove.be/) (http://www.everyoneweb.com/belgianbeerbowl section venue & accomodation)
Adress: Wantestraat 151, 8310 Assebroek (Brugge)
System:

Qualifier: 4x SWISS Saturday - top 8 Belgians qualify to play for the title on Sunday -
Play offs: 3x SWISS on Sunday for qualified players (Half of the points the players received on Saturday will still count on Sunday)

Players that do not qualify to play for the title on Sunday are invited to participate in the Belgian Open tournament on Sunday. (Rulesset will be announced in a different topic)

Starting Rosters:
1.100.000 gp to compose teams, all teams from LRB 6 + 3 BBRC Endorsed Teams allowed (i.e. Chaos Pact, Underworld and Slann).

Skills:
4 normal skills +1 double on Saturdaymorning (no stacking)
2 normal skills + 1 double on Sundaymorning (only 1 player can get a second skill)

Points-system:

Win = 300 , Draw = 100 , Loss = 0
Per TD or casualty: 1 point, with the following restrictions:
- max of 5 points in total
- max of 3 points in one category (max 3 TDs of max 3 cas)

In case of ties, net TD + net cas will be used.

Timetable:

Note: The Saturday timetable is very tight because of the 4 matches that need to be played (and because an other group is using our venue from 19u on). As such, the 2-hour limit per match will be strictly watched.

Saturday
9u – 11u Match 1
11u 30 – 13u 30 Match 2
14u – 16u Match 3
16u 30 – 18u 30 Match 4
Sunday
9u 30 – 11u 30 Match 5
12u 15 – 14u 15 Match 6
14u 45 – 16u 45 Match 7
17u Awards ceremony

Het zou leuk zijn mochten we enkele Thunderboltenaren kunnen verwelkomen!
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

no quarter will be asked, none will be given

View Profile
« Reply #5 on: February 24, 2011, 01:11:01 PM »

Ik ga nog niets beloven maar kan zijn dat ik in ieder geval de eer van de Thunderbolts kom verdedigen (normaal gezien weet ik morgen meer en dat betekent ook dat er dan nog 3 plaatsen in mijn wagen zou zijn voor andere thunderbolts met interesse). Is lang geleden dat ik nog eens zo'n tornooi heb gespeeld en ik weet ook dat op zo'n tornooi de prioriteiten anders liggen maar heb er wel zin in!

Hoe moet ik me trouwens inschrijven?

« Last Edit: February 24, 2011, 01:26:19 PM by warlock » Logged

Raise your head up high
So the heavens hear you cry
light the brightest fire
from the highest mountain
so the whole world knows, that your spirit can´t be broken.
Gesmachiene
Snotling
*

View Profile
« Reply #6 on: February 24, 2011, 02:01:18 PM »

Hoe moet ik me trouwens inschrijven?

Gewoon op deze post laten weten dat je komt (en eventueel ook welk ras je zal spelen) of op het BBBF forum in de topic over het BK.

Je mag ook gewoon zaterdagochtend inschrijven, je hoeft je niet op voorhand te registreren (al is het voor de organisatie wel makkelijker als we een idee hebben hoeveel mensen we verwachten).
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

no quarter will be asked, none will be given

View Profile
« Reply #7 on: February 28, 2011, 12:56:24 PM »

Ik kom dus af om de eer van de Thunderbolts te verdedigen!  Grin

En aangezien mijn zolder nog niet af is en al mijn teams dus nog ergens in dozen steken zullen het Dark Elves worden!

Trouwens hoe worden de skills toegekend, random of ...?

Veronderstel trouwens dat je bij elke nieuwe match gewoon je team terug hebt zoals je de zaterdag begonnen bent (wounded & dead)?

Greetz,

Raise your head up high
So the heavens hear you cry
light the brightest fire
from the highest mountain
so the whole world knows, that your spirit can´t be broken.
Gesmachiene
Snotling
*

View Profile
« Reply #8 on: March 01, 2011, 08:39:43 AM »

Trouwens hoe worden de skills toegekend, random of ...?

Veronderstel trouwens dat je bij elke nieuwe match gewoon je team terug hebt zoals je de zaterdag begonnen bent (wounded & dead)?

Nice!!! Je krijgt idd na elke match je team volledig gezond terug, er hoeven geen injuries en star player points bijgehouden te worden.
Voor de skills werkt het als volgt:

4 normal skills +1 double on Saturdaymorning (no stacking)
2 normal skills + 1 double on Sundaymorning (only 1 player can get a second skill)

Dus zaterdagochtend (voor het begin van het tornooi), kies je 4 skills alsof je een normal skill gerolld zou hebben (geen dubbel, geen stat increase) en 1 skill alsof je een dubbel gerolld hebt. Je kiest dus 5 spelers uit je team die je een skill mag geven.

De zondag kies je dan opnieuw 2 gewone skills en 1 dubbel skill, maar nu mag 1 speler die al een skill heeft, een tweede skill krijgen.

Gesmachiene
Snotling
*

View Profile
« Reply #9 on: March 10, 2011, 09:08:04 AM »

De nieuwe Injury Time is online:
http://www.hqgames.be/files/Injury%20Time%2003-2011.pdf
Gesmachiene
Snotling
*

View Profile
« Reply #10 on: October 29, 2011, 11:40:48 AM »

WK Bloodbowl op 18,19 en 20 november in Amsterdam.

Team Oostende zoekt nog 1 speler. Gegadigden mogen zich melden via PM!
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: