Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 22, 2012, 05:49:22 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Het Thunderbolts Gent forum is online op http://gig.medialoft.be

Speel je games die je wilt vertegenwoordigd zien op dit forum, stuur dan een bericht naar Fred, Tom, Erik of Patje.
25840 Posts in 1927 Topics by 408 Members
Latest Member: Brom
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Activiteiten
| |-+  Toernooien
| | |-+  datum WHFB toernooi
« previous next »
Pages: [1] 2 Print
Author Topic: datum WHFB toernooi  (Read 678 times)
chiram
Goblin Fanatic

View Profile
« on: October 29, 2010, 06:54:53 AM »

bij eze zit ik al een tijdje met het idee om in ed kerst vakantie een WHFB toernooi op poten te zetten nu is de vraag of jullie enkele goeie datums zouden kunnen voorstellen.
Alsook indien ik dit organiseer of iemand dan een labtop ( met toernooi punten lijst ) ter beschikking kan stellen en of er mensen dat dan zouden zien zitten te judgen.
daar ik zelf ook zou willen spelen :p

"I have been chosen for greatness by the dark gods themselves. You petty mortals have been chosen only for death"
-Eglixus , the executioner of Trechagrad-
Morgan Bernhardt
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #1 on: October 29, 2010, 10:19:07 AM »

kertsvakantie is voor veel mensen blok periode
chiram
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #2 on: October 29, 2010, 12:08:29 PM »

voor mij ook anders ergens eind januari?

"I have been chosen for greatness by the dark gods themselves. You petty mortals have been chosen only for death"
Filip
Night Goblin

View Profile
« Reply #3 on: October 29, 2010, 03:50:59 PM »

Dat is recht in de examens. Het nieuwe semester begint op 14/2, de eerste paar weken zullen de meeste studenten wel tijd kunnen maken.

Wat denken jullie van 6 maart? Dat is de eerste zondag voor de krokus. Of zijn er mensen die dan op reis gaan?
chiram
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #4 on: December 11, 2010, 01:05:43 PM »

ik zou 6 maart wel een toernooi willen organiseren maar dan heb ik mensen nodig die de dag zelf willen helpen.
we kunnen eventueel kijken of de mensen van 40k of lotr of zo enkele dingen op zich willen nemen en dat wij hen dan helpen als zij een toernooi geven?

ulfhetnar
Goblin
**

View Profile
« Reply #5 on: December 12, 2010, 08:52:36 AM »

Als dat op zondag is wil ik wel bijspringen, maar hou er mee rekening dat 6 maart ook het weekend van de conventie is.
chiram
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #6 on: December 12, 2010, 09:23:56 AM »

oesje ja hmm anders het weekend erna dan is het 13 maart

moonfire
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #7 on: December 12, 2010, 09:33:05 AM »

die dag moet je geen hulp van de 40k ers verwachten is het 2de clubkampioenschap

They have no home but the Gaurd, know nothing but war, Have no family but the regiment, No law but their own, Faith in nothing but eachother and the emporer, Demon's, Star God's, Nid's, Traitor Astartes and Gaurdsmen, along with Ork's have all fallen to their Straight Silver
chiram
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #8 on: December 21, 2010, 03:44:36 PM »

voor iedereen die geinteresseerd is hier even een voorstelling van een eventuele rulepack voor een 2vs2 toernooi
laat jullie volledig gaan over wat beter kan en wat misschien praktischer zou zijn.

en voor wie te lui is of niet weet waar de file te vinden is, aldus hier een copy paste van het bestand :

Warhammer fantasy toernooi 2vs2 , Thunderbolts Gent.

Gegroet,

Bij deze zien jullie dat er terug een WHFB toernooi op de proppen staat van de thunderbolts.
Dit zal plaatsvinden op 12/03/2011.
Zoals al onze toernooien staat ook dit in het thema van een leuke dag te hebben en je te kunnen amuseren tijdens een spelletje warhammer.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat er ook prijzen aanwezig zullen zijn voor sommige spelers om toch de competitie drang van sommigen te kunnen voeden.
Maar het belangrijkste van al is nog steeds plezier te maken in een vriendelijke sfeer.

Gegevens :

Prijs :            5€ voor leden van de thunderbolts
            7€ voor niet leden van de thunderbolts
Betaling :     

Ottergemsesteenweg 13
9000 Gent
09 2454484

Aanmelden :          tussen 9u en 10u

Benodigdheden :
-   WHFB 8th edition rulebook
-   Regelboek van het leger waarmee je speelt
-   Dit pakket met regels
-   Dobbelstenen
-   Meetinstrument
-   Pen en papier
-   Templates
-   FAQ van je leger
-   Een afgedrukte versie van je legerlijst

Legers :
-   Voor het toernooi mag je een leger hebben van maximaal 1000 punten
-   Voor elke battle gebruik je hetzelfde leger met zelfde lijst
-   Special characters zijn niet toegestaan
-   Je volgt de gewone regels ivm samenstelling van je leger ( core , heroes , rare , …. )
-   Geen storm of chaos legers
-   Er mag gebruik gemaakt worden van figuren die niet door GW zijn uitgebracht indien deze een goed beeld geven van wat ze moeten voorstellen.
Lege bases , lego en dergelijke zijn niet toegestaan.
-   Elk leger mag gebruik maken een Marchal ( dit zijnde een figuur dat zijn Ld kan doorgeven aan zijn allies )
-   Alle allianties moeten voldoen aan de beschrijving in het warhammer fantasy rulebook. ( dus geen chaos en empire in een alliantie , en dat soort zaken )
-   Elke alliantie heeft een gezamenlijke magic pool , dus een maximum van 12 power en 12 dispell dice mogelijk, deze moet je dan onderling maar zien te verdelen.

Leger lijst :
Alle legerlijsten dienen aan volgende dingen te voldoen
-   Duidelijk je eigen naam vermelden
-   Een getypt exemplaar
-   Alle details van de units en characters moeten duidelijk omschreven staan.
Stats , banners , magic items , Marks , …
-   De lijst dient minstens 3 weken voor het toernooi zijn doorgestuurd naar ----@----.com
Indien dit niet het geval is zullen er penalties vallen op de punten die je hebt na een battle.

Punten telling :

Er word telkens gespeeld via het battle line principe zoals omschreven in het warhammer rulebook.

De puntentelling word gedaan volgens volgende tabbel
0-299 punten verschil = draw
300-599 punten verschil = marginal victory
600-1199 punten verschil = solid victory
1200- 2000+punten verschil = massacre

Verliezen met draw is 12punten voor de verliezer 13 voor de overwinnaar.
Verliezen tegen marginal victory is 10 punten voor de verliezer 15 voor de winnaar.
Verliezen tegen solid victory is 5 punten voor de verliezer 20 voor de winnaar.
Verliezen tegen massacre is 0 punten voor de verliezer 25 voor de winnaar.

Om te zien wie tegen wie speelt word er gebruik gemaakt van het Swiss counting systeem.

Het totaal aantal te verdienen punten staat op 100
Hiermee is er 75 te verdienen in de battles.
15 voor de painting
En 10 voor fair play en tijdig inschrijven( alsook de lijstopmaak )

Painting punten:
Volledig geschilderd , gebased en geen proxies : 10-15ptn
Geschilderd en gebased : 5-10ptn
Deels geschilderd en niet overal gebased : 0-5 ptn
Dit afhankelijk van de hoeveelheid dat af is en de kwaliteit waarin het geschilderd is.

Fair play punten :
Deze punten worden verdiend naar gelang het spelen en ook het tijdig inschrijven en een faire lijst in te dienen.

Speeltijden :

10u klaarzetten leger op de tafel aangegeven op de lijst
10u15u – 12u battle 1
12u - 13u middagpauze
13u - 14u45 begin battle 2
15u - 16u45 begin Battle 3
17u30u  prijsuitreikingen
18u bekomen en nagenieten met een fris drankje

Elke battle duurt 1u45min , indien jouw battle tegen die tijd nog niet is afgelopen rond dan de beurt waaraan je bezig bent af en reken de punten op.
Indien speler A net aan zijn beurt 5 is begonnen als het signaal is gegeven dan mag speler B ook nog zijn beurt 5 spelen alvoorens af te ronden.

Etiquette :

-   Alle spelers dienen op tijd aan hun tafel aanwezig te zijn en hun leger op stellen zodat de battle tijdig van start kan gaan
-   Spelers dienen bij hun units uitleg te geven van welk equipment , en command onderdelen     ( en Marks ) de units hebben.
Magic items en magic banners moeten niet worden vermeld.

Denk er aan we spelen om plezier te hebben dus is er een onenigheid of een regel niet duidelijk rol dan een dobbelsteen of roep een Judge.
Bedenk wel indien een Judge oordeelt dan heeft deze ALTIJD gelijk.

Hopelijk hebben jullie er al zin in en zal het tot een toffe dag uitdraaien.

Whiskeyjack
Night Goblin

View Profile
« Reply #9 on: December 21, 2010, 03:58:28 PM »

Ziet er zeer degelijk uit! Naast enkele taalkundige zaken (da's nu eenmaal mijn beroep  Wink) heb ik maar een paar opmerkingen:

- Outpost opent maar om 11 uur, dacht ik. Timing klopt dus niet.
- Waarom alleen maar het battleline scenario? Zou wat extra variatie niet beter zijn (en 'standaardlijsten' vermijden)?
- Wil je Paul Marchal nu echt in een Warhammer battle laten opdraven? Hebben we hem indertijd niet genoeg op tv gezien? Of bedoelde je Marshal?  Grin

When you have to kill a man, it costs you nothing to be polite - Winston Churchill
moonfire
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #10 on: December 21, 2010, 04:00:16 PM »

slechts een paar puntjes:

Aanmelden :          tussen 9u en 10u

en dan ? 2u30min wachten tot de OP open gaat (11u30 frank Wink)?--> zeker vragen om vroeger open te doen

enne 1u45 min per ronde? voor een 2 vs 2 toernooi?--> zeer kort ik zou naar 2u15 gaan of op zn minst 2u

They have no home but the Gaurd, know nothing but war, Have no family but the regiment, No law but their own, Faith in nothing but eachother and the emporer, Demon's, Star God's, Nid's, Traitor Astartes and Gaurdsmen, along with Ork's have all fallen to their Straight Silver
chiram
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #11 on: December 21, 2010, 04:26:18 PM »

idd dus een marshal en ja ik zou dan zowiezo vragen vroeger open te doen.
als voor langere tijd voor battles is inderdaad een goed idee.
en de battleline zou de standaard worden met natuurlijk objectives en speciale scenario's.
maar voor al die dingen vraag ik jullie opinie :p

chiram
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #12 on: January 19, 2011, 01:33:17 PM »

10 april zou dat een goede datum zijn?

Maarten
Snotling
*

View Profile
« Reply #13 on: January 20, 2011, 02:59:56 PM »

hey,

Als jullie een datum weten kan ik reclame maken hier in de GW in antwerpen. Er is wel wat volk dat wilt meedoen.

Slukes,

Maarten
lonewolf
Snotling
*

View Profile
« Reply #14 on: February 01, 2011, 08:36:58 PM »

Ik wil wel eens men bretonians nog eens fielden, dus laat maar horen.
Pages: [1] 2 Print 
« previous next »
Jump to: