Aangezien de interesse een beetje taant en MKII wel degelijk aan een opmars bezig is (misschien geven de 2 redenen elkaar wel een hand) en nieuwe spelers ook een kans moeten krijgen om mee te doen aan "grotere zaken" en ik dus ondertussen ook Press Ganger ben en dat betekent dat ik meer en meer MKII stuff wil promoten (dat zijn uiteindelijk te veel "en"en geworden

), heb ik besloten om vroeger dan verwacht het endgame te spelen en (hier is er nu weer één) de regels toch een beetje te veranderen. Ik wil in schoonheid eindigen dus ik geef iedereen nog een kans op de eindoverwinning, behalve Khador!
Normaal gezien gingen de 4 beste fracties onderling uitmaken wie de beste was en uiteindelijk de campaign wint maar met het wegvallen van Orboros, gaat het endgame anders verlopen. We hebben nog 9 fracties over en vanaf volgend seizoen (2e maand herfst) gaan we dus naar 1000ptn battles met 2 casters per fractie. Dat betekent dat de beide offensieve casters samen een leger moeten vormen van 1000ptn bestaande uit enkel de figuren die momenteel in hun 750ptn legers zitten dus er kunnen geen nieuwe troepen genomen worden of nog verwisseld worden).
We gaan de volgorde van de herfst respecteren maar er is maar 1 battle die gedeclareerd kan worden, terreinvoordelen en scenario's vallen weg voor deze laatste battle, dit wordt een casterkill met als winnende fractie de fractie die erin slaagt om beide casters van de tegenstander uit te schakelen! Aangezien we met 9 fracties overblijven, heb ik (als campaign-master) gekozen om mijn eigen fractie terug te trekken uit dit endgame. De tijd die voor mij hiermee vrijkomt kan ik goed gebruiken voor andere zaken op orde te stellen zodat ik aan nieuwe zaken en ideetjes kan werken want als jullie het zien zitten wil ik wel een vervolg breien aan deze campaign ook al zal ze misschien iets anders spelen!
Diegene die hun battles van deze maand nog moeten spelen mogen dit gerust doen, Khador zal dit echter niet meer doen (Sven zit in Schotland en ik ga me vanaf nu toeleggen op MKII (Iceman & Nny, normaal ging ik tegen jullie spelen morgenavond en zondagnamiddag; zien jullie het anders zitten om een MKII 35ptn, 50ptn mag ook, te spelen in de plaats zo hebben jullie de tijd om te overleggen wat jullie gaan doen om jullie legers om te zetten naar de 1000ptn en zitten jullie die dagen nietmet de vingers te draaien omdat Khador terugtrekt.
Ik vond het in ieder geval een leuke campagne met leuke fluff-tekstjes, leuke threads en vooral leuke spelers en ze heeft in ieder gevel mijn verwachtingen waargemaakt. Ik ga zeker proberen om zoveel mogelijk van de endbattles bij te wonen en ik hoop dat jullie het ook een leuke campaign gevonden hebben. Ik heb in ieder geval veel leuke mensen hierdoor beter leren kennen en wees gerust, deze campaign krijgt zeker een vervolg (hoe dat weet ik nog niet voor 100%)
Uw meer dan dankbare campaign-master

Phil