Elves: 4 x 1 Wood Elves met bows, 1 Ent, 3 Galadhrim Knights met bows

Isengard: 5 Orcs met shield, Troll, 3 Uruks met pike, 4 Uruks met shield en captain

niet slecht voor een 500 punten leger"tje"

Evil trekt netjes op, maar verliest daarbij wel de pieken aan Good Shooting. de Elfen trekken naar hun linkerflank

de Uruks en Troll proberen de Elves vast te pinnen, maar uit vrees voor een counter-attack kunnen ze de bow Elves niet chargeren

Evil cornered de Elves door de Orcs rond het terrein te sturen. zonder held bewegen deze echter zeer traag, en Elven shooting doet veel doden, en duwt hen ook nog naar achter

de Uruks krijgen één bow Elf unit te pakken, en confronteren dan de Ent. de Troll smijt zich op de Knights om de Uruk-flank te dekken. de Knights schieten op de Troll, en hadden een 2+ nog op 1 dice om hem te doden, en smijten natuurlijk een 1! gelukkig hadden ze een Captain, en de Troll sterft dan toch (hij had voordien al serieus mot gekregen van de Ent)

en zo worden de Uruks dan uiteindelijk volledig omsingeld en bijeen geslagen (Ent = 10 attacks op 4+, Elves = 30+ attack op 5+)
ik moet er wel bijzeggen dat ik nu zie dat de tafel veel te breed was, anderhalve tafel was meer dan genoeg geweest voor 500 punten. op deze manier had Evil gewoon niet genoeg om de Elves te omsingelen (ook al schoten die op sommige beurten niet beter dan een Goblin)

een interessant beel uit de opwarmingsmatch: de Knights chargeren de pikes in de front (ik wou eens tonen wat dat geeft, krijgen slaag, maar rijden de volgende beurt rond de pikes, en chargeren ze in de rear. zijn die "mannen" mobiel of wat!?