Euh, elk jaar krijgen de leden een dobbelsteen.
Niet enkel de nieuwe leden, he.
Leden betalen elk jaar lidgeld.
met de woorden 'lid heeft gemaakt' bedoel ik eveneens de personen die zich opnieuw voor een jaar lid hebben gemaakt.
Ik stel enkel voor om de dobbelstenen op het
einde van een TB jaar af te handelen,
zodat er geen leden naast de boot vallen en er voor de organisatie geen overstock is.
Als we op het einde van een TB jaar stemmen en uitdelen komt het toch op hetzelfde neer? We stemmen nu en krijgen een D op het einde van dit TB jaar als we ons lidmaken voor het volgende jaar. Anders maken we ons nu lid en krijgen we de D pas volgend jaar... Iemand die dan beslist geen lid meer te zijn krijgt toch nog gewoon een D en die D moet dan bestelt worden (ja het is maar 1 D maar als meerdere leden dit doen of er wordt bestelt en een pak mensen komen niet opdagen. Misschien wat doomdenkend maar stel dat...)
Voor zover ik begreep was het D systeem zo.
- Iedereen krijgt een dobbelsteen als hij zich lid maakt. 1 Dobbelsteen.
- Bij het kiezen van kleur etc kunnen huidige leden extra dobbelstenen vragen die ze dan ook effectief zelf betalen en niet de clubkas.
Ik vind dit systeem ok.
Ja er is dan misschien een probleem dat sommige nieuwe leden geen D krijgen omdat ze al allemaal weg zijn, maar het is uiteindelijk een dobbelsteen die ze volgend jaar ook krijgen EN dan mogen ze zelf nog meekiezen in kleur. Als ze dan perse 1 willen wil ik gerust 1 afstaan aan het nieuwe lid. Al vermoed ik dat niemand boos gaat worden of drama maken als hij geen dobbelsteen krijgt om lid te worden van een club en met zijn lidkaart extra korting krijgt... Met 2 potjes verf te kopen hebben ze die Dice al in kortingswaarde denk ik.
Tshirts:
Uniform, kleurkes.
Ik volg Tykros met het feit stel dat er voor de lol eens een kleurke wordt bestelt zoals fluo-roze en er een paar zijn die hem kopen om eens te lachen.. Weet ik gegarandeerd dat ik dan geen Tshirt koop en wil ik eens iemand op een toernooi zien toekomen in fluoroze thunderbolt Tshirt met een nog ergerkleur logo.
Uniform is dan wel wat saai maar je herkent een lid direct. Zwarte Tshirt met oranje logo, het valt op en je ziet direct "he een bolt".
Mss idd een vaste stek aan Zwarte tshirts hebben als uniforme Tshirt van de club en elk jaar een Limited Tshirt van een gekozen kleur te laten maken voor degene die willen bestellen. Zo zijn er altijd tshirts voor mensen die fluo roze niet tof vinden (of geel of paars of blauw of 1 van de zoveel miljoen andere kleuren).
Hoe het dan zit met de clubkas voor de zwarte Tshirts en de collectible tshirts kan ik niets over meedelen aangezien ik daar niets van weet.
Mijn menig zowat. Mss wat gezwans ertussen maar het is laat.