Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
February 08, 2012, 04:32:14 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Ken je nog spelers? Nodig ze uit op dit forum en help deze community groeien! Hoe groter deze community, hoe meer we kunnen ondernemen om deze te ondersteunen.
23649 Posts in 1719 Topics by 372 Members
Latest Member: Gmorkske
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Algemeen
| |-+  Beslissingen (Moderators: Erik, patje, Tykros, HeadCase)
| | |-+  t-shirts en dobbelstenen 2010
« previous next »
Pages: 1 2 [3] Print
Author Topic: t-shirts en dobbelstenen 2010  (Read 867 times)
Ikkuhyu
Snotling
*

Abandon fear in favor of maniacal laughter !!!

View Profile
« Reply #30 on: June 10, 2010, 09:28:46 PM »

Is het niet gewoon handiger om gewoon dice te bestellen op het einde van het jaar.
practisch komt dat neer op bestel geen reserve dice,
al wie zich in de loop van het jaar lid heeft gemaakt krijgt zijn dobbelsteen
(en krijgen zo een kans om hun kleuren-stem te plaatsen).

er kunnen eventueel direct extra dobbelstenen besteld worden en er is geen risico op overstock.

als ge dat dit jaar direct toepast kunt ge die leden die vorig jaar geen die gehad hebben hem gratis geven
en voor de anderen bestellingen laten plaatsen

(oh nee dit jaar geen gratis die?! Jawel, op het einde van het TB-jaar, en nu een extra uitgave !!!)

I know you love em, so fold your own damn shuriken: http://www.folds.net/tutorial/models/shu_2_piece/shu_2_piece_diagrams.html
Peter van de Worlds' End
Goblin Fanatic

View Profile WWW
« Reply #31 on: June 10, 2010, 10:30:47 PM »

Euh, elk jaar krijgen de leden een dobbelsteen.
Niet enkel de nieuwe leden, he.
Leden betalen elk jaar lidgeld.

-- When you dream, sometimes you remember. When you wake, you always forget -- Dream of the Endless
Gamedad
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #32 on: June 11, 2010, 11:05:25 AM »

Aangezien de meningen duidelijk verdeeld zijn over T-shirts en dobbelstenen  en het nogmaals is bewezen dan smaken verschillen hebik het volgende voorstel :

Stel dat het "officiële uniform" van de TB  = zwarte T-shirt met oranje logo
Stel dat er elk jaar de mogelijkheid bestaat opm een ander , nader te bepalen kleurke van T-shirt te bestellen

Is er dan de mogelijk heid om een  "steady stream of black colored T-shirts " te voorzien voor nieuwe leden en mensen die extra zwarte T-shirts willen en tevens de mogelijkheid om "color of the year"  T-shjirtrs te bestellen?

Ik bedoel is zo iets practisch haalbaar?  Huh

Het volstaat dan af te spreken om bij evenementen allen stemmig zwart te dragen en dan kunnen de liefhebbers op andere tijdstippen hun stoere bast in hun geliefkoosde kleurtje hullen.

Voila.. en typisch belgische ioplossin: we sparen de geit en de kool  Cool

( p.s. deze post werd gedaan onder invloed van een single malt Glenfarclas 105 cask strenght... gelieve mij dan ook voor het uitkramen van enige onzin  te verondschuldigen  Grin ... 't leek me in elk geval een goed idee Undecided )

The most difficult thing in life is to make a choice between what is right ...and what is easy
Xytonion
Goblin Hero

View Profile
« Reply #33 on: June 12, 2010, 12:39:54 AM »

Euh, elk jaar krijgen de leden een dobbelsteen.
Niet enkel de nieuwe leden, he.
Leden betalen elk jaar lidgeld.

met de woorden 'lid heeft gemaakt' bedoel ik eveneens de personen die zich opnieuw voor een jaar lid hebben gemaakt.

Ik stel enkel voor om de dobbelstenen op het einde van een TB jaar af te handelen,
zodat er geen leden naast de boot vallen en er voor de organisatie geen overstock is.

Als we op het einde van een TB jaar stemmen en uitdelen komt het toch op hetzelfde neer? We stemmen nu en krijgen een D op het einde van dit TB jaar als we ons lidmaken voor het volgende jaar. Anders maken we ons nu lid en krijgen we de D pas volgend jaar... Iemand die dan beslist geen lid meer te zijn krijgt toch nog gewoon een D en die D moet dan bestelt worden (ja het is maar 1 D maar als meerdere leden dit doen of er wordt bestelt en een pak mensen komen niet opdagen. Misschien wat doomdenkend maar stel dat...)

Voor zover ik begreep was het D systeem zo.
- Iedereen krijgt een dobbelsteen als hij zich lid maakt. 1 Dobbelsteen.
- Bij het kiezen van kleur etc kunnen huidige leden extra dobbelstenen vragen die ze dan ook effectief zelf betalen en niet de clubkas.

Ik vind dit systeem ok.
Ja er is dan misschien een probleem dat sommige nieuwe leden geen D krijgen omdat ze al allemaal weg zijn, maar het is uiteindelijk een dobbelsteen die ze volgend jaar ook krijgen EN dan mogen ze zelf nog meekiezen in kleur. Als ze dan perse 1 willen wil ik gerust 1 afstaan aan het nieuwe lid. Al vermoed ik dat niemand boos gaat worden of drama maken als hij geen dobbelsteen krijgt om lid te worden van een club en met zijn lidkaart extra korting krijgt... Met 2 potjes verf te kopen hebben ze die Dice al in kortingswaarde denk ik.

Tshirts:
Uniform, kleurkes.
Ik volg Tykros met het feit stel dat er voor de lol eens een kleurke wordt bestelt zoals fluo-roze en er een paar zijn die hem kopen om eens te lachen.. Weet ik gegarandeerd dat ik dan geen Tshirt koop en wil ik eens iemand op een toernooi zien toekomen in fluoroze thunderbolt Tshirt met een nog ergerkleur logo.
Uniform is dan wel wat saai maar je herkent een lid direct. Zwarte Tshirt met oranje logo, het valt op en je ziet direct "he een bolt".
Mss idd een vaste stek aan Zwarte tshirts hebben als uniforme Tshirt van de club en elk jaar een Limited Tshirt van een gekozen kleur te laten maken voor degene die willen bestellen. Zo zijn er altijd tshirts voor mensen die fluo roze niet tof vinden (of geel of paars of blauw of 1 van de zoveel miljoen andere kleuren).
Hoe het dan zit met de clubkas voor de zwarte Tshirts en de collectible tshirts kan ik niets over meedelen aangezien ik daar niets van weet.

Mijn menig zowat. Mss wat gezwans ertussen maar het is laat.
karel
Night Goblin

View Profile
« Reply #34 on: June 12, 2010, 06:42:28 AM »

3. Ik zou - moest het mogelijk zijn - voorstellen om te kijken voor nog enkele "Judge"-shirts. Neem bvb. 2 Shirts in iedere maat, die betaald worden met de clubkas. Deze blijven in de OP en kunnen ten allen tijde gedragen worden door iemand die moet jureren bij eender welk evenement dat uitgaat van de Thunderbolts. De persoon die zo'n shirt draagt zorgt ervoor dat hij gewassen wordt en teruggelegd wordt in de OP.

Zoudt ge dat wel echt doen?  Het doel van dergelijke evenementen - hoe serieus sommigen het ook opvatten - is nog altijd gewoon fun hebben.  Als ge daar dan een paar boos kijkende boksreferies ofzo ziet zitten denk ik dat een deel van de fun wegvalt.  't moet nog altijd eenvoudig en ongedwongen zijn.

Enkele goeie afspraken over wanneer we allemaal in't zwart/wit komen is dan het enige dat nog moet gebeuren.

I denk dat dit inderdaad belangrijk is.  Al dat gepraat laat het bijna overkomen alsof we in het leger zitten, en dat kan ook niet de bedoeling zijn.
En om aan te sluiten bij het bovenstaande, in z'n geval vind ik een zwart/wit thunderbolts T-shirt meer dan genoeg voor de judge.  Dan zien de mensen dat ze officieel iets met de organisatie te maken hebben zonder zich te veel of te scheiden van de 'normale' andere mensen.
Sleewie
Goblin Hero

All guts 'nd glory.. Or all guts 'nd gory..

View Profile
« Reply #35 on: June 12, 2010, 08:50:25 AM »

3. Ik zou - moest het mogelijk zijn - voorstellen om te kijken voor nog enkele "Judge"-shirts. Neem bvb. 2 Shirts in iedere maat, die betaald worden met de clubkas. Deze blijven in de OP en kunnen ten allen tijde gedragen worden door iemand die moet jureren bij eender welk evenement dat uitgaat van de Thunderbolts. De persoon die zo'n shirt draagt zorgt ervoor dat hij gewassen wordt en teruggelegd wordt in de OP.

Zoudt ge dat wel echt doen?  Het doel van dergelijke evenementen - hoe serieus sommigen het ook opvatten - is nog altijd gewoon fun hebben.  Als ge daar dan een paar boos kijkende boksreferies ofzo ziet zitten denk ik dat een deel van de fun wegvalt.  't moet nog altijd eenvoudig en ongedwongen zijn.

En om aan te sluiten bij het bovenstaande, in z'n geval vind ik een zwart/wit thunderbolts T-shirt meer dan genoeg voor de judge.  Dan zien de mensen dat ze officieel iets met de organisatie te maken hebben zonder zich te veel of te scheiden van de 'normale' andere mensen.

Dat van de judgeTshirts was maar'n idee om hun herkenbaarheid te verhogen tijdens evenementen Wink
Daarom hoeven ze nog geen kwaad-kijkende Refs te zijn  Cheesy

40K: Imperial Guard (Under reconstruction)
Tau: Combined Intervention Cadre Shi'Le'Vi
Space Marines: Emperor's Emissaries

Fantasy: Empire (Under construction)
Ikkuhyu
Snotling
*

Abandon fear in favor of maniacal laughter !!!

View Profile
« Reply #36 on: June 12, 2010, 11:21:22 AM »

Waarom zouden we het niet houden bij het huidige systeem?

* Het kan NIET dat er géén dobbelstenen zijn voor nieuwe leden, dat is gewoon bad form en bij moeten bestellen is dacht ik financieel niet zo interessant aangezien de stukprijs daalt per oplage

* De hoeveelheid mensen die zijn gratis dobbelsteen niet gaat komen afhalen (seriously GRATIS daar doen mensen zotte dingen voor) is veel kleiner aantal dan de overstock die je moet inslaan om zeker te zijn dat je alle mogelijke nieuwe leden gaat kunnen voorzien.

* Het einde van het éne TB jaar is tegelijk het begin van het volgende (dus voor de lidkaart-vernieuwers verandert er hoedanook niks)

* waarlijk is er niet zoiets als een gratis dobbelsteen, je koopt die met je lidgeld, dus stellen dat nieuwe leden minder recht hebben op inspraak dan oude is toch wel iffy

I know you love em, so fold your own damn shuriken: http://www.folds.net/tutorial/models/shu_2_piece/shu_2_piece_diagrams.html
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #37 on: June 12, 2010, 10:28:35 PM »

Om samen te vatten:

- Op de algemene vergadering zal de discussie gevoerd worden over de kleur van de t-shirts. Houd er rekening mee dat ik dit niet voor de zoveelste keer zal laten escaleren. Opbouwende kritiek blijft welkom, iedere mening is even veel waard. Degenen die dit niet kunnen of willen respecteren zullen geen forum meer krijgen.

- Er zijn twee redenen waarom niet iedereen bij elke beslissing wordt betrokken of betrokken werd.
            1) Ten eerste is de club jong. Niet alle leden waren altijd aanwezig toen alle beslissingen genomen werden. Het kan lijken alsof er regeltjes verzonnen worden, maar dat is niet het geval. Ik zou graag hebben dat beschuldigingen allerhande achterwege blijven, dat gratuite kritiek plaatst ruimt voor met argumenten onderbouwde beslissingen, en dat men respect toont voor beslissingen van anderen ook al is men het er niet steeds mee eens.
            2) Ten tweede is het onmogelijk om elk lid op elk moment bij elk initiatief te betrekken. Er zijn mensen aangeduid die op representatieve wijze beslissingen nemen voor alle leden en er is een algemene vergadering waar a) beslissingen kunnen genomen en herroepen worden, b) over alles op een geciviliseerde manier kan gediscussieerd worden, en c) een bestuur kan weggestemd worden. Als een meerderheid vindt dat het huidig bestuur de clubleden niet vertegenwoordigt en onjuiste beslissingen neemt kan het een nieuw en beter bestuur kiezen op 27 juni.

- De Thunderbolts dobbelsteen is een geschenk bij het lid worden. Ieder die zich lid maakt zou er een moeten krijgen. Als dat niet gebeurd is, is de club in de fout gegaan en moeten we dat rechtzetten. Degenen die lid zijn en geen dobbelsteen kregen mogen me dat laten weten. Er zijn geen ifs en buts, wie zich lid maakt krijgt op datzelfde moment een dobbelsteen. Als er geen meer zijn bestellen we bij.

- Judge t-shirts zijn een optie, net zoals andere event-gerelateerde gadgets.

- Overschot dobbelstenen wordt op het einde van het Thunderbolts jaar (eind juni) verkocht.

- Om de mensen die van de bestaande regeling niet op de hoogte waren nog de kans te geven een zwart t-shirt te bestellen geven we de mogelijkheid om er toch nog een te bestellen. Als dit opnieuw een bron van kritiek wordt hoop ik dat mensen begrijpen dat we dit zullen terugschroeven. Het kan immers niet dat dezelfde mensen die om een uitzondering vragen kritiek uiten op het feit dat de uitzondering wordt toegestaan!

Ik hoop dat men beseft hoe groot de imagoschade is die we als club oplopen door dit soort discussie op een publiek forum. Ik zal dan ook niet meer tolereren dat de club of haar leden publiek worden aangevallen op hun eigen forum door hen eigen mede-clubleden of door derden. Alle ideeën, positieve kritiek, en opmerkingen blijven welkom op het forum. Houd het beschaafd en gebruik de juiste kanalen voor uw discussies of om uw ontevredenheid te ventileren.

Gelieve mij alle punten voor de algemene vergadering op voorhand op PM te bezorgen.
« Last Edit: June 12, 2010, 11:48:45 PM by Erik » Logged
Pages: 1 2 [3] Print 
« previous next »
Jump to: