Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
February 08, 2012, 04:28:50 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Ken je nog spelers? Nodig ze uit op dit forum en help deze community groeien! Hoe groter deze community, hoe meer we kunnen ondernemen om deze te ondersteunen.
23649 Posts in 1719 Topics by 372 Members
Latest Member: Gmorkske
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Activiteiten
| |-+  Painting Contest
| | |-+  Painting Contest III - De Stemming
« previous next »
Poll
Question: Winner?  (Voting closed: June 22, 2010, 05:49:53 AM)
1. Rotten Belle (on coffin) - 1 (4.8%)
2. Vayl - Disciple of Everblight - 14 (66.7%)
3. Carnivean - 1 (4.8%)
4. Grave Chick - 1 (4.8%)
5. Gay Marine - 3 (14.3%)
6. Rotten Belle II (in front of gravestone) - 1 (4.8%)
Total Voters: 21

Pages: 1 2 [3] 4 Print
Author Topic: Painting Contest III - De Stemming  (Read 1057 times)
stompinggroo
Night Goblin

View Profile
« Reply #30 on: June 23, 2010, 10:53:22 AM »

dikke proficiat aan de winnaar, meer dan verdiend, denk ik
en boohoo aan de onsportievelingen ! volgens mij zijn zij zelf degenen die willen meedoen enkel en allleen omwille van die bon en zijn ze gewoon nijdig dat ze niet kunnen winnen
blijven trainen, jongens, niels albert moet ook nog altijd de duimen leggen voor sven nijs, maar eens komt de tijd dat het omgekeerd zal zijn
enfin, dit is misschien een onnozele vergelijking, maar ik zou het spijtig vinden dat frank niet meer meedoet omwille van enkele kleine zieltjes

oja, en als het onderwerp ooit standard bearer wordt, doe ik ook mee, ook al maak ik geen kans als frank meedoet  Wink, maar dan nog zal ik met plezier mijn meerdere erkennen (of meerderen, want er zitten toch nog meer uitstekende painters in de club waartegen ik niet veel kans maak)
whatever, die contest zou moeten aanzetten om te proberen beter en beter te worden en ipv onsportieve reacties te spuien kan er misschien wat raad gevraagd worden aan "de meester" om de zaken beter te doen, frank kennende zal hij met veel plezier zijn kennis en ervaring delen .

bij deze, frank, blijf gewoon meedoen, als je dan telkens je bon aan de club geeft vaart iedereen er wel mee  Grin  (spijtig genoeg dan ook die kleine zieltjes)
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

no quarter will be asked, none will be given

View Profile
« Reply #31 on: June 23, 2010, 11:34:06 AM »

Zoals Kevin al vermeld had, niet aan je hart laten komen. Er zijn nu éénmaal mensen die beter eerst eens zouden nadenken vooraleer ze iets zeggen of schrijven (en ik reken mezelf daar ook soms bij aangezien ik soms te impulsief kan zijn  Grin). Wat dat betreft, ga ik trouwens Stompingroo bijtreden; waarschijnlijk waren het diegene die zelf schilderen enkel in de hoop om de prijs zelf te winnen die zo'n opmerkingen geven en slechte verliezers zijn er nu jammer genoeg altijd, zowel bij het spelen als blijkbaar ook bij een schilderwedstrijd!
Het feit dat je MIJN Vayl geschilderd hebt omdat je zelf geen geschikt figuur vond in je eigen collectie getuigd volgens mij van het feit dat je graag schildert en geen uitdaging qua schilderen uit de weg gaat (want paint-it-pink was wel degelijk een uitdaging, en ik moet nu nog een heel leger Everblight zo schilderen  Shocked) en bij deze wil ik al diegene die tenminste de moeite hebben gedaan om een figuur af te leveren feliciteren (het is makkelijk om kritiek te geven als je zelf niet eens de moeite neemt om iets te schilderen). Ik zou het trouwens héél jammer vinden dat je niet meer zou meedoen want jouw werk zorgt er inderdaad voor dat anderen hun werk er ook beter op wordt (was nu ook al het geval trouwens, vond ik) en IS DAT TENSLOTTE NIET WAAROM WE HET DOEN?  Angry
En wat die bon betreft, wat mij betreft heb je hem verdiend en laat maar eens iemand het tegendeel beweren! In elke club zitten er wel elementen die af en toe eens op iemands tenen trappen (denk dat je wel weet wat ik hiermee bedoel) en het enige dat je dan kan doen is of terug trappen maar dan harder of gewoon negeren! Persoonlijk (en uit ervaring  Grin) heb ik geleerd dat de tweede optie meestal de betere is!
So, Frank, scheer ons niet allemaal over dezelfde kam, de meesten bedoelen het goed en de rotte appels vallen vanzelf wel uit de mand vroeg of laat!  Angry

Raise your head up high
So the heavens hear you cry
light the brightest fire
from the highest mountain
so the whole world knows, that your spirit can´t be broken.
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #32 on: June 23, 2010, 03:01:17 PM »

Trouwens, stompinggroo, 't is inderdaad geen goeie vergelijking want who the fuck zijn Niels Albert en Sven Nijs nu weer, 2 van de spelers in Blood Bowl team? (sorry, kon het niet laten!)  Grin

Raise your head up high
light the brightest fire
Lex
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #33 on: June 23, 2010, 03:13:53 PM »

Flauwe reactie, je niet door laten ontmoedigen en zeker verder mee doen met de contest !!!
het kan ons mindere goden onder de painters maar motiveren en inspireren om beter proberen te doen..!!

btw wat bijles in het painten ware inderdaad nog niet zo'n slecht idee, ik ben met plezier je eerste leerling

alea iacta est !!
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #34 on: June 23, 2010, 09:32:21 PM »

Wat een emoties alweer!

In elk geval duidt dat erop dat men zich nauw bij de club betrokken voelt en men zich de lotgevallen van de club aantrekt  Cheesy

Wat het al dan niet deelnemen aan de painting contest en de al dan niet jaloerse reacties betreft zou ik mijn persoonlijke duit even in het zakje willen doen. Ik vind dat iedereen mag meedoen aan de painting contest, ongeacht de omstandigheden, de reacties, de meningen van anderen. Ik vind ook dat het niet goed is voor de painting competition als concept dat deze steeds door dezelfde persoon of kleine groep personen wordt gewonnen.

Enerzijds nemen mensen een voorbeeld aan dit niveau van painting, anderzijds ontmoedigt het sommigen om deel te nemen of zelfs maar te beginnen schilderen omdat ze dat niveau toch nooit zullen halen (of dat nu echt zo is of dat men dat van zichzelf gelooft laat ik in het midden). Niet voor niks is GW afgestapt van het voortdurend showcasen van onvoorstelbare mooie armies en is men beginnen legers tonen van average players en average painters. Mensen houden nu eenmaal van een uitdaging, maar niet van een onmogelijke opgave. Om het even Kantiaans te bekijken: Wie van de Thunderbolts zou de moeite nemen om deel te nemen aan de wereldbeker veldrijden terwijl hij weet dat hij elk jaar uit de wedstrijd zal gezet worden omdat hij te veel gedubbeld wordt? Wie zou dit jaar na jaar blijven doen, ondanks het feit dat je nooit zelfs maar een kans maakt? Wie gaat na vijf jaar als laatste eindigen nog op de fiets springen om te gaan trainen? We kijken op naar Sven Nijs en Niels Albert, we gaan niet op onze fiets springen om er een wedstrijdje tegen te gaan houden  Cheesy (allee toch niet voor 't echt). Het is misschien een slechte vergelijking, maar hopelijk toch goed genoeg om de intentie te begrijpen  Cheesy.

Ik zou het fantastisch vinden als Frank op de blog regelmatig figuren laat zien, dat hij tutorials schrijft, dat hij uitleg geeft over zijn techniek online en in de OP. Zo kunnen we zijn talent allemaal bewonderen, zijn technieken leren, en hem proberen benaderen, evenaren, of overtreffen. Of Frank meedoet aan de painting contest of niet, en of hij deelneemt aan elke uitdaging of niet hangt af van zijn persoonlijke keuze. Voor mij heeft dit niks met jaloezie of een prijs van 15€ te maken, maar met een verantwoorde keuze die een uitstekende painter moet maken.

Last but not least, als club kunnen we de onderwerpen natuurlijk sturen. In de volgende keuze van het onderwerp kunnen we bijvoorbeeld een categorie 'youngbloods (tot 18 jaar)' opnemen. Lijkt jullie dat iets?

Ik hoop dat ik niemand hiermee beledig, dat is alvast niet de bedoeling ...
chiram
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #35 on: June 24, 2010, 10:19:35 AM »

tis da uiteindelijk speelt ge voor de fun en motivatie en zo'n contest is net fun als je ziet dat iemand beter is dan zet je je harder in en das een goede motivatie

"I have been chosen for greatness by the dark gods themselves. You petty mortals have been chosen only for death"
-Eglixus , the executioner of Trechagrad-
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #36 on: June 24, 2010, 12:17:22 PM »

Ik had nochtans gezworen om niet meer te reageren op een uitleg of uiteenzetting van een andere maar deze keer kan ik het niet laten (en waarschijnlijk zal ik het me wel weer beklagen en deze reaktie wel weer wissen binnen korte tijd  Huh)

@Erik

Ik begrijp je intentie en waar je naartoe wil en ergens klinkt het logisch maar als we die toer opgaan, moeten we die jammer genoeg doortrekken. Dat zou dus betekenen dat we dit ook met bepaalde spelsystemen gaan moeten hanteren. Bij bepaalde systemen hebben we spelers die zo'n hoge toppen scheren dat ze zelden of nooit verliezen van anderen; dus om de anderen niet te ontmoedigen, moeten zij vanaf nu maar afzien om die spelsystemen nog te spelen.  Embarrassed

Dat betekent dus bv. dat ik bij het volgende tornooi met prijzen bepaalde mensen moet weigeren omdat de kans te groot is dat zij met de prijzen gaan lopen en de anderen ontmoedigd zijn doordat ze weten dat die persoon (of personen) mee gaat doen aan het tornooi?  Sad

Plots klinkt dit dus niet meer zo logisch want uiteindelijk betekent dit dat je mensen die ergens goed in zijn gaat bestraffen omdat ze er goed in zijn.
Dus in die optiek en om het voorbeeld door te trekken naar de sportwereld (aangezien we daar toch al mee begonnen zijn); bij het volgende WK veldrijden mogen Sven Nijs en Niels Albert (ja, ik weet wel wie ze zijn, reactie op Stompinggroo was maar geintje) niet meer meedoen omdat de rest van het peleton dan geen kans heeft? Klinkt dit niet een beetje dwaas want heb nog nooit iemand horen klagen over het feit dat ze wel meerijden en ook meestal winnen! Denk dat het hier vooral (aan alle reacties van de mensen die wel schilderen te zien en Frank vragen om te blijven meedoen en zich niets aan te trekken van die simpele reacties) om een paar mensen gaat die geen uitdaging willen aangaan! Ik schilder lang niet zo goed als Frank (en sommige andere goeie schilders) maar dat zal me niet beletten om als het thema me ligt toch mee te doen zelfs als ik weet dat ik weinig kans maak!
Trouwens dan moeten we nog anderen uitsluiten want de figuren die bv Quase schildert zijn van hetzelfde niveau.  Undecided

Voor alle duidelijkheid: DIT IS GEEN AANVAL MAAR GEWOON HOE IK EROVER DENK!  Wink

Raise your head up high
light the brightest fire
Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #37 on: June 24, 2010, 12:27:15 PM »

Wat het al dan niet deelnemen aan de painting contest en de al dan niet jaloerse reacties betreft zou ik mijn persoonlijke duit even in het zakje willen doen. Ik vind dat iedereen mag meedoen aan de painting contest, ongeacht de omstandigheden, de reacties, de meningen van anderen. Ik vind ook dat het niet goed is voor de painting competition als concept dat deze steeds door dezelfde persoon of kleine groep personen wordt gewonnen.

Enerzijds nemen mensen een voorbeeld aan dit niveau van painting, anderzijds ontmoedigt het sommigen om deel te nemen of zelfs maar te beginnen schilderen omdat ze dat niveau toch nooit zullen halen (of dat nu echt zo is of dat men dat van zichzelf gelooft laat ik in het midden). Niet voor niks is GW afgestapt van het voortdurend showcasen van onvoorstelbare mooie armies en is men beginnen legers tonen van average players en average painters. Mensen houden nu eenmaal van een uitdaging, maar niet van een onmogelijke opgave. Om het even Kantiaans te bekijken: Wie van de Thunderbolts zou de moeite nemen om deel te nemen aan de wereldbeker veldrijden terwijl hij weet dat hij elk jaar uit de wedstrijd zal gezet worden omdat hij te veel gedubbeld wordt? Wie zou dit jaar na jaar blijven doen, ondanks het feit dat je nooit zelfs maar een kans maakt? Wie gaat na vijf jaar als laatste eindigen nog op de fiets springen om te gaan trainen? We kijken op naar Sven Nijs en Niels Albert, we gaan niet op onze fiets springen om er een wedstrijdje tegen te gaan houden  Cheesy (allee toch niet voor 't echt). Het is misschien een slechte vergelijking, maar hopelijk toch goed genoeg om de intentie te begrijpen  Cheesy.

Ik zou het fantastisch vinden als Frank op de blog regelmatig figuren laat zien, dat hij tutorials schrijft, dat hij uitleg geeft over zijn techniek online en in de OP. Zo kunnen we zijn talent allemaal bewonderen, zijn technieken leren, en hem proberen benaderen, evenaren, of overtreffen. Of Frank meedoet aan de painting contest of niet, en of hij deelneemt aan elke uitdaging of niet hangt af van zijn persoonlijke keuze. Voor mij heeft dit niks met jaloezie of een prijs van 15€ te maken, maar met een verantwoorde keuze die een uitstekende painter moet maken.

Last but not least, als club kunnen we de onderwerpen natuurlijk sturen. In de volgende keuze van het onderwerp kunnen we bijvoorbeeld een categorie 'youngbloods (tot 18 jaar)' opnemen. Lijkt jullie dat iets?

Ik hoop dat ik niemand hiermee beledig, dat is alvast niet de bedoeling ...

Ik begrijp wat je bedoelt Erik, maar ik vind niet dat iemand zoals Frank zich moet onthouden van de painting competitie omdat hij 'toch maar zou winnen'. Ik vind het gek dat iemand die zo goed kan painten dan de keuze zou moeten maken om niet deel te nemen, zoals jij een beetje aangeeft. Wat is dan het nut van een paiting competitie als iedereen die het maar een beetje deftig kan elke keer voor zichzelf moet gaan afwegen van 'zou ik wel deelnemen want ik zou weer kunnen winnen'. Ik denk dat we een toffe club zijn waar er toch dringend wat mensen een beetje maturiteit aan de dag moeten gaan leggen. Jaloezie en afgunst kunnen we missen als kiespijn denk ik zo, en mensen zoals Frank zouden net moeten aangemoedigd worden vind ik persoonlijk. Zoals Erik al aangeeft is het een boon om zo iemand in de club te hebben. We kunnen er allemaal van leren. Spijtig genoeg is er niet genoeg animo in de club over het painting gedeelte om bvb een 'beginners' en 'gevorderden' klasse in te voeren. Dat zou een oplossing voor dit 'probleem' kunnen zijn.

Mijn visie is dat het een paiting COMPETITIE blijft, en het is het aard van het beestje dat de besten meeste kans hebben om te winnen, en dat weet je ook als je je inschrijft met een modelletje. In een vlaag van jaloezie dan wat dingen beginnen rond te bazuinen daar is echter niemand bij gebaat, ik denk dat we het daar allemaal over eens zijn.

Be it big or be it small, we Deffskullz lootz it all!
Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #38 on: June 24, 2010, 12:32:51 PM »

Klinkt dit niet een beetje dwaas want heb nog nooit iemand horen klagen over het feit dat ze wel meerijden en ook meestal winnen! Denk dat het hier vooral (aan alle reacties van de mensen die wel schilderen te zien en Frank vragen om te blijven meedoen en zich niets aan te trekken van die simpele reacties) om een paar mensen gaat die geen uitdaging willen aangaan! Ik schilder lang niet zo goed als Frank (en sommige andere goeie schilders) maar dat zal me niet beletten om als het thema me ligt toch mee te doen zelfs als ik weet dat ik weinig kans maak!
Trouwens dan moeten we nog anderen uitsluiten want de figuren die bv Quase schildert zijn van hetzelfde niveau.  Undecided

Voor alle duidelijkheid: DIT IS GEEN AANVAL MAAR GEWOON HOE IK EROVER DENK!  Wink

Ik denk dat dat ook is waar je je in de paiting competitie in moet optrekken: je toont aan de club hoe goed jij OOK kan painten, ongeacht of dat 'even goed'" is als wat de besten uit hun handje getoverd krijgen. En dat was de bedoeling toch dacht ik, dat we de paiting skills van leden van onze club wat meer in de verf gingen zetten? De competitie errond is maar extra incentive. Dat daar dan nu een polemiek (uit jaloezie en afgunst dan nog wel) over ontstaat en dat Frank zich een beetje in zijn hartje getroffen voelt vind ik een zeer trieste zaak, en eentje waar we als club moeten tegen reageren (wat hier dus ook gebeurt, dus dat is fijn!!).

Voor de rest akkoord met Warlock. Zie mijn post hierboven. Ik wou ook het vergelijk maken met toernooien maar had het niet gedaan omdat we dan gingen afdwalen. Maar bij deze is het argument toch gevallen Smiley

Be it big or be it small, we Deffskullz lootz it all!
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #39 on: June 24, 2010, 05:07:31 PM »

ik heb niet altijd gelijk  Grin

Ik weet niet precies wat er allemaal gezegd is, maar ik hoop dat mijn mening Frank alvast niet heeft gekwetst. Ik zal ze trouwens zeker herzien.
chiram
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #40 on: June 24, 2010, 05:27:35 PM »

met de contest is op zich niks mis zoals ze nu ging vond ik , enkel ja blijkbaar mensen die slecht met kritiek kunnen omgaan , zijnde dat iemand anders wint of wat word gezegd.
volgens de communicatie wetten is kritiek een feedback , dit wel zeggen iets waar je uit kan leren , ben je niet eerst betekend dat gewoon dat mensen iets anders mooiers vonden en dat JIJ als schilder beter moet worden.
Niet de beste slechter.
en als we al beginnen mensen te verwijten waar is dan onze club geest? dit moet ons net dichter brengen niet verder.

mss een puntje van feedback van mij uit foto's op de site zou mooie aanwinst zijn om gans de club en buitenstaanders alles te laten zien en ook blijk te geven van hoe onze club bij dingen van de leden betrokken is.
Other then that , keep up the good work.
en iedereen die meegedaan heeft met de painting van mij uit dikke proficiat ik heb geen enkel model gezien waarvan ik vond dat het niet goed was. enkel zijn er sommige die zich beter onderscheiden maar de grens was niet zeën van verschil :p
dus ja mits de nodige stimulatie kunnen jullie allemaal eerste worden.
en bij deze wil ook een veto inrijven wie bij volgende contest een andere painter probeerd zwart te maken krijgt -1 vote wegens onsportief gedrag :p FOEI ipv dat stimuleer de rest GDVR

"I have been chosen for greatness by the dark gods themselves. You petty mortals have been chosen only for death"
Whiskeyjack
Night Goblin

View Profile
« Reply #41 on: June 24, 2010, 06:08:39 PM »

Oei, het was niet mijn bedoeling om zo'n discussie te veroorzaken. Maar 't is wel een goeie  Cheesy

Voor alle duidelijkheid: ik heb geen enkel probleem met kritiek. Smaken verschillen, en iedereen heeft het volste recht om te vinden dat het lijkt alsof mijn figuren met nagellak en een tandenborstel zijn bekliederd. Of dat ze te cartoony zijn, of te fel, of te flets, of whatever. Maar het soort stampen onder de gordel dat ik hierboven vermeld heb, vind ik geen kritiek of zelfs feedback. Da's de man spelen, niet de bal. En dat verdient een vuvuzela in de aars (met de brede kant eerst). Bzzzzzweeuuuuuuuu

When you have to kill a man, it costs you nothing to be polite - Winston Churchill
chiram
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #42 on: June 24, 2010, 06:12:03 PM »

hehe assviolaten die handel :p

Lex
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #43 on: June 24, 2010, 06:31:09 PM »

als we deze discussie over de "beste " en of die nu wel of  niet mag meedoen nu eens sluiten en beleefd en onderdanig aan Frank vragen of hij niet wil beginnen met painting tutorials oid dan heeft deze discussie in elk geval nog een positief effect...
persoonlijk denk ik dat je alleen maar kan leren van iemand die ergens beter in is dan jij zelf. en of dat nu gaat om painten of een bepaald spelsysteem is eigenlijk gelijk.
tot slot dacht ik ook we painten en gamen voor de fun en niet voor de " knikkers", althans dat is toch voor mij zo.

alea iacta est !!
Whiskeyjack
Night Goblin

View Profile
« Reply #44 on: June 24, 2010, 06:39:10 PM »

Je hoeft dat niet te vragen (en al helemaal niet onderdanig, komaan zeg), heb zo'n painting clinic namelijk zelf al voorgesteld op één van de vorige vergaderingen. Het enige probleem is om een geschikte locatie te vinden, de Outpost is te donker.

Ik zou voorstellen dat de betere schilders van de club zoiets samen organiseren, elk kan dan zijn of haar eigen tips & tricks doorgeven aan de geïnteresseerden.

When you have to kill a man, it costs you nothing to be polite - Winston Churchill
Pages: 1 2 [3] 4 Print 
« previous next »
Jump to: