Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 22, 2012, 12:59:31 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Ken je nog spelers? Nodig ze uit op dit forum en help deze community groeien! Hoe groter deze community, hoe meer we kunnen ondernemen om deze te ondersteunen.
25829 Posts in 1925 Topics by 408 Members
Latest Member: Brom
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Activiteiten
| |-+  Evenementen en Beurzen (Moderators: Erik, patje, Tykros)
| | |-+  FACTS 2010
« previous next »
Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9 Print
Author Topic: FACTS 2010  (Read 2815 times)
Tykros
Global Moderator
Goblin Hero

View Profile
« Reply #60 on: September 15, 2010, 06:27:56 PM »

Wat in mijn ogen wel zou kunnen is iets in de stijl van nen arena zoals we vroeger deden op Gamesworld met Cyclus deden in Antwerpen voor Tsas.
Concept: cirkelvormig terreintje waar mensen een wapen in hun pollen krijgen en mogen vechten tegen nen typ in een vet kostuum mee een cool maskerke. Dit zou dan wel eigenlijk louter entertainment zijn. Het opzet is vrij simpel en ge gaat volk trekken, daar moogt ge zeker van zijn.
Grootste nadeel hiervan is dat ge mensen latex wapens in hun pollen gaat steken die nie weten hoe er mee om te gaan met beschadiging tot gevolg, zeker mee klein mannen. Een ander probleem is dat ge materiaal gaat moeten ronselen en weinig mensen gaan hun eigen materiaal in vreemde handen willen geven.
Als er nog een deel (brol)wapens en stukken kostuum uit het cyclustijdperk bij Koen liggen zou dit vrij simpel opgezet kunnen worden. De weinige stukken die ik nog liggen heb ga ik hier zelf niet aan riskeren en ikzelf heb ook geen Cyclusmateriaal meer liggen (op scenario na dan).

Als we zouden gaan voor het idee van den arena zou ik eerst checken met wat er ligt bij Koen. Als da onvoldoende zou zijn kunnen we misschien nog eens ons licht gaan opsteken bij andere mensen en/of organisaties waarmee we het dan in co-op kunnen doen.

Tot zover mijn kijk en mening op etwa LARP-achtig op FACTS.
T.

"I have ten hearts; I have a hundred arms;
I feel too strong to war with mortals-
BRING ME GIANTS!"
arne
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #61 on: September 15, 2010, 06:52:51 PM »

zou het mogelijk zijn mij en Elizabeth altijd samen op de lijst te zetten om te painten ?
chiram
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #62 on: September 15, 2010, 08:51:16 PM »

mag ik ergens een appart topic starten voor mensen die eventueel nog prijzen hebben voor in die tombola?
of moeten die me gewoon pmen?

"I have been chosen for greatness by the dark gods themselves. You petty mortals have been chosen only for death"
-Eglixus , the executioner of Trechagrad-
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #63 on: September 15, 2010, 09:12:56 PM »

Ik denk dat ge er al op staat, check dat even in de lijst die ik al gepost heb aub

Wat je wil, Chiram  Cheesy
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #64 on: September 15, 2010, 09:28:38 PM »

mailtje van Philip

"We waren best tevreden over jullie inzet en activiteiten naar aanleiding van FACTS 2009.

Vandaar de volgende vraag: indien ik jullie meer ruimte zou geven, kunnne jullie deze dan op een productieve manier opvullen, d.w.z. vullen op een manier die bijdraagt tot ons event (bijkomende showelementen etc)? Zo ja, welke oppervlakte zou jullie stand dan behelzen?"

arne
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #65 on: September 16, 2010, 12:16:36 PM »

Iedereen is voor het hele weekend bevestigd. Ik stel een programma op en geef een lijstje door wie waar wanneer moet zijn. Hierop mag iedereen nog feedback geven uiteraard.

Ik zal een plaatsje voorzien voor WHFB op de grote tafel  op iets wat op het eerste gezicht geen belangrijk uur lijkt maar een zeer populair en bangelijk druk uurt zal blijken te zijn Cheesy

Eind van de week ok voor iedereen?

ging hier over of je ons dan samen aan de paint taffel kon zetten
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #66 on: September 29, 2010, 10:29:48 AM »

Ook geen probleem, planning komt eraan  Cheesy
arne
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #67 on: September 29, 2010, 03:29:02 PM »

vraagje oko esembele of aleen painten ?
MorgretBonesmasher
Night Goblin

View Profile
« Reply #68 on: September 30, 2010, 10:07:49 PM »

Ik zou wel de zondag 24/10 kunnen komen als thunderbolt voor bv een warhammer fb of warmachine te spelen. Heb tegen dan nog geen geschilderde figuren buiten een sorscha battlegroup.

alexander
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #69 on: October 01, 2010, 12:56:30 PM »

OK, ik zet je nog mee op de lijst. Familienaam in PM aub?
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #70 on: October 04, 2010, 01:08:05 PM »

All right, voor de LArpers staan op de lijst:

- Isabelle
- Jourik
- Wannes
- Alexander
- Anthony

Vielen Dank alvast.

Materiaal komt van Jourik en van Anthony. De arena is nog een klein probleempje, dus als iemand nog doeken, doodskoppen, paaltjes, huiden, etc heeft liggen om de stand aan te kleden, graag! Nadar wordt voorzien door de organisatie.

Wapens worden wel eens gecontroleerd door de politie, maar normaalgezien enkel (namaak)-vuurwapens.

De planning krijgt iedereen vandaag, beloofd!
« Last Edit: October 04, 2010, 01:12:08 PM by Erik » Logged
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #71 on: October 04, 2010, 10:03:06 PM »

een fotootje van vorig jaar op de officiële site  Grin

http://www.facts.be/fa_facts_picture.html?http%3A//www.facts.be/gal_2009/FACTS2009_14.jpg
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #72 on: October 04, 2010, 10:06:26 PM »

Praktisch

FACTS komt schrikbarend snel dichterbij! Ik hoop dat jullie 23 en 24 oktober hebben vrijgehouden, want hier komt de planning! Voor zij die die de namen en de mensen erachter niet echt kennen: maak je geen zorgen, het zal niet lang duren om iedereen te leren kennen en ons allemaal te amuseren. Voor de harde kern Thunderbolts: laat aan de niet-Thunderbolts (Jilly, Thomas, en Hans) eens voelen waarom we zo een een leuke en hechte groep zijn Smile (maar niet letterlijk aub)!
Wie geen plaatsje heeft in Gent en geen zin heeft om heen en weer te rijden, let me know en dan vinden we wel een oplossing.

Vergeet niet dat FACTS het grootste event in haar genre in de benelux is. Geen stress dus! (http://www.facts.be/fa_index.html)

Traditioneel is er op zaterdagavond ook ergens een FACTS-fuif...

Opzetten en afbreken:

- Kevin, Bart, Erik, Jeroen maken de crew uit.

- We hebben 30m², 8 tafels, 16 stoelen, 1 stopcontact voor de schilder- en speelstand; en 4 stoelen en Nadar voor de volledige omtrek van de LARP-stand. Wat de juiste oppervlakte voor de LARP is weet ik niet juist, ik denk 25m².

- Moet mee: 4 WM tafels, Mordheim tafel, glazen kast, scenery (goeie), banners

- De parking voor de build-up is gratis
- We hebben nog geen vervoer. Kan Jeroen eventueel? We krijgen indien nodig plaats in de camionette van Peter.
- Als het kan en nodig is helpen we Peter bij het opzetten van zijn stand.

- Ik zou de glazen kast willen meenemen. Als er vrijwilligers zijn om deze uit elkaar te halen, laat iets weten!

- Traditioneel is het opzetten een belangrijk moment. We kunnen opzetten vanaf 13.00u. Kan Bart al tafels en stoelen gaan claimen op dat uur? 's Avonds om 19.00 gaan we dan met de crew definitief gaan opzetten.

- Afbreken op zondagavond niet vergeten aub. Houd zondag tussen 17.00 en 20.00 vrij aub. Als er nog vrijwilligers zijn die dan willen helpen, geen probleem Smile.

Fotograaf

Jeroen

Painting:

- Painters zijn Tamara, Ben, Els, Arne, Elizabeth, Thomas, Hans, Jilly, Kevin.
- De deuren gaan telkens open om 10.00. We spreken af aan de ingan om 09.30u op zaterdag, om 10.00 op zondag. Wie er niet geraakt of de anderen niet vindt: mijn gsm nummer is 0496/254883.
- Ik zal bandjes uitdelen voor gratis toegang, je hoeft niet in de rij te gaan staan om binnen te gaan, noch moet je betalen.
- Er is geen gratis parking voorzien (sorry, zelfs niet mogelijk via de organisatie). de tram stopt voor de deur.
- Er zijn vier tafels schildertafels en een display-kast.
- De overlapping is er om niet alle "shiftwissels" tegelijk te laten gebeuren

zaterdag
10.00-11.00: Arne + Elizabeth
10.30-11.30: Tamara + Ben
11.00-12.00: Hans + Thomas
11.30-12.30: Jilly + Els
12.00-13.00: Arne + Kevin
12.30-13.30: Elizabeth + Tamara
13.00-14.00: Ben + Hans
13.30-14.30: Thomas + Jilly
14.00-15.00: Els + Kevin
14.30-15.30: Arne + Elizabeth
15.00-16.00: Tamara + Ben
15.30-16.30: Hans + Thomas
16.00-17.00: Jilly + Els
16.30-18.00: Kevin + Erik
17.00-18.00: Thomas + Jilly (cause you're the best Winking smile)

zondag
10.00-11.00: Jilly + Els
10.30-11.30: Hans + Thomas
11.00-12.00: Tamara + Ben
11.30-12.30: Arne + Elizabeth
12.00-13.00: Kevin + Els
12.30-13.30: Jilly + Hans
13.00-14.00: Thomas+ tamara
13.30-14.30: Ben + Arne
14.00-15.00: Elizabeth + Kevin
14.30-15.30: Jilly + Els
15.00-16.00: Hans + Thomas
15.30-16.30: Tamara + Ben
16.00-17.00: Arne + Elizabeth

- Zaterdagavond tussen 5 en 6 is het nog extreem druk! Vorig jaar was iedereen pas buiten tegen 7 uur, dus dit kan nog een beetje uitlopen... Op zondag loopt de zaal al veel vroeger leeg en is het rustiger.
- Iedereen paint een uur en heeft dan een uur tot anderhalf uur pauze.
- Neem voldoende afgewerkte en reeds geschilderde figuren mee, de ervaring leert dat je meer uitleg geeft over reeds geschilderde figuren dan over wat je precies aan het doen bent.
- Dat wil zeggen dat je niet voortduren aan het painten bent. je geeft in feite meer uitleg dan dat je schildert. Het is dan ook niet zo zwaar als het eruit ziet.
- Wil je showcasen en minder schilderen, geen probleem. Breng art en geschilderde figuren genoeg mee en zorg dat je de tijd goed kan besteden!

- Op de beurs kan je aanbiedingen krijgen om op commissie te gaan schilderen voor derden...

- Vergeet jullie materiaal niet: lamp, verf, borstels, etc. Domino probeer ik nog te pakken te krijgen.

Games

- Er is één grote gamestafel. Iederen mag zijn army meebrengen en een spelletje spelen! Malifaux, WM, en Warhammer (40K)-liefhebbers?
- Op zaterdag is de tafel gereserveerd voor 40K Apocalypse tussen Francis en Erik van 12.00 tot 16.00u en op zondag van 10.00 tot 14.00u. Afhankelijk van de belangstelling zullen wij op andere momenten ook spelen, een display opzetten, of de tafel vrijmaken voor een ander game.
- Alexander heeft de tafel gereserveerd op zondagmiddag voor Warmachine en zoekt een tegenstander.

Larp

- De larp-crew bestaat uit Bart, Joerik, Wannes, Isabel, Anthony.
- Anthony en Joerik zorgen voor wapens en kostuums, eventueel doeken en huiden.
- Nadar krijgen we van de organisatie
- Er werd ons gevraagd om niet te larpen wanneer een event op het podium bezig is.
- De verwachtingen bij de organisatie zijn bijzonder hoog wat dit element betreft. De bedoeling is dat er zo goed als steeds iets te doen is op de stand en dat het puliek zo veel mogelijk betrokken wordt. Kunnen jullie dit volhouden of moet ik nog iets doen voor jullie? Houd deze activiteit gaande en interessant tijdens het weekend aub. We staan naast Elanor, dus die mannen zouden we toch moeten kunnen verleiden tot een gevechtje...
- Vergeet niet voldoende water, versnaperingen, en verfrissingen mee te brengen. Drank en eten zijn duur op FACTS. Dit geldt voor alle deelnemers Smile.

andere

Ben organiseert een tombola. Wie nog miniatuurtjes of andere kleinigheden heeft liggen die gratis wegmogen, breng ze mee!

En dan is het nu aan jullie. Wat ben ik vergeten, wat zie ik over het hoofd? Wie heeft nog bedenkingen, opmerkingen, roddels, vragen?

Tot heel binnenkort!
Erik

de info van de organisatie:

Dear all,

On Friday October 22, the FACTS 2010build-up will take place. I have summarized some rules hereunder which should be read carefully and respected by all clubs, their members and affiliates. Please communicate those rules to your members to avoid any discussions at FACTS.

Location: Flanders Expo HALLS 3 and 5 and 7. The Fan Village runs through HALLS 3 and 5.

1. Build-up will be possible
  - from 10.00 hours on for BCD and Prospectors.
  - from 13.00 hours on for all other clubs

Booth spaced will be taped on the floor. Requested power sources, tables and chairs will be available.

Enclosed herewith you will find the Fan Village Plan. The following clubs have been provided with booth space, on the plan corresponding to the letter preceding their name:

A: BCD Outrider
B: BCD ATAT
C: R2 Builders
D: Star Kit
E: Prospectors
F: Fanwars + R2 France
G: Jedi Order
H: Fanatic's Division
I: BVC
J: Razorreel
K: 59th Legion
L: Elanor
M: Thunderbolts
N: TK-421
O: Rebel Legion + Power Wars
P: V French Squadron

2. Before being able to enter the Flanders Expo building (FE), you and you build-up crewmembers will have to check-in personallyat the entrance ('onthaal' on the enclosed plan). Only members of the build-up crews will be granted entrance on Friday. Do not forget that I need you member lists by September 30. Make sure to mark the people who will be there on Friday for the build-up. Only those people will gain acces to the FE premises on Friday.

3. Regular members of your clubs will only be allowed to enter FACTS from saturday morning on. Please bear in mind that the check-in proceedings have changed. Friday evening, I will hand over envelopes with straps to the respective chaimen of the clubs. They are then in chare of distributing the straps to their members. There will be no individual check-in proceedings. The envelope will be handed over Friday evening late, at the very end of the build-up so to avoid an influx of club members on Friday. Feel free to contact me should you have any questions pertaining to these new proceedings.

4. Each member will receive a wrist strap for the whole weekend. Should the strap break (e.g. while showering), bring it along and you will receive a new one. If you cannot present the broken strap, you will not receive a new one and you will be considered a regular visitor who has to pay an admission fee.

5. Remember that the weapons rules of the FACTS 2009 still apply. Please consult our website or contact me if you have any doubts whether your weapon will be allowed

6. Parking @ FE. FE has 2 different parkings: one for the visitors and one for the dealers. You can acquire a dealer parking spot (right next to the building) for € 12 for the whole weekend. You can also park your vehicle on the FE visitor parking a rato € 5 a day (approximately). This parking is located 5 to 10 mins walking distance from FACTS. Parking passes can be acquired at the info-booth.

Please be advised that the above amounts are being imposed by FE. We have no say in that matter and the money goes to FE in its entirety.

Parking on Friday for build-up purposes is free.

7. Other pertinent information can be found on our website
chiram
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #73 on: October 04, 2010, 11:29:06 PM »

eten ; het eten op facts vorig jaar wasz misserabel en duur misschien afspreken om broodjes te gaan halen en elk betaald zijn broodje?
flyers TB op de flyers misschien ook evenementen zetten voor de toekomst.

voor de rest plezier maken :p

"I have been chosen for greatness by the dark gods themselves. You petty mortals have been chosen only for death"
-Eglixus , the executioner of Trechagrad-
Hawker
Goblin Hero

View Profile
« Reply #74 on: October 06, 2010, 08:51:38 PM »

- We hebben nog geen vervoer. Kan Jeroen eventueel? We krijgen indien nodig plaats in de camionette van Peter.
Ik kan, maar wel pas vanaf 17u ten vroegste. Zondag opruimen zal ook geen probleem zijn.

Als je de glazen kast wil meenemen zou ik ze in een stuk proberen vervoeren. Meubels veel in en uit elkaar halen is niet zo gezond. Misschien enkel de glazen deuren er afhalen en hopen dat Peter nog wat plaats over heeft.

Jeroen
Prosper as Tau shall
Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9 Print 
« previous next »
Jump to: