Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
February 08, 2012, 04:09:07 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Ken je nog spelers? Nodig ze uit op dit forum en help deze community groeien! Hoe groter deze community, hoe meer we kunnen ondernemen om deze te ondersteunen.
23649 Posts in 1719 Topics by 372 Members
Latest Member: Gmorkske
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Algemeen
| |-+  Beslissingen (Moderators: Erik, patje, Tykros, HeadCase)
| | |-+  Nieuwe speeltafels
« previous next »
Pages: 1 [2] 3 Print
Author Topic: Nieuwe speeltafels  (Read 1165 times)
chiram
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #15 on: February 09, 2010, 09:43:49 PM »

of gwoon een glad oppervlak maken zodat we die panelen kunnen laten liggen en ook andere dingen op gespeeld kunnen worden ?

"I have been chosen for greatness by the dark gods themselves. You petty mortals have been chosen only for death"
-Eglixus , the executioner of Trechagrad-
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

no quarter will be asked, none will be given

View Profile
« Reply #16 on: February 09, 2010, 11:05:46 PM »

Heb de kast al eens op een namiddag een beetje opgekuist en wat me vooral opviel, is dat er teveel scenery in staat die eigenlijk nog 'work in progress' is. Heb ook geprobeert alle fantasy scenery al te verzamelen in dozen (had zelf een grote oude schoendoos en een curverbox meegebracht). Zag er al beter uit maar denk dat we in de eerste plaats moeten beginnen met enkel afgewerkte scenery in die kast te zetten (trouwens het grote stuk scenery met de ruïne en het kleine poeltje in de ruïne zijn van mij en ik zou ze graag in die afgewerkte staat houden).

Dus als al diegene die onafgewerkte scenery in de kast gedumpt hebben die nu eens komen ophalen én afwerken voor ze terug mee te brengen, dan hebben we in ieder geval al een zicht op wat we nu hebben. Daarna kunnen we eventueel eens kijken naar een beter opbergsysteem (misschien grote dozen of curver boxen of iets dergelijks).

Verder moeten we proberen om ervoor te zorgen dat de "goeie" scenery die er is ook in die staat blijft. Scenery maken is meestal één van de laatste zaken die een speler doet, aangezien hij al veel werk heeft met zijn figuren. Als er dan toch spelers zijn die tijd, geld en energie steken in het maken van afgewerkte scenery en 2 weken later is de scenery gebroken of zijn er stukken af, dan zal die speler er geen energie meer insteken en op den duur spelen we dan met proxi-scenery (wat op zich niet erg is als je toch met ongeschilderde figuren speelt). Maw behandel afgewerkte scenery met respect want anders heb je geen respect voor diegene die er tijd ingestoken heeft om het te maken, zeker als je het na het gamen terug opbergt!

Misschien moeten we inderdaad ook eens denken aan een scenery-dag en dan vooral kleine zaken die door iedereen kan gebruikt worden (bomen, struiken, muurtjes, kleine ruïnes, ...) want daar heb je er meestal veel van nodig!

Raise your head up high
So the heavens hear you cry
light the brightest fire
from the highest mountain
so the whole world knows, that your spirit can´t be broken.
chiram
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #17 on: February 09, 2010, 11:13:44 PM »

of eens winkel afgaan voor goekope scenery ik weet dat er in brugge zandzakmuurtjes te verkrijgen zijn 5€ voor 6st ( volledig afgewerkt ) en nog zo'n dingen allemaal wegens overstok.

"I have been chosen for greatness by the dark gods themselves. You petty mortals have been chosen only for death"
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #18 on: February 09, 2010, 11:17:47 PM »

of eens winkel afgaan voor goekope scenery ik weet dat er in brugge zandzakmuurtjes te verkrijgen zijn 5€ voor 6st ( volledig afgewerkt ) en nog zo'n dingen allemaal wegens overstok.

Goed idee maar denk dat fantasy spelers daar niet veel mee zijn, enkel diegene die Warmachine spelen en die van de GW Pietjesbak (aka 40K  Grin), ik denk dat we in het begin echt moeten gaan naar basic scenery die in elk tijdperk kan gebruikt worden. Ervaring leert me dat spelers meestal zelf de specialere projecten zelf wel kopen/maken zodat ze ook thuis verder kunnen.

En als je de games bekijkt die nu gespeeld worden dan komen we aan terrein dat moet kunnen dienen voor fantasy middeleeuwse setting (GW Fantasy Battle & Lord of the Ring), western-horror setting (Malifaux, zelfs eventueel Hell Dorado), steampunk setting (Warmachine/Hordes) & Sci-fi setting (40k). Dus standaard terrein dat voor al deze settings kan dienen zijn zaken waar we als club het meeste baat bij hebben. Misschien kunnen we dan later een scenery-dag met speciaal theme ofsetting inlassen maar eerst klein beginnenen kijken wat de respons van de leden is!
« Last Edit: February 09, 2010, 11:25:42 PM by warlock » Logged

Raise your head up high
light the brightest fire
Fred
Administrator
Goblin Fanatic

Fear the green legion!

View Profile WWW
« Reply #19 on: February 10, 2010, 11:25:59 AM »

een hoop gothic ruines kunnen zeker geen kwaad, deze kan je in alle games gebruiken

Fred
Administrator
Goblin Fanatic

Fear the green legion!

View Profile WWW
« Reply #20 on: February 10, 2010, 02:54:09 PM »

misschien moeten alle hirstarts molds van onze members eens ingeschakeld worden, vollen bak steentjes bakken en daarna allerlei gebouwen samen steken

warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #21 on: February 10, 2010, 03:55:43 PM »

een hoop gothic ruines kunnen zeker geen kwaad, deze kan je in alle games gebruiken

Oké, heel goed, maar wel afwerken dan, geen witte plaasteren gebouwen zonder bodembedekking!  Wink

Raise your head up high
light the brightest fire
moonfire
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #22 on: February 10, 2010, 04:05:25 PM »

nog nie zo'n slecht idee, ik stem voor en wil er gerust mee helpen, heb wel geen hirst arts mallen maar wil gerust helpen met bouwen, alsook kan ik een plaats aanbieden om een dagje scenery te maken met een max van 8 man

They have no home but the Gaurd, know nothing but war, Have no family but the regiment, No law but their own, Faith in nothing but eachother and the emporer, Demon's, Star God's, Nid's, Traitor Astartes and Gaurdsmen, along with Ork's have all fallen to their Straight Silver
chiram
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #23 on: February 10, 2010, 06:44:40 PM »

ik denk toch dat we best ook eens in modelbouw winkels en zo gaan neuzen voor koopjes en eventueel plastieken dingen ( duurzaamheid ) zodat we een fall back hebben. en wie weet kom je er mega koopjes tegen.

Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #24 on: February 10, 2010, 07:23:35 PM »

Bon, als jullie verder aandacht willen besteden aan extra scenery open er dan een apart topic voor he mannen Wink

kevin, erik, patje en andere touwtrekkers. Hoe regelen we het dan concreet om hier eens werk van te maken? Als ik me niet vergis waren stefaan en jens diegenen die vorige keer het meeste 'arbeit' hadden verricht, met name de platen en plankjes gaan aankopen en tot de OP vervoeren. Kan 1 van jullie met hen eens checken ivm het waar, wanneer, en of we nog kunnen gebruik maken van hun transportmiddel voor platen van die aard (jullie zien jens en stefaan meer dan ik en eens in perso spreken is makkelijker dan alles via pm af te haspelen vermoed ik dusseuh ...)?

Dan kunnen we nadien erg concrete afspraken maken misschien?

Be it big or be it small, we Deffskullz lootz it all!
Quase
Goblin Hero

View Profile
« Reply #25 on: February 15, 2010, 11:13:06 AM »

Over goedkope scenery gesproken, een beetje long-term, maar vergeet niet dat er in Oktober weer een Space Wolves Euro-meet gaat plaatsvinden, en dat we als "inkom" een volledig afgewerkt stukje scenery gaan vragen aan de deelnemers...

Dere'z a ball?!?
Sleewie
Goblin Hero

All guts 'nd glory.. Or all guts 'nd gory..

View Profile
« Reply #26 on: February 20, 2010, 12:59:12 PM »

Scenery maken is meestal één van de laatste zaken die een speler doet, aangezien hij al veel werk heeft met zijn figuren. Als er dan toch spelers zijn die tijd, geld en energie steken in het maken van afgewerkte scenery en 2 weken later is de scenery gebroken of zijn er stukken af, dan zal die speler er geen energie meer insteken en op den duur spelen we dan met proxi-scenery (wat op zich niet erg is als je toch met ongeschilderde figuren speelt). Maw behandel afgewerkte scenery met respect want anders heb je geen respect voor diegene die er tijd ingestoken heeft om het te maken, zeker als je het na het gamen terug opbergt!

De énige reden waarom ik dus de scenery die ik thuis staan heb niet in Gent zet Smiley
Nogal wat werk in gestoken, en niet echt zin om na een maand ofzo de overschotjes terug te vinden ergens in de kast. En d'r ontbreekt trouwens een tafel in'n passend kleur Tongue

40K: Imperial Guard (Under reconstruction)
Tau: Combined Intervention Cadre Shi'Le'Vi
Space Marines: Emperor's Emissaries

Fantasy: Empire (Under construction)
moonfire
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #27 on: March 07, 2010, 08:11:54 PM »

Jongens zou het mogelijk zijn om deze tafels te maken voor 10 april? Ik wil gerust komen helpen (leer ik nog wat bij waarschijnlijk) en dan kunnen we deze gebruiken voor het ranking tornooi van 40k

They have no home but the Gaurd, know nothing but war, Have no family but the regiment, No law but their own, Faith in nothing but eachother and the emporer, Demon's, Star God's, Nid's, Traitor Astartes and Gaurdsmen, along with Ork's have all fallen to their Straight Silver
svetlana
Goblin Hero

View Profile
« Reply #28 on: March 11, 2010, 07:15:44 PM »

Igor (Phoenix) wil twee tafels (bos/groen en woestijn/zandkleur) schenken aan de club;
ikzelf wil één tafel wegdoen (ash waste/zwart);
tafels meten 4 x 4 feet.
Maar: ze moeten worden opgehaald (onze auto's lenen zich niet tot zo'n transport).
Voor het ranking tornooi kunnen bijbehorende terreinstukken worden geleend (staan bij mij thuis; ik kan ze zelf brengen; is niet de eerste keer trouwens).
Even afspreken dus om de boel op te komen halen.
PM voor tel.nr. aub.
Koen.

"All we were given was a chance, thought Polly. No miracle, no rescue, no magic. Just a chance."  -  Terry Pratchett/Monstrous Regiment.
HeadCase
Moderator
Goblin Fanatic

Because stomping you is funny!

View Profile
« Reply #29 on: March 12, 2010, 08:31:43 AM »

Ik kan in de loop van volgende week waarschijnlijk wel tijd vrij maken om tafels te gaan ophalen/materialen af te leveren waar nodig.
4 bij 4 is wel te klein voor 40K, en veel kunnen we niet meer opslaan in de OP.
Pages: 1 [2] 3 Print 
« previous next »
Jump to: