Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 22, 2012, 12:05:18 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Ken je nog spelers? Nodig ze uit op dit forum en help deze community groeien! Hoe groter deze community, hoe meer we kunnen ondernemen om deze te ondersteunen.
25829 Posts in 1925 Topics by 408 Members
Latest Member: Brom
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - The Dark Corner - Miniature Games
| |-+  New games (Moderators: svetlana, warlock)
| | |-+  Legends of the High Seas
« previous next »
Pages: 1 [2] Print
Author Topic: Legends of the High Seas  (Read 955 times)
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

no quarter will be asked, none will be given

View Profile
« Reply #15 on: December 20, 2009, 12:05:33 PM »

Ik denk dat ik nen boot ga proberen converteren van de Mega Blok (beetje zoals Lego) range, die hebben een tijd geleden een paar boten uitgebracht rond het "Pirates of the Carribean" thema en die zijn wel best leuk en aangezien mijn zoon er toch niet meer mee speelt (hij heeft er 3 van als ik me niet vergis), ga ik er 1 van gebruiken en aanpassen met balsa-hout. Zo krijgt mijn zoon zijn 'oud speelgoed' ook nog een nieuw leven! Grin

@Quase
Moet zeker niet multi-level zijn (mag wel maar niet echt nodig, zie verder).
Bewapend? Eigenlijk wel maar aangezien er maximum 10 kannonnen op een schip kunnen geplaatst worden (dacht ik), is multi-level echt niet nodig! Kleine boarding canons op de railing kan ook maar daar waren er meestal ook niet zoveel van! Hou er ook rekening mee dat hoe meer kannonnen je op je boot zet, hoe trager je boot wordt. Er zijn 3 soorten boten: small (met maximum 4 kannonnen maar redelijk snel en wendbaar), medium (maximum 8 kannonnen maar trager en niet zo wendbaar) en large (maximum 10 kannonnen maar traag en log). Denk persoonlijk dat small en medium de meest interessante schepen zijn!

Andere rassen zijn makkelijk te proxyen,gewoon zelfde type als de mensen met eventueel enkele houserules!
Wapens? Denk gewoon aan de oude piratenfilms en de wapens die in dat tijdperk gebruikt werden!
Musketten kan trouwens wel maar niet zo heel veel, dacht ik.
Bases speelt ook niet zoveel rol maar zou wel gaan voor de 25mm bases (voor gemak, maar 20mm kan eventueel ook wel), rond of vierkant speelt geen rol!

Raise your head up high
So the heavens hear you cry
light the brightest fire
from the highest mountain
so the whole world knows, that your spirit can´t be broken.
stompinggroo
Night Goblin

View Profile
« Reply #16 on: December 20, 2009, 05:10:22 PM »

met dank aan warlock voor de antwoorden op de vragen van quase .
zou er zelf nog willen aan toevoegen dat de buskruitwapens allemaal slow reload zijn, maw beurt schieten, beurt herladen, enz... wat betekent dat er meer close combat plaatsvindt dan bvb in legends of the old west maar een beetje firepower kan toch wel handig zijn (vooral de eerste beurten en afhankelijk van het scenario en stijl van spelen).
er blijven nog steeds discussies omtrent het bewegen en herladen in dezelfde beurt, maar dat is iets dat gewoon moet afgesproken worden voor de battle . onze houserule is dat er herladen mag worden, ook al is er bewogen, behalve als het figuur in close combat staat (dan mag er trouwens ook niet geschoten worden uiteraard) .
enfin, dat zal allemaal wel duidelijk worden als er eens gespeeld wordt, en mijn vraag is dan ook of er nu woensdag geïnteresseerden naar den outpost komen ? indien ja kom ik met veel plezier af . en ik breng mijn boot mee, (ook al is ie niet af) aangezien er blijkbaar veel nieuwsgierigen zijn voor de bootjes .
HeadCase
Goblin Fanatic

Because stomping you is funny!

View Profile
« Reply #17 on: December 20, 2009, 06:27:55 PM »

Ik doe mijn best om er woensdag te zijn, maar kan nog niks beloven.
stompinggroo
Night Goblin

View Profile
« Reply #18 on: December 21, 2009, 08:59:59 PM »

euhm, mijn excuses maar ik had iets over het hoofd gezien in de agenda en zal niet kunnen afkomen nu woensdag . de demo wordt dus uitgesteld tot na nieuwjaar en met jullie goeddunken zet ik dat dan onmiddellijk vast voor woensdag 6 januari .
ik hoop dat de geïnteresseerden dit bericht op tijd te zien krijgen zodat ze niet voor niks naar den outpost afzakken .
btw : hier de link naar de site waar ik mijn boot heb gekocht (nr 3) :
http://www.gelaendestuecke.de/onlineshop/index.php?cat=c30_Bausaetze.html
en als je op de volgende site geen inspiratie opdoet kun je beter postzegels gaan verzamelen   Grin :
http://cianty-tabletop.blogspot.com/
merces
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #19 on: December 22, 2009, 05:46:15 PM »

puur egoistisch gezien, i don't care, kon er woensdag niet bijzijn
6 januari kan ik er wel bijzijn

grtz
HeadCase
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #20 on: December 23, 2009, 10:44:45 AM »

Ik kon er vanavond toch niet geraken, dus voor mij komt het ook goed uit.
stompinggroo
Night Goblin

View Profile
« Reply #21 on: January 05, 2010, 07:52:11 PM »

voor de goede orde wil ik eens herhalen dat ik morgen naar den outpost kom voor een spelletje legends of the high seas ofte piraten .
see ya there and then !
ps : ik zal er normaal rond een uur of 8 zijn, weet niet hoe laat jullie gamesnight eigenlijk begint
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

no quarter will be asked, none will be given

View Profile
« Reply #22 on: January 05, 2010, 10:27:31 PM »

voor de goede orde wil ik eens herhalen dat ik morgen naar den outpost kom voor een spelletje legends of the high seas ofte piraten .
see ya there and then !
ps : ik zal er normaal rond een uur of 8 zijn, weet niet hoe laat jullie gamesnight eigenlijk begint

Normaal gezien rond 20u voor de meesten!  Grin Ik zal er ook zijn maar wel voor mijnen Blood Bowl match (mij moet je toch niet meer overtuigen, heb én de rulebook én mijn pirates al  Grin)

Raise your head up high
So the heavens hear you cry
light the brightest fire
from the highest mountain
so the whole world knows, that your spirit can´t be broken.
HeadCase
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #23 on: January 05, 2010, 10:34:01 PM »

Ik zal er zeker zijn, maar heb wel ergens al een warmachine spelletje op het programma staan.
stompinggroo
Night Goblin

View Profile
« Reply #24 on: January 06, 2010, 10:36:57 AM »

don't worry, jan komt mee dus desnoods spelen jan en ik gewoon een battleke en kan er tussendoor wel wat info uitgewisseld worden aan de geïnteresseerden
merces
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #25 on: January 07, 2010, 02:01:40 PM »

met vriendelijke dank aan de demo-mannekes

in simple words:

het was goe
stompinggroo
Night Goblin

View Profile
« Reply #26 on: January 07, 2010, 02:41:18 PM »

you're very wellcome !