Ik denk dat ik nen boot ga proberen converteren van de Mega Blok (beetje zoals Lego) range, die hebben een tijd geleden een paar boten uitgebracht rond het "Pirates of the Carribean" thema en die zijn wel best leuk en aangezien mijn zoon er toch niet meer mee speelt (hij heeft er 3 van als ik me niet vergis), ga ik er 1 van gebruiken en aanpassen met balsa-hout. Zo krijgt mijn zoon zijn 'oud speelgoed' ook nog een nieuw leven!

@Quase
Moet zeker niet multi-level zijn (mag wel maar niet echt nodig, zie verder).
Bewapend? Eigenlijk wel maar aangezien er maximum 10 kannonnen op een schip kunnen geplaatst worden (dacht ik), is multi-level echt niet nodig! Kleine boarding canons op de railing kan ook maar daar waren er meestal ook niet zoveel van! Hou er ook rekening mee dat hoe meer kannonnen je op je boot zet, hoe trager je boot wordt. Er zijn 3 soorten boten: small (met maximum 4 kannonnen maar redelijk snel en wendbaar), medium (maximum 8 kannonnen maar trager en niet zo wendbaar) en large (maximum 10 kannonnen maar traag en log). Denk persoonlijk dat small en medium de meest interessante schepen zijn!
Andere rassen zijn makkelijk te proxyen,gewoon zelfde type als de mensen met eventueel enkele houserules!
Wapens? Denk gewoon aan de oude piratenfilms en de wapens die in dat tijdperk gebruikt werden!
Musketten kan trouwens wel maar niet zo heel veel, dacht ik.
Bases speelt ook niet zoveel rol maar zou wel gaan voor de 25mm bases (voor gemak, maar 20mm kan eventueel ook wel), rond of vierkant speelt geen rol!