Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 22, 2012, 12:04:23 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Het Thunderbolts Gent forum is online op http://gig.medialoft.be

Speel je games die je wilt vertegenwoordigd zien op dit forum, stuur dan een bericht naar Fred, Tom, Erik of Patje.
25829 Posts in 1925 Topics by 408 Members
Latest Member: Brom
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - The Dark Corner - Miniature Games
| |-+  New games (Moderators: svetlana, warlock)
| | |-+  Legends of the High Seas
« previous next »
Pages: [1] 2 Print
Author Topic: Legends of the High Seas  (Read 955 times)
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

no quarter will be asked, none will be given

View Profile
« on: November 09, 2009, 07:27:03 PM »

Dit is een Warhammer Historical Game dat zich situeert tijdens de gouden eeuw van de piraterij. In de nabije toekomst zouden enkele mensen van Bylandt hiervan eens een demo komen geven in de Outpost voor de Thunderbolts. Het is best wel een heel leuk spel met veel potentieel naar campagnes en dergelijke. Op Crisis heb ik me trouwens behalve een eigen piratenbende ook de regels van dit spel gekocht dus mensen met interesse kunnen steeds bij mij terecht!

Raise your head up high
So the heavens hear you cry
light the brightest fire
from the highest mountain
so the whole world knows, that your spirit can´t be broken.
MorgretBonesmasher
Night Goblin

View Profile
« Reply #1 on: November 11, 2009, 05:29:31 PM »

Dag Philip,

Vertel meer.

Alexander
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #2 on: November 11, 2009, 05:34:03 PM »

Hoist the Jolly Roger! - prepare to repel boarders!

Legends of the High Seas is a tabletop miniatures game set in the Golden age of Piracy and you take control of brave Royal Navy Captains, brutal Pirates, or greedy Privateers who sailed the Caribbean Sea.

The full colour manual contains all the rules you need to gather your crew and set sail on the high seas!

A series of scenarios enables you to steal a ship or hunt for buried treasure on your way to fame and fortune!

A full campaign system is also included to progress your crews skill and reputation, along with a range of hired hands and real Legends of the High Seas such as Blackbeard himself!

Will your adventures bring you glory or a walk along the plank to a watery grave?  Wink

Raise your head up high
light the brightest fire
MorgretBonesmasher
Night Goblin

View Profile
« Reply #3 on: November 11, 2009, 05:37:09 PM »

Wanneer komt dit uit? En zijn dit geschilderde figuren?
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #4 on: November 11, 2009, 07:04:53 PM »

Wanneer komt dit uit? En zijn dit geschilderde figuren?

Is al een tijdje uit, hoor. En wat de figuren betreft, Black Scorpion heeft de licentie van GW hiervoor gekregen (je kan het boek dus ook bij hun kopen) maar er zijn nog veel mogelijkheden om aan figuren te geraken:

http://wk.frothersunite.com/sc/pirates/pirates1/pirates.htm

En, nee, figuren zijn niet geschilderd, dat moet je zelf doen!

Raise your head up high
light the brightest fire
Whiskeyjack
Night Goblin

View Profile
« Reply #5 on: November 11, 2009, 07:23:41 PM »

Inderdaad een zeer goed systeem, hoewel ik persoonlijk iets meer fan ben van Legends of the Old West (de Western setting uit dezelfde reeks).

De regels zijn heel eenvoudig en gebaseerd op het Lord of the Rings Strategy Game van GW. Zelfde stats (dus ook fate en might points voor characters) en systeem van vuren en close combat. Natuurlijk met een paar specifieke zaken voor buskruit en gevechten aan boord van schepen.

Zoals Warlock al zegt is het campaign systeem zeer goed uitgewerkt. Simpel, zonder al te veel dobbelsteenworpen en goed gebalanceerd.

Er is wel één heel belangrijk iets waar je rekening mee moet houden: de nadruk ligt op FUN en een beetje roleplay. Je benadert het spel best niet als een tactisch duel op het scherp van de snee, eerder als een scène uit de betere piratenfilm. Dus veel 'Arrr' roepen, aan touwen slingeren, creatief zijn met tonnetjes buskruit, enz. Zolang je vanuit die mindset speelt, zul je je ongelooflijk amuseren. Ook al ontploft je blunderbuss in je handen, donder je uit het kraaiennest of wordt je kapitein ko gemept door de scheepsjongen van je tegenstander. All these examples are based on true stories  Cheesy

When you have to kill a man, it costs you nothing to be polite - Winston Churchill
merces
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #6 on: November 12, 2009, 12:38:29 AM »

order made
stompinggroo
Night Goblin

View Profile
« Reply #7 on: November 22, 2009, 02:25:27 PM »

hey,
ik ben een van die mensen van bylandt waarover warlock spreekt die in de nabije toekomst wel eens een demo wil komen geven van legends of the high seas . mijn voorkeur gaat uit naar een woensdagavond en het kan ten vroegste binnen 3 weken (9 december) maar eigenlijk is dit nog onder voorbehoud omdat ik de definitieve kalender van mijn werk voor december nog niet heb (ik werk in ploegen maar moet nogal veel stempelen) maar van zodra ik het zeker weet laat ik het hier wel weten . als er tenminste interesse is natuurlijk Smiley .
voorlopig heb ik enkel scenery voor de scenario's die zich op een eiland afspelen, maar ben bezig aan een stad aan het werken en er ligt ook een schip te wachten op assemblage en schilderwerk .

btw : voor geïnteresseerden wil ik gerust ook eens een legends of the old west-demo komen geven
HeadCase
Goblin Fanatic

Because stomping you is funny!

View Profile
« Reply #8 on: November 23, 2009, 07:58:02 AM »

Ik wil zeker wel eens naar die demo komen kijken, de  boten zien er prachtig uit.
stompinggroo
Night Goblin

View Profile
« Reply #9 on: November 23, 2009, 11:03:52 AM »

boten zullen er helaas nog niet direkt bij zijn, zoals gezegd is er voorlopig enkel scenery voor eiland-scenario's, (haven)stad en boten zijn voor de (nabije ?) toekomst, maar wie weet slaat het spel aan bij de thunderbolts en wordt het enthousiasme zo groot dat er een heuse scheepswerf ontstaat bij bepaalde leden  Wink
maar het spel is zelfs enkel op land zeker de moeite waard om een kijkje te komen nemen
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #10 on: November 23, 2009, 12:46:52 PM »

Oké, dat betekent dus dat ik ook nog aan mijn Pirate crew mag beginnen schilderen alsof ik nog niet genoeg projecten heb!  Grin

Raise your head up high
light the brightest fire
Gamedad
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #11 on: November 23, 2009, 11:00:04 PM »

Inderdaad een zeer goed systeem, hoewel ik persoonlijk iets meer fan ben van Legends of the Old West (de Western setting uit dezelfde reeks).

Ik heb hier nog een vracht aan wild -West figuurtjes en de "rules with no name" ...als er geinteresseerden zijn wil ik wel iets in elkaar flansen..'t zal wel efkes duren voor 't op poten staat want ik ben voor 't moment met 3 andere dingen bezig...

Just a thought...en 't belet me om ook piraten te beginnen kopen  Grin
« Last Edit: January 07, 2010, 02:00:23 PM by Gamedad » Logged

The most difficult thing in life is to make a choice between what is right ...and what is easy
merces
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #12 on: December 01, 2009, 11:59:18 AM »

boten zullen er helaas nog niet direkt bij zijn, zoals gezegd is er voorlopig enkel scenery voor eiland-scenario's, (haven)stad en boten zijn voor de (nabije ?) toekomst, maar wie weet slaat het spel aan bij de thunderbolts en wordt het enthousiasme zo groot dat er een heuse scheepswerf ontstaat bij bepaalde leden  Wink
maar het spel is zelfs enkel op land zeker de moeite waard om een kijkje te komen nemen

heb bootje in huis gehaald, nu nog zien of we er iets tabletop waardig kunnen van maken.

al any ideo over demo-datum, ongeveer ?

grtz
stompinggroo
Night Goblin

View Profile
« Reply #13 on: December 15, 2009, 05:29:00 PM »

ik zou eventueel volgende week woensdag (23 december) kunnen afkomen, anders zal het voor na nieuwjaar zijn, maar ik laat het aan de geïnteresseerden over om een datum voor te stellen, zolang het een woensdagavond is is het voor mij geen probleem .
ik herhaal hier wel nogmaals dat de demo enkel met figuren zal zijn en dat er dus nog geen boten aan te pas zullen komen, ik zal proberen tijdens het eindejaarsverlof mijn boot in elkaar te steken en van een likje verf te voorzien, maar ik heb nog enkele andere projecten op de hobbytafel staan en kan niks beloven dus voorlopig speelt alles zich nog op het land af .
Quase
Goblin Hero

View Profile
« Reply #14 on: December 16, 2009, 02:30:00 PM »

Drie vraagjes voor het geval dat ik zo zot zou zijn om met nog een extra projectje of twee te beginnen...

De boot, moet die multi-level en bewapend zijn?
Met andere woorden, moet het bovendek eraf gehaald kunnen worden zodat er ook benedendeks kan gevochten worden?
En zijn er kannonnen (zware versies voor below-deck en lichtere kannonnen bovendeks eventueel op statieven) voorzien worden?
Ik wil niet nen boot maken om dan achteraf tot de konstatatie te komen dat hij gewoon van veraf kapotgeknald wordt omdat ik er geen kanonnen op heb gestoken

En stel dat ik mij n stel pirate-Orcs maak mag het den ik geen probleem zijn om ze te proxyen naar bvb mensenregels.
Gebruik ik dan square of ronde bases zijn de afmetingen van belang?
Welke wapens, ik vermoed iets zwaard/bijl/enterhaaksachtig in de ene hand en een soort oud buskruit-pistool in de andere?
Of kunnen er ook een aantal musketachtige schietwapens tussenzitten?

En ten laatste, zou iedereen die al opzoekingen heeft gedaan ivm bruikbare boten hun resultaten hier achter kunnen laten? Merk en schaal zou cool zijn Grin

Dere'z a ball?!?
Pages: [1] 2 Print 
« previous next »
Jump to: