Vanmiddag werd dus de uitleg voor de kaart gegeven en nog enkele andere zaken verduidelijkt (en aangepast want ik ben ook niet perfect

). Slechts één fractie was niet vertegenwoordigt en dat waren de Trollbloods maar zoals gezegd spreek ik wel af met Iceman om alles nog eens duidelijk te maken.
Er werd ook gerold voor het seizoen waarin we beginnen en dat is dus de
winter geworden. De Khador fractie won de dice-off van Everblight en koos ervoor om meteen de volgorde voor de rest van de winter vast te leggen (waarop de Mercs, Retribution en Everblight ook hun keuze gemaakt hebben) en de uiteindelijke volgorde is:
Khador
Everblight
Protectorate
Mercs
Skorne
Orboros
Retribution
Cygnar
Cryx
Trollblood
Alle spelers besloten ook om meteen hun aanval vast te leggen en dat gaf het volgende:
Khador met Old Witch naar hex 61 van Retribution met Rahn
Everblight met Thagrosh naar hex 6 van Khador met Zerkova/Sorsha (ben zelf ook nog niet zeker welke het nu zal worden)
Protectorate met Kreos naar hex 57 van Skorne met Hexeris/Mordikar (Erik was nog niet zeker welke caster en heeft nog tijd tot 31 oktober om te beslissen)
Mercs met Gorten naar hex 8 van Everblight met Lylyth
Skorne met Morgul naar hex 30 van Protectorate met

?
Orboros met Mohsar naar hex 39 van Trollblood met

Retribution met Kaelyssa naar hex 60 van Cryx met Skarre
Cygnar met Kaine naar hex 35 van Mercs met Magnus
Cryx met Montenebra naar hex 33 van Trollblood met

Trollblood wordt 2x aangevallen en kan dus zelf niet aanvallen.
Zowel Cygnar als Orboros spelen slechts één keer deze maand wat dus betekent dat hun VP verdubbeld worden na de battle.
Naar de toekomst toe zou ik graag hebben dat alle Commanders het laatste weekend van de maand proberen elkaar te bereiken via forum of email (liefst email want dat gaat sneller) om de aanvallen voor de volgende maand in volgorde vast te leggen (en bij het begin van een nieuw seizoen de volgorde vast te leggen). Eenmaal vastgelegd post ik ze dan wel onder deze topic.
Kunnen de Protectorate & Trollblood Commander me trouwens ook zo snel mogelijk een antwoord geven ivm hun basic units; Protectorate heeft er 5 en Trollblood 4 en dat mogen er maar 3 zijn dus moeten ze me laten weten welke ze schrappen uit de lijst (Protectorate heeft als keuze Deliverers, Holy Zealots, Temple Flameguard, Flameguard Cleansers & Daughters of the Flame dus 2 schrappen en Trollblood heeft de keuze uit Kriel Warriors, Pyg Bushwhackers, Pyg Burrowers & Fennblades dus 1 schrappen).
Willen trouwens alle Commanders me ten laatste op 31 oktober ook eens de keuze van Warcaster/Warlock + speler (en eventueel nick) eens doorsturen zodat ik dat ook in een lijstje kan gieten. Vergeet trouwens niet dat je nog kan wisselen van caster tot die datum (voor wie nog twijfelt), indien later dan ga ik uit van de casters die ik al weet!