Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 21, 2012, 11:55:35 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Ken je nog spelers? Nodig ze uit op dit forum en help deze community groeien! Hoe groter deze community, hoe meer we kunnen ondernemen om deze te ondersteunen.
25829 Posts in 1925 Topics by 408 Members
Latest Member: Brom
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Activiteiten
| |-+  Campaigns
| | |-+  Figurehead campaign (Moderator: warlock)
| | | |-+  Rules issue
« previous next »
Pages: [1] 2 Print
Author Topic: Rules issue  (Read 747 times)
HeadCase
Goblin Fanatic

Because stomping you is funny!

View Profile
« on: October 21, 2009, 07:43:36 PM »

Quote from: Warlock
Concealement: kan pas als je binnen de inch van een terreinstuk dat cover geeft staat.

Hypothetische situatie: twee figuren staan 10 inch uit elkaar. Tussen beide figuren zit halverwege een stuk bos van 2 inch breed (op 4 inch van elke figuur verwijderd, en groot genoeg dat beide figuren geen lijn kunnen trekken naar elkanders base zonder door het bos te moeten gaan). Figuur 1 schiet op figuur 2 zonder penalty, want figuur twee staat verder dan een inch van het bos af, en het heeft geen breedte van 3 inch (wat nodig zou zijn om LoS te blokkeren).

Ik neem aan dat het hier over dingen als lineaire obstakels gaat, zoals muurtjes, lage heuvels e.d., en niet over andere terreintypes?

Niet dat ik lastig wil doen of zo.  Tongue
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #1 on: October 23, 2009, 10:49:51 AM »

Enkele vraagjes:

1) (warband mag dan bestaan uit warcaster + warcaster attachment + warjacks + eventueel 1 solo of warlock + beasts + eventueel 1 solo en om misverstanden te vermijden;...

een typo, denk ik?

New detachment   Een speler kan tijdens de campagne een derde warcaster/warlock battleforce kopen. Deze kost in het eerste seizoen 45 VP voor 350pts, tijdens het tweede seizoen 60 VP voor 500pts en tijdens het derde & vierde seizoen 80 VP voor 750pts. Een derde battleforce laat je toe om zelfs als je fractie 2x aangevallen wordt toch nog zelf aan te vallen tijdens een beurt, maar laat je niet toe om met je fractie meer dan 1 keer aan te vallen.

Worden deze gekocht na de battles? Na de eerste battle zal het onmogelijk zijn om dit te doen, waarschijnlijk na de tweede ook. Indien het toch mogelijk zou zijn na de tw<eede battle, kan het detachement dan gekocht worden voor het einde van het seizoen zodat het automatisch een upgrade krijgt naar 500ptn?

Monastery of Menoth Ruins at Ravenstones  next to ZULIA (Trollbloods)   Protectorate   Tijdens elk seizoen mag één van de Warcasters voor één battle een extra basic unit opstellen
Ancient church of Morrow at ZERN (Retribution)   Cygnar   Tijdens elk seizoen mag één van de Warcasters voor één battle een extra basic unit opstellen
Circle of Standing Stones at TANARIK (Skorne)   Trollblood   Tijdens elk seizoen mag één van de Warlocks voor één battle een extra basic unit opstellen
Ruined Fortress at ASCOLA (Mercs)                   Skorne   Tijdens elk seizoen mag één van de Warlocks voor één battle een extra basic unit opstellen
Cemetery of Woe at STELLAN (Khador)                   Cryx   Tijdens elk seizoen mag één van de Warcasters voor één battle een extra basic unit opstellen
Shrine of Worldwardens at KMANA (Cryx)                   Orboros   Tijdens elk seizoen mag één van de Warlocks voor één battle een extra basic unit opstellen
Smugler’s Caves at KYNLEE (Orboros)                   Everblight   Tijdens elk seizoen mag één van de Warlocks voor één battle een extra basic unit opstellen
Port Granval at LIMONA (Cygnar)                                   Khador   Tijdens elk seizoen mag één van de Warcasters voor één battle een extra basic unit opstellen
Feehaven city at ELENA (Legion)                                   Mercs   Tijdens elk seizoen mag één van de Warcasters voor één battle een extra basic unit opstellen
Red Hook at FAIRHAVEN (Protectorate)                   Retribution   Tijdens elk seizoen mag één van de Warcasters voor één battle een extra basic unit opstellen

Wat is een basic unit? Bovendien zit er erg veel verschil tussen bijvoorbeeld storm lances en praetorians, hier wordt geen rekening mee gehouden?
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

no quarter will be asked, none will be given

View Profile
« Reply #2 on: October 24, 2009, 12:24:05 AM »

Patience, boys, zondag gaan we alles verduidelijken. Wink

Raise your head up high
So the heavens hear you cry
light the brightest fire
from the highest mountain
so the whole world knows, that your spirit can´t be broken.
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #3 on: October 24, 2009, 09:03:05 AM »

Wat is een basic unit? Zal hier wel al op reageren aangezien dit toch wel heel duidelijk gedefinieerd zal zijn voor de campagne.

Voor de campagne zijn basic units elke unit die én bestaat uit 1 leader & 5 troopers (geen attachements & co) én qua punten minder kost dan 65 (dus 64 en lager!). Dat heeft voor gevolg dat de meeste fracties hierdoor een keuze hebben tussen 3 units maar sommige fracties hebben meer keuze wat dan natuurlijk niet eerlijk zou zijn tov de andere fracties!  Sad

Dus hier had ik als campagne-bouwer 2 keuzes:

- ofwel besliste ik zelf als campaign-god om de keuze voor elke fractie te beperken tot 3 units (maar aangezien ik zelf ook speel, zou dit niet eerlijk zijn);
- ofwel kies ik om de Commander van die fractie de keuze zelf te laten maken om dit voor zijn fractie te beperken tot 3 units.

De tweede keuze leek mij het best en daarom zal zondag een lijstje rondgaan met daarop de fracties en de keuze van basic units. Bij de fracties waarbij de keuze uit meer dan 3 units bestaat, moet de Commander (of de Sub-Commander indien de Commander niet aanwezig zou zijn) deze keuze voor zijn fractie beperken voor de rest van de campagne tot 3 units. Eens dit gebeurt is, zal de lijst met basic units gepost worden in het rule-topic van de campagne.

Om jullie al een idee te geven van welke fracties in orde zijn (dus keuze uit 3 units) en welke niet (nu nog keuze uit 4+ units) volgt hieronder een klein lijstje (bij de fracties die niet in orde zijn verwijst het nummer tussen haakjes naar het aantal units waartussen ze nu nog kunnen kiezen)

Fracties in orde: Cygnar, Cryx, Khador, Skorne, Everblight.

Fracties niet in orde: Protectorate (5), Mercenaries (4), Trollblood (4), Circle of Orboros (4).

Van de Retribution fractie ben ik het niet zeker en waarschijnlijk hebben zij zelfs nog geen keuze uit 3 units onder deze regels dus ga het eens bekijken met de Commander van deze fractie (waarschijnlijk zal hij de keuze krijgen uit de 3 units met het laagste aantal punten).

Ik hoop dat iedereen zich hierin kan terugvinden en zo niet, sorry, but War (and life) is not fair  Grin. So get over it and just play! Wink

Raise your head up high
light the brightest fire
Peter van de Worlds' End
Goblin Fanatic

View Profile WWW
« Reply #4 on: November 26, 2009, 02:46:16 PM »

nog eens ter verduidelijking:

de 3de warcaster/warlock evolueert die automatisch van 350 nr 500 nr 750 ptn bij wisseling van het seizoen.
of moet daar voor opgelegd worden met VP ?

-- When you dream, sometimes you remember. When you wake, you always forget -- Dream of the Endless
HeadCase
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #5 on: November 26, 2009, 04:39:26 PM »

1x betalen en die evolueert mee.
Peter van de Worlds' End
Goblin Fanatic

View Profile WWW
« Reply #6 on: November 26, 2009, 05:03:24 PM »

nizzze

-- When you dream, sometimes you remember. When you wake, you always forget -- Dream of the Endless
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #7 on: November 26, 2009, 11:59:29 PM »

excellent!
patje
Global Moderator
Goblin Hero

carpe diem

View Profile
« Reply #8 on: November 27, 2009, 12:03:21 PM »

joepi?Huh, vooral als je zelf maar 1 keer kunt aanvallen en niet wordt aangevallen
winst is dubbele punten , verlies is nougatbollekes
'k voel mij gelijk een beetje in mijn hempie gezet vooral omdat ik ook de enige ben die het alleen moet zien te rooien daar ik de enige cygnar speler ben .
pas op dit is geen kritiek verre van zelfs

carpe diem
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #9 on: November 28, 2009, 01:48:07 AM »

Ik begrijp  je volledig Patje, vandaar één van mijn opmerkingen nog voor de campaign begon. ik vind niet dat aan het einde van een seizoen een caster zou mogen bijkomen die automatisch mee-evolueert. Aangezien het goed gaat met de skorne vind ik het natuurlijk uitstekend dat het toch kan  Grin
HeadCase
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #10 on: November 28, 2009, 01:46:16 PM »

Een derde caste ris een gemengde zegen, als je een extra keer kan worden aangevallen kan je ook sneller je gebieden kwijt spelen. En zeker voor mensen die er momenteel alleen voor staan in een factie kan 3 spelletjes in de maand veel worden.
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #11 on: November 28, 2009, 05:08:39 PM »

gebieden kwijtraken heeft geen enkele invloed op de campaign, dus er zijn geen nadelen aan verbonden.

Een extra battle spelen verhoogt wel het aantal victory points dat je kan verzamelen, en biedt dus een voordeel. Bovendien kan je dan je caster beter afstemmen op je tegenstander (keuze uit twee ipv drie casters).

Er zijn nog een paar voordelen die ik bedacht heb, maar die ben ik even vergeten. Dat je eigenlijk een caster van 60 VP voor 45 VP kan kopen is een extra bonus.

Peter van de Worlds' End
Goblin Fanatic

View Profile WWW
« Reply #12 on: November 28, 2009, 05:13:02 PM »

De derde caster mag alleen voor verdediging gebruikt als ik me niet vergis.

Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #13 on: November 28, 2009, 05:47:21 PM »

kloppie, maar ook uin verdediging kan je VP verdienen, niet?

oh ja, je kan, afhankelijk van de legers van je tegenstanders (die je tegen dan ongeveer kent aangezien ze niet veranderen) kiezen welke caster je epic laat worden (opnieuw keuze uit drie ipv twee)
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #14 on: November 28, 2009, 08:04:02 PM »

gebieden kwijtraken heeft geen enkele invloed op de campaign, dus er zijn geen nadelen aan verbonden.

Oh, jawel hoor, voor elk gebied dat je verliest, verliest je fractie 2 campaignpoints (1 vanaf dat je 2x aangevallen wordt en een gebied verliest). En aangezien het de 4 fracties zijn met de meeste campagnepunten... Grin

Raise your head up high
light the brightest fire
Pages: [1] 2 Print 
« previous next »
Jump to: