Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 19, 2012, 12:37:17 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Ken je nog spelers? Nodig ze uit op dit forum en help deze community groeien! Hoe groter deze community, hoe meer we kunnen ondernemen om deze te ondersteunen.
25796 Posts in 1921 Topics by 407 Members
Latest Member: Bram
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Activiteiten
| |-+  Campaigns
| | |-+  Mordheim Campaign!
« previous next »
Poll
Question: Ben je voorstander voor een Mordheim campaign!
JA!! - 19 (95%)
Nee - 1 (5%)
Total Voters: 20

Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 Print
Author Topic: Mordheim Campaign!  (Read 3732 times)
Fred
Administrator
Goblin Fanatic

Fear the green legion!

View Profile WWW
« Reply #90 on: September 18, 2008, 08:02:55 AM »

breng maar zoveel mogelijk volk mee Smiley

Tykros
Global Moderator
Goblin Hero

View Profile
« Reply #91 on: September 21, 2008, 11:24:09 PM »

dag mensjes,

ten tijde van de mountain waren er plannen om een mordheim campaign op te starten. deze is er natuurlijk nooit gekomen...
niettemin, ik heb basis-ideeen voor een camapign staan (ergens op één of andere file) als er mensen zijn die een campaign willen in elkaar boksen moet ge maar een seintje geven en dan wil ik gerust k checken of mijn oud, nooit gebruikt materiaal recycleerbaar is. Zelf heb ik geen ambitie om een campaign te leiden wegens andere prioriteiten.  Meespelen of helpen met een campaign op poten te zetten zie ik eventueel wel zitten maar wil dit voorlopig voor mezelf nog zo veel mogelijk open laten.

Kort een paar puntjes omtrent het idee ik destijds had:
- Persoon die camapign leid speelt niet mee. Dit vooral om de neutraliteit te behouden (heb eerder nog Fantasy batlle campaign geleid waar ik ook in speelde en dit gaat op termijn de mist in. trust, me) >>> dit wil zeggen dat als iemand een campaign wil leiden hij eigenlijk een klote, en vooral vrij administratieve job op zich neemt...
- als GM in warhammer roleplay bekeek ik natuurlijk een campaign vanuit een roleplayersstandpunt. Hiermee wil ik zeggen dat een campaign in mordheim gelijk staat aan scenario.
konkreet wil dit zeggen:
      Om de X aantal tijd is er een "scenario-battle" die uitgeschreven is door de spelleider en betrekking heeft op de grotere verhaallijn binnnen de campaign. Dit is hetgeen iedere deelnemer moet spelen en het specifiek scenario heeft ook speciale, door de spelleider ontworpen victory conditions
Buiten de scenariogames kan elke speler nog X aantal gewone skirmishes spelen zoals in de basisregels van de mordheimbasisboek. Het aantal hangt af van de termjn waarop gespeeld wil worden en de voorziene tijd tussen scenariobattles.
Mijn idee destijds was 1 Scenario/maand en max 2 gewone skirmishes tussen 2 scenario's / speler / maand.
     In de verhaallijn zijn er 3 fracties aanwezig. Good, Evil (de 2 spelersgroepen) en de neutrals (of scenariomateriaal)
Dit houd een paar beperkingen en mogelijkheden in:
 - Spelers moeten evenredig verdeeld zijn tussen good&evil. Good: sisters, witch hunters, mercs (en eventueel elfen en dwergen als ge verder dan den basisboek gaat) Evil: skaven, possesed, undead (en eventueel orcs en dark elves)
 - Neutrals: een factie (door de spelleider te beslissen) die de grootste en meest invloedrijkste warband is in de stad. Deze kan gebruikt worden om als special encounter gebruikt te worden of om op zich staande scenarios tot stand te brengen. Het zou dan ook de bedoeling zijn dat spelers bepaalde zaken zouden kunnen te weten komen in het scenario wat hen een (niet-speltechnisch - op sheet waarneembaar) voordeel opleverd.
vb: Winnaar scenario weet dat op volgend scenario 2 ogres gaan anwezig zijn die kloppen op alles wat beweegt dat binnen X aantal inch komt van gebouw Y en dat de ogre's betaald zijn door de scenariofractie om gebouw Y te bewaken omdar er special item Z in ligt.
 - Wees ook duidelijk van in het begin. ne dag te laat gegevens krijgen van een speler is te laat. Iedereen moet bij de start goed beseffen dat en campign een engagement is. Ook studenten weten lang voor hun examens dat ze zich geangageert hebben en moeten dit maar weten te plaatsen in hun agenda tijdens de blok. anderzijds, dit geld zéker ook voor de spelleider die op't einde vh verhaal het meeste tijd en energie dient te steken in zo'n project. Als ik terug denk aan de tijd ik een warhammer battle campaign geleid heb zat ikgemakkelijk aan een 2-3 uur werk per week. als ge dit er niet voor over hebt (afhangend van het aantal spelers en de complexiteit van het totaalspel natuurlijk) begin er nie aan.

als er dus mensen bovenstaande ideeen zien zitten en er is iemand die iets dergelijks ziet zitten om te leiden wil ik gerust helpen met de opstart van dergelijke campaign maar zoiets zelf leiden zie ik nie direct zitten.

reacties, hersenspinsels en vragen lees ik wel dagelijks dus altijd welkom.

B.
« Last Edit: September 22, 2008, 12:21:40 AM by Tykros » Logged

"I have ten hearts; I have a hundred arms;
I feel too strong to war with mortals-
BRING ME GIANTS!"
Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #92 on: September 22, 2008, 07:24:14 AM »

dag mensjes,

ten tijde van de mountain waren er plannen om een mordheim campaign op te starten. deze is er natuurlijk nooit gekomen...
niettemin, ik heb basis-ideeen voor een camapign staan (ergens op één of andere file) als er mensen zijn die een campaign willen in elkaar boksen moet ge maar een seintje geven en dan wil ik gerust k checken of mijn oud, nooit gebruikt materiaal recycleerbaar is. Zelf heb ik geen ambitie om een campaign te leiden wegens andere prioriteiten.  Meespelen of helpen met een campaign op poten te zetten zie ik eventueel wel zitten maar wil dit voorlopig voor mezelf nog zo veel mogelijk open laten.

Kort een paar puntjes omtrent het idee ik destijds had:
- Persoon die camapign leid speelt niet mee. Dit vooral om de neutraliteit te behouden (heb eerder nog Fantasy batlle campaign geleid waar ik ook in speelde en dit gaat op termijn de mist in. trust, me) >>> dit wil zeggen dat als iemand een campaign wil leiden hij eigenlijk een klote, en vooral vrij administratieve job op zich neemt...
- als GM in warhammer roleplay bekeek ik natuurlijk een campaign vanuit een roleplayersstandpunt. Hiermee wil ik zeggen dat een campaign in mordheim gelijk staat aan scenario.
konkreet wil dit zeggen:
      Om de X aantal tijd is er een "scenario-battle" die uitgeschreven is door de spelleider en betrekking heeft op de grotere verhaallijn binnnen de campaign. Dit is hetgeen iedere deelnemer moet spelen en het specifiek scenario heeft ook speciale, door de spelleider ontworpen victory conditions
Buiten de scenariogames kan elke speler nog X aantal gewone skirmishes spelen zoals in de basisregels van de mordheimbasisboek. Het aantal hangt af van de termjn waarop gespeeld wil worden en de voorziene tijd tussen scenariobattles.
Mijn idee destijds was 1 Scenario/maand en max 2 gewone skirmishes tussen 2 scenario's / speler / maand.
     In de verhaallijn zijn er 3 fracties aanwezig. Good, Evil (de 2 spelersgroepen) en de neutrals (of scenariomateriaal)
Dit houd een paar beperkingen en mogelijkheden in:
 - Spelers moeten evenredig verdeeld zijn tussen good&evil. Good: sisters, witch hunters, mercs (en eventueel elfen en dwergen als ge verder dan den basisboek gaat) Evil: skaven, possesed, undead (en eventueel orcs en dark elves)
 - Neutrals: een factie (door de spelleider te beslissen) die de grootste en meest invloedrijkste warband is in de stad. Deze kan gebruikt worden om als special encounter gebruikt te worden of om op zich staande scenarios tot stand te brengen. Het zou dan ook de bedoeling zijn dat spelers bepaalde zaken zouden kunnen te weten komen in het scenario wat hen een (niet-speltechnisch - op sheet waarneembaar) voordeel opleverd.
vb: Winnaar scenario weet dat op volgend scenario 2 ogres gaan anwezig zijn die kloppen op alles wat beweegt dat binnen X aantal inch komt van gebouw Y en dat de ogre's betaald zijn door de scenariofractie om gebouw Y te bewaken omdar er special item Z in ligt.
 - Wees ook duidelijk van in het begin. ne dag te laat gegevens krijgen van een speler is te laat. Iedereen moet bij de start goed beseffen dat en campign een engagement is. Ook studenten weten lang voor hun examens dat ze zich geangageert hebben en moeten dit maar weten te plaatsen in hun agenda tijdens de blok. anderzijds, dit geld zéker ook voor de spelleider die op't einde vh verhaal het meeste tijd en energie dient te steken in zo'n project. Als ik terug denk aan de tijd ik een warhammer battle campaign geleid heb zat ikgemakkelijk aan een 2-3 uur werk per week. als ge dit er niet voor over hebt (afhangend van het aantal spelers en de complexiteit van het totaalspel natuurlijk) begin er nie aan.

als er dus mensen bovenstaande ideeen zien zitten en er is iemand die iets dergelijks ziet zitten om te leiden wil ik gerust helpen met de opstart van dergelijke campaign maar zoiets zelf leiden zie ik nie direct zitten.

reacties, hersenspinsels en vragen lees ik wel dagelijks dus altijd welkom.

B.
Dan moet er allereerst al eens nagedacht worden over terrein. Als we soms met 2-3 skirmishes gaan zitten per avond moet er nog het een en het ander bijkomen ...

Be it big or be it small, we Deffskullz lootz it all!
HairyDwarf
Goblin
**

Crazed Dervish

View Profile
« Reply #93 on: September 22, 2008, 05:03:00 PM »

Hmmm, iemand die niet kan meespelen, maar wel de "administratie" mag doen. Maar moet het echt iemand zijn die niet mee doet. of kan die soms niet bijgestaan worden door iemand die wel mee doet?
En voor de gebouwen, ikzelf heb er wel geen. Kan er mss wel maken.

"Life holds more imagination than our dreams"

- btw, just call me Laurens Wink, or Hairy dwarf, as you wish (damn you Erik :p)
Tykros
Global Moderator
Goblin Hero

View Profile
« Reply #94 on: September 24, 2008, 09:30:28 AM »

De spelleider die niet meedoet is vooral een praktische zaak.
Het gearandeert meer (maar daarom niet 100% zeker) neutraliteit tozv de deelnemers.

alles hangt natuurlijk ook af van wat de spelers juist willen en wat niet.
Jaren geleden heb ik zo met een paar mensen in de mountain tot 2-3 keer per week modrheim gespeeld zonder écht te campaignen. Iedereen bracht gewoon zijn team(s) mee en er werd gespeeld met gelijkaardige teamratings. Zoiets is natuurlijk ook altijd mogelijk maar écht campaignen kunt ge dit niet noemen in mijn ogen. (Natuurlijk visies kunnen verschillen)
Een campaign is in mijn ogen iets waarvoor de deelnemers zich op voorhand engageren en om de x aantal tijd een spelleke spelen en hun warbands zien groeien. Ik persoonljk koppel daar gewoon nog een verhaallijn aan vast maar da heeft alles te maken met het feit dat ik al 13 jaar warhammer roleplay meester en dus alles vanuit die invalshoek bekijk. Op zich is dit natuurlijk geen must.
Ge kunt ook nog altijd iets op poten zetten waar dat iedereen ne keer tegen al de andere spelers speelt en op het eind dan een soort van punten telling gaan doen. Dit heeft dan iets meer tornooi-structuur dan een campaignstructuur in mijn ogen maar kan evengoed of misschien zelf beter werken.

In de tornooistructuur kan de organisator perfect meespelen maar in een campaign (met verhaallijn) is dit moeilijker daar de organisator voorkennis heeft van het verhaal. De neutraliteit wordt dan natuurlijk niet gewaarborgd.

alles staat en valt dus met de uiteindelijke wens vd spelers.

BRING ME GIANTS!"
vlargon
Snotling
*

View Profile
« Reply #95 on: August 17, 2009, 01:58:06 PM »

zijne er ondertussen nog mensen met intresse hebben in een  campain?
Tykros
Global Moderator
Goblin Hero

View Profile
« Reply #96 on: August 17, 2009, 03:08:54 PM »

zijne er ondertussen nog mensen met intresse hebben in een  campain?

Interesse wel. Tijd en medespelers zijn een ander paar mouwen...

BRING ME GIANTS!"
Daedeloth
Snotling
*

View Profile
« Reply #97 on: August 18, 2009, 10:41:29 AM »

Idem, ik wil ook nog eens een spelletje mordheim spelen. Een campaign maakt dat uiteraard enkel leuker Wink

Maar dan ga ik eerst es moeten zoeken of ik nog mannetjes heb, en eventueel waar ik ze kan bijkopen Wink
Morgan Bernhardt
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #98 on: August 20, 2009, 07:02:00 PM »

altijd geinterreseerd Smiley denk dat als het academiejaar juist begonnen is beste zal zijn, iedereen is dan in gent en nog niet te veel school werk
milan
Snotling
*

View Profile
« Reply #99 on: August 20, 2009, 09:48:02 PM »

woot mordheim, zelf ik wil wel meedoen  Shocked Shocked
vlargon
Snotling
*

View Profile
« Reply #100 on: August 21, 2009, 02:27:19 PM »

September, Oktober zou ideaal zijn :d
September zal waarschijnlijk te vroeg zijn om een campagne in 1 te krijgen Cheesy
Maar tegen oktober moet dat we lukken denk ik  * Looks @Tykros *
Tykros
Global Moderator
Goblin Hero

View Profile
« Reply #101 on: August 21, 2009, 05:05:06 PM »

Maar tegen oktober moet dat we lukken denk ik  * Looks @Tykros *

Ik wist dat dit ging komen natuurlijk als ik de recente posts zag afkomen...

Een campaig-campaign zoals ik ze gedeeltelijk in mijn oudere posts beschreven heb zie ik eerlijk gezegd nie zitten om te doen. Had mij dat begin vd vakantie gevraagd en ik had da ding klaar tegen september. Wa ik eventueel wel wil doen is een soort van tornooike in elkaar steken waar iedereen één of meerdere keren tegen elkaar speelt. Mogelijks kan ik dan nog de campaign-campaign uitwerken voor later ALS er voldoende interesse voor blijft natuurlijk...

T.

BRING ME GIANTS!"
vlargon
Snotling
*

View Profile
« Reply #102 on: August 22, 2009, 01:14:54 PM »

Ik wil anders altijd helpen met het uitwerken van een campagne Wink
Alsde wat hulp nodig hebt of zo let me know Tongue
arne
Goblin Shaman

View Profile
« Reply #103 on: October 01, 2009, 05:00:03 PM »

zit ik juist is da hier dat ... van op de vdab zij dak eens moets kijken lol. was makelijker geweest moest em zijn naam zeggen en ik forum namen kunnen onthouden.
vlargon
Snotling
*

View Profile
« Reply #104 on: October 05, 2009, 04:39:32 PM »

zit ik juist is da hier dat ... van op de vdab zij dak eens moets kijken lol. was makelijker geweest moest em zijn naam zeggen en ik forum namen kunnen onthouden.

Ja dat is hier Wink dat ben ik  Grin
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 Print 
« previous next »
Jump to: