Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 19, 2012, 12:31:01 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Ken je nog spelers? Nodig ze uit op dit forum en help deze community groeien! Hoe groter deze community, hoe meer we kunnen ondernemen om deze te ondersteunen.
25796 Posts in 1921 Topics by 407 Members
Latest Member: Bram
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Activiteiten
| |-+  Leagues
| | |-+  TBG BBL (Moderators: svetlana, warlock)
| | | |-+  TBG Bloodbowl League: Jim and Bob's post-match corner
« previous next »
Pages: 1 ... 6 7 [8] Print
Author Topic: TBG Bloodbowl League: Jim and Bob's post-match corner  (Read 4402 times)
Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #105 on: April 17, 2009, 07:14:19 PM »

Playoff semi-final:

Deadly Ratz (groen omdat het een team vol rookies is met al die doden ...) vs Da Bonecrushers (rood voor gevaar!!)

Liefst 30-000 fans kwamen opdagen op deze zonnige dag voor een showoff tussen het team dat al de meeste klappen heeft uitgedeeld dit seizoen, en het team dat al de meeste klappen heeft ontvangen. Coach Slashtid heeft het ondertussen wel begrepen en zoals het een goede Skaven betaamt heeft hij het foul-play boekje van zijn voorganger eens opengeslagen om het tide eens te doen keren. Play 36-b werd ingezet, en wat Skaven onruststokers wakkerden de gemoederen aan tussen de 17000 andere fans en ontketenden een riot in het stadium door een paar skeletjes die in het verkeerde supportervak waren beland uit helemaal uit mekaar te halen en de bones op een dusdanige wijze terug in mekaar zetten dat de andere helft van het stadium in een furie uitbarstte. De ref probeerde nog het tumult te bedwingen maar zijn horloge raakte in het proces beschadigd met als gevolg dat er op het gebied van de tijd onregelmatigheden opdoken.

We begonnen dus meteen lekker op beurt 4. Ideaal voor de Skaven, die mochten receiven. Die hoopten dat de Undead daarna niet genoeg tijd zouden hebben om nog tegen te scoren. De snelle Skaven scoorden in beurt 6 de 1-0, en het boekje van de coach bracht ook redding bij de kick-off want de ratjes namen de Undead by surprise door even vlug een blitz-maneuver in te lasen waardoor een flank open kwam te liggen en er direct druk op de bal kwam te staan. Al de undead die nog aan de bal konden kwamen in een tackle zone te staan waardoor een gutter runner in beurt 7 de bal zonder meer kon oprapen en de 2-0 kon scoren. Dat luidde dan ook meteen het einde van de tweede helft in want de undead konden niet meer tegenprikken in twee beurten.

De undead moesten dan snel scoren om nog een kans te maken op de overwinning, en konden hun favoriete 'we bash em till thy drop' spelletje niet spelen, wat een boon bleek. Alhoewel ik tegen beurt drie nog maar met 4 skaven op het veld stond ... de 2-1 was dus onvermijdelijk. Toen had ik nog 9 ratjes om aan de kickoff te beginnen, en via a-typical skaven cage-forming en door 1 kant van het veld compleet te negeren waardoor vele undead uit positie waren om iets tegen te doen kon ik de 3-1 scoren in beurt 5. In beurt 6 kreeg ik een snelle turnover aan mijn broek. Ik moest wat risky play inluiden om alsnog op zijn ball-carrier te blitzen maar bij een dodge met reroll ging het fout. De 3-2 was in the making en dat gebeurde ook in beurt 7. Ik had dan nog een mogelijkheid om de 4-2 te maken in beurt 8 maar een dubbel 1 was er te veel aan op een going for it (voor de quick pass te halen).

Deadly Rats vs Arthritis Bonecrushers: 3-2
Gate: 17000-13000
Weather: Perfect
Cas: 0-5 (2). 1 linemen effectief dood (hoe kon het ook anders), 1 lineman met claws MNG. de twee tussen haakjes duid op casualties waarvan fabian geen SPP krijgt (publiek + gefaalde going)
Winnings: 60k - 50k

Be it big or be it small, we Deffskullz lootz it all!
Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #106 on: May 01, 2009, 10:59:51 PM »

Playoff Final:

Wat een match, wat een match, wat een match ...

Maar liefst 26.000 toeschouwers voor de match van het seizoen (of tzal niet veel schelen). 17000 supporters voor de Skaven tegen 19000 voor Nurgle's finest.
En die hadden duidelijk getraind voor de match want we waren nog maar net vertrokken of de NATO's kwamen met een perfect defense op de proppen. Daar ging coach Slashtid's tactiek voor de eerste helft, en met warriors die zwaar aan hun guard hadden gewerkt was het bijna mision impossible om door de stugge defensie te geraken. De eerste helft werd dan ook bijna uitsluitend op de Skaven helft gespeeld. Tegen beurt 4 had ik een gutter runner diep in de helft van de NATOS en stond mijn thrower klaar om een hail mary pass te versturen. Zonder NATO in de buurt zou als de scatter wat meeviel een easy pickup en score mijn deel zijn, maar op een going (met reroll) om een assist te genereren ging het mis. Weg kans om met een hail mary redelijk makkelijk te scoren en ik werd dan zwaar in de defensie gedrukt. Zo zwaar dat een pestigor genoeg had aan een push om mijn thrower met bal over de lijn te duwen, maar Nuffle en de Horned Rat waren duidelijk met de skaven. Ik verloor dan uiteindelijk wel de bal, en in een ultieme poging om nog te scoren in beurt 8 van de eerste helft ging het fout op een dodge. De Nato's moesten dan maar de bal oprapen en de 1-0 was in the making maar de coach had zijn stem al schor geroepen langs de kant (geen rerolls meer) en vermits de NATOS meer hadden geoefend op positioneel spel dan op bal-handling naar de match toe faalde de pickup dan ook miserable. 0-0 met slechts 1 ratje dat vroegtijdig de kleedkamers moest opzoeken. Op zich niet slecht maar ik zag de bui al hangen want ik moest kicken ...

Gelukkiglijk waren de NATO's wat van hun melk door de fierce opposition, en had hun beast niet haar dagje. Ze ging in beurt twee neer en werd naar de ko box verbannen. Omdat er vroeg druk werd gezet op de ball-carrier werd de ball gepassed naar een warrior (die hem ook nog wonderbaarlijk ving met zijn klauwen), wat het begin was van een major scrubble om de bal rondom de line of scrimmage. Uiteindelijk had een sympathisante tovenaar er genoeg van en die wierp een lightning ball op de ball-carrier waardoor de bal loskwam en kon opgepikt worden door een gutter runner. De NATO's zetten alle zeilen bij en konden de bal wedrom ontfutselen maar konden niet verhinderen dat er teveel tackle zones op de bal stonden om de breakthrough te verhinderen. Hun coach zijn stem moest er halverwege de tweede helft weer aan geloven (re-rolls weer opgesoupeerd) en dat luidde een vroege turnover in in beurt 6 op de blitz, waardoor de skaven mede dankzij de rat ogre wat warriors konden verzetten (en hun guard skill eindelijk teniet doen) waardoor een paar ratjes aan de bal konden. Die werd in beurt 6 aan een gutter runner ge-handoffed waarna ie er als de bliksem vandoor ging. De andere NATO's werden vastgezet want ondertussen zat hun KO box ook goed vol (3 man in KO, eentje zelfs casualty dankzij het publiek) en de 1-0 was een feit in beurt 7. Met nog maar 1 turn te spelen was de rest bijzaak.

Coach Slashtid neemt aldus zijn eerste trofee mee naar huis.

Deadly Ratz vs Nato: 1-0
Weather: perfect
Gate: 17000-19000
Fan Factor: Ratjes +1, Nato's -1
Winnings: 50k-60k
Casualties 1(1)-3

Als troostprijs kregen de NATOS een gepainte bal mee naar huis, en Filip was zo vriendelijk mij daarvoor te bedanken met een nurse-modelletje dat als mijn apothecary zal gaan dienen (waarvoor bijzondere dank, Filip!). Het was bij uitstel DE leukste bloodbowl match die ik al gespeeld heb, het was BIJZONDER spannend tot op het einde, en het ging ECHT alle kanten op. Ik ben blij dat ik de tactische keuze maakte voor een wizard via inducements ipv de standaard bloodweiser babe en extra apothecary waar ik normaal voor kies. Een match met zo'n inzet dacht ik dat een wizard me meer kon bijbrengen, en dat was ook zo. Zonder de wizard en met al de NATO's hun guard spelers had ik anders de bal vrijwel nooit kunnen loskrijgen. Om het op zijn Hannibal Smith's te zeggen: I love it when a plan comes together ...
« Last Edit: May 01, 2009, 11:01:34 PM by Tom » Logged

Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #107 on: May 03, 2009, 09:37:22 PM »

League Match result:

Dedly Ratz vs Fast N Furious: 2-2
Casualties 3-1 (natuurlijk valt een linemen van de dedly ratz morsdood, de fast n furious hebben last van een -1av op een skaven en voor de rest niks ergs)
Winnings: 50-60
FF: Ratz -1, Tom -0

Was niet veel tegen te beginnen, twee gutter runners met movement 10 EN sprint, en eentje met agility 5 ... 1-turn scores aan uw broek is niet tof! Het stond 2-1 aan de eerste helft en dan moest tom kicken naar mij. Het ging fout op een pasje (dubbel1) en tom ging lopen met de bal, maar zal nu overtuigd zijn van het nut van ne gutter runner met horns, want ik kon hem telkens op de blitz weer vrijmaken. Zo kon ik in beurt 6 scoren. IK was wat aan het rekken want ik wou absoluut vermijden dat tom nog gauw kon tegenscoren. Ik zat ook met een overmacht aan volk dan (stonden nog maar 7 skaven tegenover mijn 11) dus het blocken was fijn, helaas kon ik niemand echt pijn doen.

Laatste beurt kwam ik 1 going tekort om te kunnen scoren dus moest ik creatief zijn in het chain-pushen, maar helaas kon een ratje de bal niet oppikken om hem naar de gutter runner te passen en de 2-2 eindstand was een billijk resultaat. Tom zijn team is echt wel pokke-debiel goed. Rat Ogre MET block, 3 gutter runners die de ideale stat increases hebben gekregen ... het zou me niet verbazen als hij met de ogen toe de league gaat winnen ...

squirrel
Goblin Fanatic

Death to the False emperor!

View Profile WWW
« Reply #108 on: May 03, 2009, 10:51:03 PM »

Het was een heel vreemde match. Tot beurt 5 van de eerste helft ging zowat alles me voor de wind. Daarna liep zowat alles fout wat fout kon lopen. Ik ben ook zeker dat ik tijdens de match een aantal tactische blunders heb begaan.

Tom zijn team is echt wel pokke-debiel goed. Rat Ogre MET block, 3 gutter runners die de ideale stat increases hebben gekregen ... het zou me niet verbazen als hij met de ogen toe de league gaat winnen ...
Zo ver zijn we nog niet. Ik vind nog steeds dat ik de skaven nog niet naar behoren kan spelen. Het is een erg moeilijk team. Het is ook vaak bang aftellen tot de laatste ronde en hopen dat er geen casualties meer vallen. Het pluspunt is echter dat er opnieuw budget werd vrijgemaakt voor extra spelers. Volgende matchen kan ik dus eens met meer dan 12 starten  Grin

and though We are not now that strength which in old days
Moved earth and heaven; that which we are, we are;
One equal temper of heroic hearts,
Made weak by time and fate, but strong in will
To strive, to seek, to find, and not to yield.
~Tennyson
Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #109 on: May 03, 2009, 11:12:28 PM »

Het was een heel vreemde match. Tot beurt 5 van de eerste helft ging zowat alles me voor de wind. Daarna liep zowat alles fout wat fout kon lopen. Ik ben ook zeker dat ik tijdens de match een aantal tactische blunders heb begaan.

Niet echt hoor Tom. Ik vond u redelijk goed uit de hoek komen, ik had eigenlijk verwacht dat ge meer steken zou laten vallen.

squirrel
Goblin Fanatic

View Profile WWW
« Reply #110 on: May 04, 2009, 12:25:47 AM »

Allee, leuk dat te horen van een fellow Skaven coach. Het is gewoon dat ik germerkt heb dat onze match de moeilijskte was die ik tot nu toe gespeeld heb. Ik heb toch een aantal echt vreemde beslissingen genomen, omdat de situaties vrij vreemd waren (zoals een cage vormen met mijn gutter runners  Grin).

~Tennyson
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

no quarter will be asked, none will be given

View Profile
« Reply #111 on: May 04, 2009, 06:46:19 PM »

Tom zijn team is echt wel pokke-debiel goed. Rat Ogre MET block, 3 gutter runners die de ideale stat increases hebben gekregen ... het zou me niet verbazen als hij met de ogen toe de league gaat winnen ...

It ain't over till the fat lady sings!  Grin En de NATO's staan te trappelen om hun revanche te nemen!!

Raise your head up high
So the heavens hear you cry
light the brightest fire
from the highest mountain
so the whole world knows, that your spirit canīt be broken.
squirrel
Goblin Fanatic

View Profile WWW
« Reply #112 on: May 04, 2009, 10:42:56 PM »

It ain't over till the fat lady sings!  Grin En de NATO's staan te trappelen om hun revanche te nemen!!
Laat ze maar trappelen. Ondertussen kunnen de Fast 'n furious met de bal aan de haal  Grin.

~Tennyson
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #113 on: May 05, 2009, 01:47:39 PM »

Laat ze maar trappelen. Ondertussen kunnen de Fast 'n furious met de bal aan de haal  Grin.
Zal moeilijk gaan als ze staan te trappelen OP de skaven spelers!  Grin

Raise your head up high
light the brightest fire
squirrel
Goblin Fanatic

View Profile WWW
« Reply #114 on: May 05, 2009, 02:56:30 PM »

nen apotheker of 5 en dat komt allemaal in rode  Wink

~Tennyson
HeaDHunTeRfs
Goblin Hero

Howl Roar ROFLSTOMP

View Profile
« Reply #115 on: May 05, 2009, 04:05:34 PM »

nen apotheker of 5 en dat komt allemaal in rode  Wink

funny.... -> NOT FUNNY  Wink

Malifaux is the crystal meth of the miniature world!
One taste and all ya money disappears
Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #116 on: May 13, 2009, 09:34:26 AM »

League match result:

Deadly Ratz vs Drakwald Asylum Nutters: 3-0
Casualties: 0-3 (niks ergs voor de ratjes)
Gate: 20000-15000
Winnings: 40k-50k
Weather: Perfect om daarna te stormen (blizzard) dat het gene naam meer had

De coach van de Drakwald Nutters was een happy camper. Nu dat de ratjes de cup gewonnen hadden stonden een paar starplayers in line om hun te meten met deze helden in het BB milieu. Mighty Zugg en Helmut Wulf mochten uiteindelijk een Drakwald tenueke aantrekken, maar de coach zal het zich wel anders hebben voorgesteld. Helmut viel victim aan zijn eigen kettingzaag waarna de ratjes konden scoren en Helmut dan ook de kleedkamers moest opzoeken. Gedurende de hele match rolde Zugg niets anders dan pushkes, en wanneer hij dan ene neerkreeg was het gegarandeerd een dubbel 1 op de armour rol. Als je de ratjes dan alleen kan wegpushen dan heb je problemen, en de 3-0 was dan ook een logische uitslag. De Blizzard speelde ook karim zijn team serieus parten.

squirrel
Goblin Fanatic

View Profile WWW
« Reply #117 on: May 22, 2009, 06:47:13 PM »

League match result:

Fast 'n Furious vs NATO's: 3-0
Casualties: 0 - 2 (2 MNG voor de ratjes  Undecided)
Gate: 14.000 - 17.000
Winnings: 60.000 - 40.000
Fan factor: [+1] - [-1]
Weather: De hele match was het perfect BB weer!

Het is voor de teams de 2de keer dat ze elkaar treffen. Vorige keer had Fast 'n Furious de fame en wonnen ze met 4-1. De Nato's waren echter uit op revanche en wilden zich niet zo snel gewonne geven. Filip heeft blijkbaar een erg duur team. Ik kreeg dan ook heel wat inducements. Na wat getwijfel of ik Morg 'n Thorg zou opzetten, koos ik echter voor volgende zaken: 1 re-roll, 1 apothecary, 1 wizard (lightning bolt) en bloodweiser babes.  Grin

Ik won de toss en koos om te receiven en te starten met 2 gutter runners op de lijn. Er kwam een high kick, maar de thrower kon daarvan niet profiteren om de bal te vangen. Hij stond nu echter al heel dicht in de buurt. Het blocken in de line of scrimage helpt niet veel, maar een stormvermin (err... blitzer) kan samen met de rat ogre in de wide zone een opening slaan. De thrower raapt de bal en past sucessvol naar de gutter runner. Die sprint meteen naar het einde (movement 10) en kan er al 3 keer voor gaan (sprint). Resultaat: touchdown in beurt 1!!! The croud goes wild.

Dit keer mag Nurgle echter receiven. Ze zetten een stevige lijn op en ik houd mijn rat ogre wat naar achter. Er komt echter een blitz, waardoor ik al meteen met een gutter runner ver kan door stoten en al wat kan blocken. Filip pusht wat hier en daar, maar niks ernstigs. Ik kan met mijn gutter runners en een paar linemen tot diep in zijn helft door dringen en zet zoveel mogelijk druk op de bal. In mijn 3de beurt is het al weer prijs: een blitz gooit de ballcarrier tegen de grond, waardoor de bal vrij komt. Een gutter kan hem vrij eenvoudig oprapen en scoren. opnieuw een touchdown! Coach squirrel ziet het al helemaal zitten: al 2-0 voor en nog geen casualties gekregen, nu is het nog een kwestie van het tot het einde van de match uit te houden.

Er komt opnieuw een kick-off. De fans waren duidelijk niet tevreden, wat resulteerde in een Riot. De referee beslist echter om de klok een beurtje terug te draaien. Daardoor is het nu pas beurt 2! De Nato's beginnen het smerige spel van de skaven echter door te krijgen en gaan voorzichtiger spelen. Filip richt zich minder op de line of scrimmage en probeert de bal veiliger te houden en vormt cages. Squirrel kent de gevreesde tactiek en weet dat hij hiervoor zijn rat ogre in de strijd moet gooien. Hij zorgt er dus voor dat die vrij staat en kan dan blitzen (mits 2 goings) en uiteindelijk de ball-carrier neer halen. Een gutter raapt die op, maar kan geen veilige plaats vinden en rent dus zo ver mogelijk naar de end zone. Filip blitzt er echter heel en krijgt de gutter runner neer. De bal gaat echter buiten en wordt weer helemaal naar het midden gegooid (voor de voeten van de rat ogre). De warriors en het beast leven zich uit op de ogre en kunnen hem K.O. krijgen. Uit pure wanhoop moet squirrel de bal proberen beschermen met gutter runners. Dit lukt natuurlijk niet en een beastman kan uiteindelijk de bal veroveren. Hij loopt zich vrij en past naar een rotter die tot diep in mijn helft kan lopen. met slechts 1 beurt te gaan, kan enkel een gutter runner dicht genoeg in de beurt raken. Zijn dodge faalt echter en zorgt voor een turn-over. Een Skaven fan beslist er echter anders over. Hij wil zijn favoriete skaven geen tegendoelpunt zien krijgen en vuurt een lightning bolt op de ball-carrier. Een directe en fatale hit. De rotter kan volgende match niet meer spelen. De eerste helft eindigt dus met 2-0 in het voordeel van Fast 'n Furious.

Aan beide zijden zijn echter al een aantal gewonden gevallen. De bloodweiser babes helpen goed en beide coaches zijn in staat 11 spelers op te stellen. Ook de rat ogre is opnieuw van de partij. De reserve boxes blijven leeg. Dit betekent echter dat squirrel met 3 gutter runners moet spelen en de Nato's het slechts met 3 warriors moeten stellen. Opnieuw komt er na de kick-off een Riot. Deze keer laat de referee de klok wel lopen en gaan er meteen 4 beurten verloren! Beide teams geven elkaar geen meter toe. Af en toe wordt er een speler de K.O.-bocx of het publiek binnen geduwd en 2 Skaven worden zelfs volledig naar de dead  & injured afgevoerd. De focus van beide teams ligt echter sterk op de bal. Het beast gaat 2 maal neer en ook de rat ogre wordt eens gevloerd. Ze staan echter telkens snel weer op. Na geregeld de bal te bemachtigen en te verliezen is het uiteindelijk in de 7de beurt van de 2de helft dat dodgy runner (lees: de gutter emt 5 agility) die overal doorheen glipt, onder kruipt en over springt om tot bij de bal te raken. In zijn spurt gritst hij die mee, voor de ogen van de omstaande beastmen, loopt naar het einde en scoort een touchdown. De 3-0 eindcijfers staan vast.

(En nu het stuk dat OrkTom vast graag zal lezen:) Dodgy gutter kreeg voor zijn actie een increase. De roll (4 en 6) betekende dat hij nu net als zijn 2 collega's over een basis MA van 10 beschikt!!! Coach Squirrel was hierover uiterst tevreden. Met slechts 1 match in het vooruitzicht, komt de eind-overwinning wel heel dicht. De verzamelde pers wenste dan ook een beetje uitleg van de coach over die match. Squirrel was hierover vrij kort:"De orde van het Gheilige kruisje heeft de match al meermaals uitgesteld en afgelast, ondanks onze oproepen, private berichten, telefoongesprekken en persoonlijke contacten. Volgens onze spelers hebben de zusters te veel schrik van ons. Wij hopen de match alsnog te kunnen spelen en manen coach Patje aan dringend eens van zich te laten horen. Ons team is alvast klaar voor de match." De aanwezige pers liet ook een kleine bom ontploffen toen ze coach Squirrel confronteerden met de geruchten dat hij zijn contract bij Fast 'n Furious niet zou verlengen. "Het is voor mij een hele eer geweest om het afgelopen seizoen dit team te mogen coachen. Deze spelers behoren stuk voor stuk tot de top van de league. ik heb inderdaad voor volgend seizoen getekend bij een ander team. Er komt nog een persconferentie waarin we de nodige uitleg zullen verschaffen. Ik ben zeker dat mijn opvolger het hier bij Fast 'n Furious ook goed zal doen. De spelers hebben nu een routine en kunnen met een goede hand zeker ook volgend seizoen meestrijden voor de titel. Het zou mij een eer zijn om volgend seizoen eens tegenover hen te kunnen staan. Mijn inzichten van dit seizoen zullend an zeker goed van pas komen." Met deze woorden keerde de coach terug naar zijn spelers en werd er duchtig gevierd. Fast 'n furious kan de titel al bijna proeven.
« Last Edit: May 22, 2009, 07:11:47 PM by squirrel » Logged

~Tennyson
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #118 on: May 23, 2009, 05:09:32 PM »

Ja, zo was het inderdaad allemaal ongeveer en, zoals je wel weet in Blood Bowl, stond het geluk ook niet echt aan mijn zijde (Nurgle had waarschijnlijk belangrijker zaken te doen dan de match te volgen en al mijn spelers hadden blijkbaar fluwelen handschoenen gekregen voor deze match  Grin). In ieder geval verdiende winst voor de ratjes en dus een verdiende leaguewinst! Proficiat voor Squirrel en zijn ratjes!!! Wink

Na afloop van de match wou Agonoize trouwens geen commentaar over de match kwijt aan de plaatselijke reporters en het gerucht bestaat dat hij in retraite gaat om zich te bezinnen over verdere toekomstplannen, hoewel hij reeds verschillende voorstellen gehad heeft om volgend seizoen een ander team te coachen. Zowel de Bashing Bunnies (een vrouwelijk Human team), als de White Widows (een vrouwelijk Dark Elf team), als Not Quite Dead Yet (een Necromancer team), als de Hellish Hornetts (een Choas Pact team), als TNT (een Slann team) proberen hem te overhalen om volgend seizoen hun team te coachen. Wordt ongetwijfeld vervolgd....

Raise your head up high
light the brightest fire
warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #119 on: September 21, 2009, 10:18:02 AM »

Met nog 9 dagen te gaan voor de competitie start (iedereen al een PM naar Svetlana gestuurd?), heeft het noodlot toegeslaan.

Terwijl 'the VNV Nation' vanuit het hoge noorden kwam afgezakt om zich naar de Blood Bowl velden te begeven, werden hun caravaan overvallen door een plunderend Chaos Marauder leger en één van de leiders was een oude bekende voor de Blood Bowl fans: Agonoize, de ex-trainer van de NATO's. Hij was blijkbaar vergeten dat de competitie bijna ging beginnen en hij had dus bij geen enkel team ingetekend voor dit seizoen. Maar hij zag in dit vrouwelijk Norse team een gouden kans om alsnog een team te leiden voor deze competitie. Maar de trainer en enkele spelers van het team, waaronder de blitzers en de thrower, zagen dit niet zo zitten en bedankten hem voor het aanbod.

Maar Agonoize liet het daar niet bij natuurlijk, hij maakte hun duidelijk dat het geen aanbod was maar een gegeven feit dat hij dit team ging leiden. Al snel kwam het tot een gevecht tussen de leden van het team en een deel van het leger waarvan Agonoize deel uitmaakte. En hoewel de Valkyries vochten als echte berzerkers, hadden ze nooit echt een kans tegen deze horde en uiteindelijk werden ze gevangen genomen en voor de keuze gesteld: of spelen voor Agonoize en zich bekeren tot Slaanesh ,of geofferd worden tot meerdere eer en glorie van Agomoize's nieuw omarmde geloof in de Chaos god. De trainer, de blitzers en de thrower bleven echter weigeren om aan deze voorwaarden te voldoen en hun lot werd dus beslecht. De rest van de speelsters kozen dan ook maar eieren voor hun geld en kozen ervoor om zich te bekeren. De sneeuwtroll, die eigenlijk niet goed wist wat er aan de hand was, zag dat alle speelsters voor Agonoize knielden en deed dat dan ook maar. Maar Agonoize was blijkbaar niet snel tevreden en zag dat hij met dit uitgedunde team niet echt ver in de competitie ging geraken en dus keerde hij zich tot de gevangenen van het leger en vroeg of er nog iemand was die wou meespelen met dit team. Uiteindelijk kwamen nog 3 figuren naar voor: Lady Iku Niegoe, een vrouwelijke goblin; een Dark Elfe en een Ogress. Agonoize lijfde hun ook in en zag dat zijn team compleet genoeg was om te spelen. Hij wist dat het hoe dan ook niet makkelijk ging zijn want zijn ervaring had hem geleerd dat Goblins en zeker Dark Elfs nogal arrogant waren als het ging om te spelen met andere rassen en een trol en een Ogre waren nu niet bepaald de slimste Blood Bowl spelers in de wereld maar Agonoize wist dat hij dit team wel kon vormen tot een goed team en een gooi kon doen naar de titel. Hij vond de naam van het team best wel leuk en besloot de naam te houden mits een kleine aanpassing; vanaf nu zou de VNV Nation staan voor Vicious Nefarious Vixens'Nation en ze zouden een echt Chaos Pact Team vormen.

Raise your head up high
light the brightest fire
Pages: 1 ... 6 7 [8] Print 
« previous next »
Jump to: