Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 19, 2012, 12:30:37 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Het Thunderbolts Gent forum is online op http://gig.medialoft.be

Speel je games die je wilt vertegenwoordigd zien op dit forum, stuur dan een bericht naar Fred, Tom, Erik of Patje.
25796 Posts in 1921 Topics by 407 Members
Latest Member: Bram
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Activiteiten
| |-+  Leagues
| | |-+  TBG BBL (Moderators: svetlana, warlock)
| | | |-+  TBG Bloodbowl League: Jim and Bob's post-match corner
« previous next »
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 Print
Author Topic: TBG Bloodbowl League: Jim and Bob's post-match corner  (Read 4402 times)
Nny
Goblin Hero

Seamus Supremacy

View Profile WWW
« Reply #90 on: March 22, 2009, 10:42:51 AM »

Anyway:  9 Casualties w00t Cheesy

I are jealous Cry

Convert Heathens (CC: 12 /Rst: WP/ Rg: 6 )
Sacrifice all affected 40k players in aura. Summon 1 Malifaux player per sacrificed 40k player
Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #91 on: March 22, 2009, 11:46:52 AM »

De bonecrushers doen hun naam weer eer aan. In de league heb je je aantal casualties in 1 match verdubbeld, fabian Smiley

Be it big or be it small, we Deffskullz lootz it all!
svetlana
Moderator
Goblin Hero

View Profile
« Reply #92 on: March 22, 2009, 11:49:31 AM »

Vraagjes voor de Commishionar:
Vorige wedstrijd (tegen Karim) gooide ik met 2 dice een 5 voor mijn fan-factor. Fabian zei me dat je daar 3 dice voor mocht gooien. In dit geval betekent het dus dat ik 1 fan-factor meer zou moeten hebben. Mag dit (retro-actief) rechtgezet worden?

uittreksel uit LR5, p 29:

4. If a coach lost or tied the match he should roll 2D6. The
winning coach should roll 3d6.
If a coach won or tied the
match and his roll is greater than his team’s current Fan
Factor then his team’s Fan Factor increases by one point. If
the coach lost or tied the match and his roll is less than his
team’s current Fan Factor then his team’s Fan Factor
decreases by one point.

Dus: als jij de winnende coach was, en je fan factor zou met één zijn gestegen, dan heb je daar recht op. Geen enkel probleem om dit retro-actief recht te zetten. Reeds aangepast in de official results.

Vraagjes voor de Commishionar:
Concreet: hoeveel apothekers mag je maximum hebben? Als ik een fout heb gemaakt, hoe kan ik deze recht zetten?

1 apotheker in vaste loondienst. Eén. That's it.
Om die 'fout' recht te zetten (zonder de wedstrijd te moeten herspelen) stel ik voor dat je die twee extra apothekers meteen op straat gooit (ze vinden wel ergens anders werk hoor). Het geld dat je ervoor hebt betaald ben je natuurlijk wel kwijt (je mag ze dus niet 'verkopen' aan een ander team). Op deze manier wordt toch een beetje de bonus -die je had in het spel- gecompenseerd.

Sv.
« Last Edit: March 22, 2009, 11:57:55 AM by svetlana » Logged

"All we were given was a chance, thought Polly. No miracle, no rescue, no magic. Just a chance."  -  Terry Pratchett/Monstrous Regiment.
squirrel
Goblin Fanatic

Death to the False emperor!

View Profile WWW
« Reply #93 on: March 22, 2009, 01:20:14 PM »

Consider it done!

Nogmaals excuses voor de gemaakte fouten. Als beginner is het niet altijd eenvoudig (zeker als het roster voorzien is om meerdere apothekers in dienst te hebben  Undecided)

and though We are not now that strength which in old days
Moved earth and heaven; that which we are, we are;
One equal temper of heroic hearts,
Made weak by time and fate, but strong in will
To strive, to seek, to find, and not to yield.
~Tennyson
svetlana
Moderator
Goblin Hero

View Profile
« Reply #94 on: March 22, 2009, 06:53:39 PM »

Nogmaals excuses voor de gemaakte fouten. Als beginner is het niet altijd eenvoudig (zeker als het roster voorzien is om meerdere apothekers in dienst te hebben Undecided)

De ernst van uw tentoongespreide verontschuldigingen strekt u tot eer. Bij deze wenst de commissionar u zijn diepste respect te betuigen: "Mogen uw volgende wedstrijden gezegend zijn met positieve dobbelstenen. Blessed be your balls!"

Grin

"All we were given was a chance, thought Polly. No miracle, no rescue, no magic. Just a chance."  -  Terry Pratchett/Monstrous Regiment.
Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #95 on: March 22, 2009, 10:52:46 PM »

Pre-playoff game tussen Mig's Bastards en de Get-dead-real-quickly Ratz:
Gate: 18000-16000
Score: 1-2
Casualties: 1-2 (ik had twee miss next gamers, Mig niets serieus)
Winnings: 30000 vs 60000
ratz: Fan Factor   -1   Orks: fan factor +1

In de eerste helt kreeg ik niets gebakken, al mijn dodge rolls (meestal op 2 plus) gingen meteen fout met eentjes bij de vleet en mijn gutter runner met strip ball die al direct op de bank moest gaan zitten. De tweede helft was iets beter maar ik kon een 2-0 achterstand niet meer ophalen. Mig had eindelijk door dat een diepe defense de way to go is tegen de ratjes.
« Last Edit: March 23, 2009, 08:48:34 AM by Tom » Logged

Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #96 on: March 23, 2009, 07:23:27 AM »

League Match result:

Get-dead-quickly Ratz vs Sotek's Spirit Gardeners: 3-2
Gate   15000   - 10000
Casualties   3-5   (effectief dood: 2 ratjes, gutter runner met drie skills en stormvermin met 1 skill, kroxigor en saurus MNG)
Winnings   80000   - 40000
Fan Factor   +1 voor de ratjes, -1 voor Willem

Dit begint wel ECHT gortig te worden, zelfs met een extra apotheker via inducements (had ik er maar 5 gehad!!) leed ik nog twee effectieve doden, waaronder een gutter runner met dodge, block, claws en jump up, en een stormvermin met tackle en block. Ik begin er zwaar genoeg van te krijgen, 9 effectieve doden in 15 matchen is er efkes over, zo zwaar dat ik bijgelovig begin te worden over de mojo van mijn dice. Niemand gooit er dan ook nog mee vanaf nu, capisce (om een klein voorbeeldje te geven: William steekt zijn dices weg en gooit met de mijne voor zijn skill rolls: dubbel 6 op een saurus en dubbel 4 voor een andere). 

Door het verlies van mijn ratjes (gutter runner moest eraan geloven in beurt twee van de eerste helft met 68 en re-roll 67) was ik dan ook zwaar aan het balen gedurende de ganse match. Willem had het overwicht de eerste helft, en kon scoren in beurt 5, waarna ik met de uiterste moeite in beurt 8 van de tweede helft kon tegenscoren. In beurt drie van de tweede helft kwam Willem dan 1-2 voor en was er niet veel op aan te dingen, maar gelukkiglijk werd de ref vanaf dan een kopje kleiner gemaakt en zocht ie de kleedkamer op waardoor ik met een paar fouls (doe ik niet graag maar Willem maakt er maar al te graag gebruik van met zijn cheape skinks dus gaf ik hem een piece of his own medicine) en een paar pushes in het publiek de odds kon evenen en geleidelijk aan zijn skinks ervantussen kon halen en gebruik kon maken van mijn hogere agility en movement om in mijn beurt 6 gelijk te maken. Willem ging dan voor de winst maar had de pech dat zijn kroxigor nog door een steen uit het publiek werd uitgeschakeld (zowat het enige uit de kick-off dat in mijn voordeel uitdraaide want ik kreeg een perfect defense en blitz rond mijn oren) en zonder rerolls nam ie iets te veel risico (hij moest wel als ie wou scoren) waardoor zijn skink met de bal uitgleed met een going. Daardoor kon ik in beurt 8 met een gutter runner net aan de bal (zonder tackle zones) die hem op een 5-je kon passen naar een gutter runner (ik had ook geen rerolls meer dus het was een lucky play)  in scoring positie en zo geschiedde. In extremis 3-2.

Maar ik begin het echt niet meer leuk te vinden ...

squirrel
Goblin Fanatic

View Profile WWW
« Reply #97 on: March 23, 2009, 11:17:10 AM »

Maar ik begin het echt niet meer leuk te vinden ...
Goh, Ik ben ook altijd enorm content als mijn spelers "maar K.O." gaan. 't Is de zwakte van ons team en coaches doen er alles aan om dat zoveel mogelijk uit te buiten. Het is nu wel zo dat je geen gigantische inducements meer zal moeten slikken, dus zo verschrikkelijk is dat niet? Ik krijg wel ook de indruk dat veel coaches hun teams aan het skillen zijn tegen de sakven, een verontrustende evolutie. Het is ook zo dat ondanks de vele doden, je met skaven heel makkelijk scoort. Tegen Fabian had ik nog 2 skaven op het veld staan, maar stond ik wel terug in scoring position (ja, khemri zijn traagzakken  Wink). De meeste coaches maken de fout hun spelers samen te troepen en zoveel mogelijk casualties te proberen maken, ipv van diep en breed te gaan, om zo tackle zones te maken en alles dicht te houden. De meeste coaches spelen het spel dan ook niet om te winnen, maar om zoveel mogelijk bloed te zien vloeien  Wink. Daar zijn onze teams dan niet zo voor geschikt.

~Tennyson
Nny
Goblin Hero

Seamus Supremacy

View Profile WWW
« Reply #98 on: March 23, 2009, 11:24:20 AM »

Blood for the Blooddwarf........ Roll Eyes

Convert Heathens (CC: 12 /Rst: WP/ Rg: 6 )
Sacrifice all affected 40k players in aura. Summon 1 Malifaux player per sacrificed 40k player
Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #99 on: March 23, 2009, 01:04:37 PM »

Ik krijg wel ook de indruk dat veel coaches hun teams aan het skillen zijn tegen de sakven, een verontrustende evolutie.

Ja, met als enig gevolg dat ik vanaf nu ook de 'coole stuff' achterwege ga laten en de winning combos zoals sprint en sure feet op gutter runners deruit ga halen. You reap what you saw.

squirrel
Goblin Fanatic

View Profile WWW
« Reply #100 on: March 23, 2009, 02:10:50 PM »

Ja, met als enig gevolg dat ik vanaf nu ook de 'coole stuff' achterwege ga laten en de winning combos zoals sprint en sure feet op gutter runners deruit ga halen. You reap what you saw.
bwah, skills als block, claws en jump up zijn ook erg goed. Ik zie niet direct wat iets 'gewoon cool' en wat iets een 'winning combo' maakt.

~Tennyson
Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #101 on: March 23, 2009, 02:58:45 PM »

Ik zie niet direct wat iets 'gewoon cool' en wat iets een 'winning combo' maakt.

12 vakjes kunnen bewegen met re-roll op de going for it of claws op een str 2 dude. Obviousness Wink

warlock
Global Moderator
Goblin Fanatic

no quarter will be asked, none will be given

View Profile
« Reply #102 on: March 23, 2009, 07:33:32 PM »

Kan me inderdaad voorstellen dat het op den duur een beetje huilen met de pet op is maar dat is een beetje standaard bij de Skaven, zolang alle teams in het beginstadium zitten, steken de Skaven (en Elfenteams ook trouwens) er met kop en schouders bovenuit maar als de teams een beetje beginnen te groeien komt de zwakte van de Skavens pas echt naar boven (AV 7) en als dat dan nog in een league is waar 75% of meer van de spelers met een bashing team spelen, dan weet je het wel, zeker (Geen Elfen, weinig Humans en Amazons)!
Je bent trouwens niet de enige, hoor, mijn team heeft nu bijna elke match ook een dode Rotter maar een Rotter kost natuurlijk zoveel niet.

Raise your head up high
So the heavens hear you cry
light the brightest fire
from the highest mountain
so the whole world knows, that your spirit can´t be broken.
Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #103 on: April 09, 2009, 10:06:01 AM »

League Match result:

Not-getting-dead-so-quickly-anymore-ratz vs Da Golden Teef: 3-0
Gate   16000   - 5000
Casualties   2-2(1)   (Bij Quase mist een Blitzer de volgende game, bij mij mogen een Linerat en de Rat Ogre de volgende match uitzitten: Fabian wat zeggen ze dan? Dank u Quase  Grin)
Winnings   80000   - 50000
Fan Factor   +1 voor de ratjes

Ik had weer schrik van zwaar de grond in gebashed te worden, zeker omdat ik eerst mocht kicken, maar de ratjes waren veel te dartel gisteren (Quase bleef maar double pushes rollen de hele avond lang en ik mislukte geen enkele dodge roll!!!). Helft 1 ging lang gelijk op, maar een foute pass van Quase werd hem fataal want een ratje kon de bal oppikken en naar de achterlijn lopen buiten bereik van iedereen: 1-0. Ik stond dan positioneel veel beter en heb dan even wat gestalled tot beurt 8 om te scoren om te proberen een paar orks toch nog te verwijderen van eht speelveld om de tweede helft wat safer te zitten. Dat lukte niet goed, en Quase zag er de sport wel van in en begon zwaar terug te bashen, in hoofdzaak op de rat ogre, die evenwel geen krimp gaf.

Tweede helft krijg ik de bal en dan weet je het wel. Ik kon door de linies breken en redelijk vroeg scoren. Quase lat dan zijn ball carrier wat onbeschermd waardoor ik met mijn hoge movement me goed kan plaatsen voor de block en de bal kan vrijmaken. Hij scattered evenwel tussen drie orcs in. Na een snelle turnover van Quase kan ik een black orc wegblitzen en met mijn big hand runner middenin wat orks de bal simpelweg oppikken en ermee dartel wegdodgen. 3-0 was een feit. Quase had het dan wel begrepen en spendeerde de komende beurten om met zijn allen 'get the rat ogre' te spelen. Dat lukte hem uiteindelijk, en onze Rat Ogre moet de volgende match uitzitten met een serious concussion.

Hier zijn we al bij al nog goed uitgekomen ...
« Last Edit: April 09, 2009, 12:30:10 PM by Tom » Logged

squirrel
Goblin Fanatic

View Profile WWW
« Reply #104 on: April 09, 2009, 12:16:03 PM »

inhaalmatch league Speeldag 4

Bugman’s Grudgebearers  vs  Fast’n Furious: 0-4
Gate   9000 - 13000
Casualties   0 - 4   (1 rat met -1 strength (werd ontslagen) en 1 rat met -1 AG en miss next game. Gelukkig waren het gewone linemen)
Winnings   40000 - 60000
Fan Factor   -0 voor Jens en zijn dwergen   +1 voor ChaosTom en de ratjes

De match verliep ongeveer zoals verwacht. De skaven gingen volop voor balhandeling en scoren, terwijl de dwarves probeerden klop te verkopen. Naar het eind van de match zette ik (op aanraden van Tom) gewoon 3 linemen zonder SPP's in de scrimmage en hield ik de rest terug om mijn belangrijkste spelers te sparen. Na de match kocht ik mij een thrower bij en een andere lineman komt terug uit blessure. Volgende match start ik dus opnieuw met 12 spelers! ('t is echt een kunst voor mij om met 12 spelers aan de aftrap te kunnen komen  Undecided.)

De winning streak in de league houdt voorlopig aan! Het zullen spannende wedstrijden worden om de eerste plaats. Mijn team moet nog zowel tegen NATO als tegen de deadly ratz ...

~Tennyson
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 Print 
« previous next »
Jump to: