Thunderbolts Gent
Welcome, Guest. Please login or register.
May 19, 2012, 12:29:49 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Ken je nog spelers? Nodig ze uit op dit forum en help deze community groeien! Hoe groter deze community, hoe meer we kunnen ondernemen om deze te ondersteunen.
25796 Posts in 1921 Topics by 407 Members
Latest Member: Bram
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Thunderbolts Gent
|-+  Thunderbolts Gent - Activiteiten
| |-+  Leagues
| | |-+  TBG BBL (Moderators: svetlana, warlock)
| | | |-+  TBG Bloodbowl League: Jim and Bob's post-match corner
« previous next »
Pages: [1] 2 3 ... 8 Print
Author Topic: TBG Bloodbowl League: Jim and Bob's post-match corner  (Read 4402 times)
Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« on: January 03, 2009, 06:35:25 PM »

Bon, ik had ne major tekst ingetyped in de typische Bloodbowl stijl met Jim en Bob aan het roer maar de computer besliste even alles weg te vegen. Dan maar de korte versie!!

Dedly Rats vs Geilige Nonnetjes: 1-0
Casualties: 1-1 (beiden enkel miss rest of game dankzij apothecaries)
Gate: 14000-9000
Winnings: 70.000 - 70.000
Skaven: +1 Fan Factor

Beiden hebben we een star player rol gehad, waarbij Patje zijn catcher block kreeg en 1 van mijn gutter runners ook.

Het was een rare match met zeer weinig ko's aan de Skaven side. Ik heb de eerste helft altijd met elf spelers gespeeld. Bij Patje waren er op het einde van de eerste helft 4 nonnetjes KO (ook wel grotendeels door zelf op hunne smikkel te vallen). Ergens rond de 5e beurt van de 1e helft kon ik scoren na de beurt ervoor een long bomb pas naar een non in scoring positie te hebben geintercept. Het was nochthans keihard aan het gieten de hele match. patje startte de tweede helft met slechts 8 nonnetjes (de rest was zeiknat in de warme dugout blijven zitten). De ref was ook zeer bij de les en stuurde een skaven en een nonnetje vroegtijdig naar de kant na wat vieze lelijkeje fouls. Patje kon geleidelijk aan het tij naar zich toe trekken en was evening the odds toen er drie spelers van mij kon waren. Ik had dan eindelijk een gaatje geforceerd maar mijn gutter runner ging op zijne smikkel met den bal. Ik kon hem pas laattijdig terug inpikken en kreeg niets meer in scoring positie.

Ideeal dus voor beide teams als een startertje. Goede winnings en geen noemenswaardige verliezen.
« Last Edit: January 04, 2009, 11:08:40 AM by Tom » Logged

Be it big or be it small, we Deffskullz lootz it all!
HeaDHunTeRfs
Goblin Hero

Howl Roar ROFLSTOMP

View Profile
« Reply #1 on: January 03, 2009, 06:54:30 PM »

Owkeey, eum Gate is dat de FAME ofzo? of heb ik iets gemist in de rules?

Nice report, en congrats on the win Tom Wink

Malifaux is the crystal meth of the miniature world!
One taste and all ya money disappears
Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #2 on: January 03, 2009, 07:10:36 PM »

Owkeey, eum Gate is dat de FAME ofzo? of heb ik iets gemist in de rules?

Nice report, en congrats on the win Tom Wink

Gate is de fans die komen opdagen he: 2D6 + fanfactor. Die rol bepaalt uwe FAME. Die was voor mij +1 voor deze match.

De andere report was nog nicer btw ... volgende keer beter.

Het had alle kanten uitgekund, dus ik prijs me echt gelukkig met die ene intercept Smiley

patje
Global Moderator
Goblin Hero

carpe diem

View Profile
« Reply #3 on: January 04, 2009, 01:26:15 AM »

'tja de Heer was ons niet welgezind vandaag nochtans hadden de nonnetjes al vijf rozekransjes gebeden
tot hun grootste spijt , maar ja Gods wegen zijn ondoorgrondelijk zeker Grin
het regende gewoonweg ouwe wijven en het was lastig om de bal te pakken
natuurlijk zijn die ratten pijlsnel, probeert ze maar eens in te halen eens ze op de loop zijn  Grin
ik heb ondanks mijn long bomb waaruit de goal uiteindelijk  is gevallen  mezelf redelijk in stand kunnen houden nl:0-1 ik had erger verwacht Grin
maar als opwarmertje kon het wel tellen en als er nog gegadigden zijn die laten maar iets weten he
coach  Kardinaal Impotentius
aka patje Grin

carpe diem
Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #4 on: January 04, 2009, 10:02:31 AM »

And the most unthinkable thing since the history of Bloodbowl has hapened, Jim. Them gobbo's actually won a match!

Dedly Rats vs Erik's Gobbo's: 1-2
Casualties: 1-5 (effectief dood: 1-2)
Gate: 13000-10000
Winnings: 60.000 - 40.000
Goblins: +1 Fan Factor, Skaven verloren er geen.

Boy wat een rare match! Ik kon al snel scoren na beurt drie, waardoor zijn fanatic en bombardier plaats moesten ruilen. Gelukkig hadden zijn dirty players niet veel schade kunnen doen. We hebben wel een beurt lang tikkertje gespeld met het bommetje toen het intercepted werd, dan nog eens gevangen en dan nog eens gegooid naar een empty square alwaar het ontplofte zonder groot gevolg. Maar die snelle score van mij bleek een boon voor Erik.

Zijn chainsaw-toting dude vloog er direct in en zo zat ik halverwege de eerste helft al met 4 casualties (waarvan twee effectief morsdood en 1tje met een fractured skull). Ik gebruikte mijn apothecary toen ook nog eens een stormvermin van mij de heilige wyrdstone velden werd in gestuurd, en toen was ik zwaar outnumbered en besliste ik geen risicos meer te nemen waardoor zijn looney de rest van de helft kon uitzingen alvorens te scoren.

Tweede helft waren de skaven dus zowaar outnumbered met 8-9 en alles ging fout. Kick off ging van het veld waardoor Erik een touchback kreeg en die wijselijk aan zijn troll gaf. Ik kon 1 goblinetje van het veld krijgen maar al mijn andere rols waren abominabel met enkel pushes tot gevolg. Resultaat: Erik zijn troll bleek een onineembare vesting die elke keer netjes kon activeren dankzij een prod in zijn kont van een gobbo, en in beurt 6 scoorde hij dan ook. Dan had ik nog twee beurten om het recht te trekken en dat lukte bijna ook toen Erik een going faalde met zijn troll, en alles ging goed tot mijn linerat op 5 vakjes van te scoren vergat de bal aan te nemen.

Ouchie! Het blijft uitkijken tegen die twee trollen en een plethora van special weapons. Zeker nu die mannen skills beginnen genereren ... EEEK Smiley

Al bij al nog een ok resultaat. Mijn twee gutter runners hebben nu een skill bij en ik heb mijn casualties kunnen replacen met nieuw fodder. Bovendien heb ik een Fan Factortje meer en 30k net winnings. Bring on the next challenge!
« Last Edit: January 04, 2009, 10:10:22 AM by Tom » Logged

HeaDHunTeRfs
Goblin Hero

Howl Roar ROFLSTOMP

View Profile
« Reply #5 on: January 04, 2009, 10:48:11 AM »

Alweer een heel leuke report ^^ en proficiat met de overwinning Erik Wink
We moeten blijkbaar toch meer schrik hebben van die gobbos dan gedacht Tongue

grts

svetlana
Moderator
Goblin Hero

View Profile
« Reply #6 on: January 04, 2009, 08:50:50 PM »

Als aangestelde commissioner kan ik, na het lezen van bovenstaande bewoordingen, maar één ding zeggen:
"keep up the good work".
Blijkbaar zijn het nodige enthousiasme, gedrevenheid, zin om ervoor te gaan en positieve ingesteldheid in méér dan -wat men in menig ander forum zou omschrijven als 'bevredigend' of 'voldoende'-  mate aanwezig om deze league tot een ravissant succes te maken ... en dan zijn we nog maar net begonnen!

Sta me toe hierbij één duidelijke vraag te stellen naar jullie toe:
in navolging van de -meer dan voorbeeldige- wedstrijdverslagen van Orc Tom, gelieve alle wedstrijdverslagen/-resultaten in een uniforme vorm (naar mij) door te sturen, zijnde:
1. team vs team, gevolgd door de eindstand.
2. aantal slachtoffers, waarbij 1e getal = aantal slachtoffers geslagen door eerst vermelde team (per in 1.)
3. gate: aantal fans die kwamen opdagen voor hun team, waarbij 1e getal = aantal fans voor eerst vermelde team (per in 1.)
4. winnings: inkomsten, gegenereerd door beide teams, waarbij 1e getal = hoeveelheid winnings voor eerst vermelde team (per in 1.)
5. winst, verlies of gelijkstand inzake fan-factor; dit voor beide teams.

Dank bij voorbaat,
blessed be,
Svetlana.

« Last Edit: January 04, 2009, 09:04:12 PM by svetlana » Logged

"All we were given was a chance, thought Polly. No miracle, no rescue, no magic. Just a chance."  -  Terry Pratchett/Monstrous Regiment.
Erik
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #7 on: January 05, 2009, 06:17:10 PM »

Jup, de gobbos hebben gewonnen, het kan. Ik denk dat je niet zozeer schrik moet hebben van de goblins, Tom heeft gewoon malchance gehad op cruciale rolls (those with ham).

En die gobbos hebben allemaal dodge  Grin.

De gobbos hebben er zowaar een fan bij! That's right, fan factor 2 wil voor de goblins zeggen: 2 fans!
svetlana
Moderator
Goblin Hero

View Profile
« Reply #8 on: January 08, 2009, 07:29:10 PM »

Woensdag 07 januari - pre-playoff match: Orde van de Geilige Gelukzaligheid vs Svet's Agha's: 0 - 3[/u]
casualties: 0 - 3
gate: 11.000 - 11.000
winnings: 10.000 - 50.000
fan factor: +1 voor Svet's Agha's

Wat valt er nu te zeggen over deze wedstrijd?
Euh ... de ganse wedstrijd werd gespeeld onder een verblindende zon (-1 op alle passes, de ganse match lang).
Wél ... het begin was alleszins op z'n minst onorthodox te noemen. Na de toss-up kozen de nonnetjes om te starten als 'receiving team', waarna ze als bezetenen -ongetwijfeld geïnspireerd door hun vreemde geloof- de orcs chargeerden. De blocks waren niet van de lucht; de zorgvuldig uitgekiende basisopstelling van de orcs werd van meet af aan herschapen tot een zootje ongeregeld. Desalniettemin slaagden de zustertjes er niet in om één orc naar de dug-out te verwijzen. Intussen was één nonnetje erin geslaagd de bal op te rapen, klaar om de perfecte pass te gooien, die ongetwijfeld zou leiden tot een vroege touchdown ...
In een poging om een makkelijke 'completion' te scoren vond dat nonnetje het nodig om een kort pasje te geven aan haar medezuster. Makkelijk gezegd ... daar ging de eerste reroll (remember: this is Bloodbowl, and Murphy is always very very near!).
En tóen kwam de eerste orc-beurt. Svet's Agha's hadden het idee dat de nonnen het 'receiving team' waren nogal letterlijk opgevat. Op enkele beurten tijd zorgden ze ervoor dat de geilige zusters (die nogal kwistig met rerolls strooiden, en derhalve zeer snel zónder zaten!) bij aanvang van de tweede drive (de orcs scoorden tussendoor nog een touchdown) nog slechts met zés op het veld stonden (twee KO'd sisters moesten even iets langer bekomen, terwijl nog een derde zuster na een -hoe bestaat het- foul (!!!) van het veld werd gestuurd door de immer alerte scheidsrechter. Na de eerste helft stond de stand op 0 -1; de orcs waren receiving team voor de 2e helft.
De rest van de match kan als volgt worden samengevat: hetgeen verkeerd kón gaan ging meestal verkeerd, de zon bleef parten spelen (niet één pass was correct), de nonnen werden hoe langer hoe moediger (men kan het ook interpreteren als onbezonnen, of suïcidaal - telkens twéé block dice gooien en de tegenstander laten kiezen; op één keer na hadden ze altijd geluk hiermee!) en de orcs slaagden erin kalm te blijven en effectief touchdowns te scoren (ze hadden zelfs nog een reroll óver op het eind van de tweede helft).
Game over dus; één van de nonnetjes kan volgende match nog niet aantreden, en de orcs hebben er hun éérste fans bij.
Na afloop van de match zijn de nonnetjes en de orcjes nog samen blijven kijken naar (het begin van-) een vriendschappelijke match tussen 'Deadly Ratz Consortium' en 'Da Golden Teef'. Hoe dit is afgelopen ... ?

Het belangrijkste is echter nog niet gezegd: we hebben veel gelachen en ons goed geamuseerd. En da's effectief hét belangrijkste, al de rest is ondergeschikt.
Na afloop was het orc team blij dat het maar een kleine vijf minuten moest wachten eer de bus naar huis kwam opdagen. Sommige avonden zijn gewoon om in te kaderen ...

"All we were given was a chance, thought Polly. No miracle, no rescue, no magic. Just a chance."  -  Terry Pratchett/Monstrous Regiment.
Tom
Administrator
Goblin Fanatic

View Profile
« Reply #9 on: January 08, 2009, 09:19:08 PM »

In een vriendschappelijke match tussen de Dedly Ratz en Da Golden Teef stond het na de eerste helft 0-1 in het voordeel van de ratjes. De orcs waren nog met zijn twaalven (geen enkele orc neergekregen), terwijl er 1 ratje was weggestuurd door de referee en een andere tot een pulpje was geblocked door een vettige orc blitser.

2-de helft ging beginnen met de orcs als receiving team, met een man meer. Het zou er dus nog eens kunnen om gaan spannen hebben ... maar de orcs waren sowieso ook enrm gefrustreerd door de ongrijpbaarheid van de ratjes dus who knows (en wat wil je: als je een chainsaw toting goblin maniac overleeft dan is een logge black orc piece of pie ...).

De eerste helft had ik geluk dat mijn dodge rols bijna allemaal lukten, zelfs als ik helemaal boxed in was en dodge rolls met een -3 modifier moest nemen. Kristof laat me NOOIT meer met die lucky blue dice rollen denk ik  Grin.

Quase
Goblin Hero

View Profile
« Reply #10 on: January 09, 2009, 10:21:08 AM »

Eén ding is zeker, het was een leuk spel, met snelle acties, spanning en grappige momenten.

Ik had wel maar 11 Orcs mee eh Tom Wink

Ik denk dat ik toch in totaal 5 keer een Ratje heb kunnen foulen zonder dat de ref. het merkte (wél door één keer een reroll op te geven)

Eén grappig moment : Tom doet een successvolle long pass naar een Skaven die diep in het veld stond.
Eén mijner Blitzers stormt naar voor, klopt hem met zijne smikkel tegen de grond en de bal valt tussen zijn voeten.
Vol verbazing (A ball? Whot's dat doing 'ere?) pakt hij de bal op, om vervolgens door een vijf- of zestal Skaven getackled te worden.

En (voor mij) het spannendste moment van de match : beurt acht, laatste fig dat nog een actie kan ondernemen is mijn Blitzer die de bal vastheeft.
Hij dodged uit de zone van drie Skaven, sprint naar de end-zone, goes for it, goes for it again, struikelt op één vakje van de endzone en de bal stuitert weg...
(dus had ik beter mijnen Orc laten wegsturen door de ref., maar ja, achteraf gezien is alles gemakkelijk hé Grin )

En in 't vervolg brengt ge uw eigen dice mee he! Mompelmompelmompel Wink Cheesy

Dere'z a ball?!?
HeaDHunTeRfs
Goblin Hero

Howl Roar ROFLSTOMP

View Profile
« Reply #11 on: January 10, 2009, 03:09:11 PM »

Bugman’s Grudgebearers  vs The Arthritis Bonecrushers: 0-1
Casualties: 2-2 (effectief dood: 0-1)
Gate: 4.000-13.000
Winnings: 20.000 - 80.000
Khemri: +1 Fan Factor, Dwarfs verloren er geen.

Voor beide teams is dit de eerste match van het seizoen, en de spelers hebben duidelijk stress. De runner van de Grudgebearers sloeg in het begin al een flatter door tegen de bal te schoppen, in plaats van hem op te rapen.
Er worden hier en daar enkele kletsen uit gewisseld, maar niets ergs… Tot op het moment dat de slayer van dienst zijn tanden eens zet in een Skeleton. Tomb King Anthropathymis is zo druk bezig met tactische adviezen door te geven (lees: de scheidsrechter aan het vervloeken) zodat hij faalt zijn skeleton recht te houden.
De Runner van de dwarfs blijft zijn draai zoeken, en verkiest er voor zo ver mogelijk van de gevechten te blijven… De mummy AnorexiRah vond dat een blitzer vervelend aan het doen was, en heeft dan maar beslist hem in de grond te stampen. Mummy ObesiMutas volgde het voorbeeld van zijn teamgenoot en gaf de Slayer en slag (waar door blijkbaar het lendedoekje aan zijn vuist is blijven hangen…)
De aanval van de dwarfs wou maar niet van de grond komen (door de massaal veel ‘skulls’ die Jens forceerde) En de 2 skelletons profiteerde daar van door de runner neer te slaan, en tegelijkertijd de bal op te rapen.
De baldragende skeleton wordt al snel onderschept, en het blijft 0-0 bij de rust… (een skeleton is ook nog betrapt op een foul…)

Het publiek wist op voorhand al dat dit meer een bokswedstrijd ging zijn, maar ze zijn toch een beetje teleurgesteld met het resultaat.
De 2de helft begint meteen met een slayer die een mummy KO slaat. Er wordt hevig gevochten langs weerskanten, maar de dwarfs lijken eindelijk de overhand te nemen. Een wanhopig Tho-Rah probeert de bal naar een skeleton te smijten, maar die scatter een eindje weg… Ondertussen slaat een blocker een skeleton dood. Het veld begint er vrij leeg uit te zien. Een blocker ziet eindelijk een kans op de bal op te rapen, maar een skeleton is hem voor. Hij raapt de bal met enige moeite op en scoort.

Het was bijna de ganse match Very Sunny, maar geen van de 2 teams heeft er iets van gemerkt. Na de inspectie van de gewonden bleek een skeleton zijn hoofd te hebben vergeten op het veld, waarover een dwarf is gestruikeld. Als eer betoon hebben ze hem als MVP gekozen. De Slayer heeft een kleine pandoering gekregen, en is daardoor ook nog eens zijn lendedoekje kwijt geraakt (de mummy weigerde het terug te geven.)

Het was een heel leuke match, die van in het begin alle kanten uit kon gaan.

Nny
Goblin Hero

Seamus Supremacy

View Profile WWW
« Reply #12 on: January 11, 2009, 11:42:06 AM »

Hierbij het resultaat van de pre playoff match:
Bugman’s Grudgebearers  vs Sotek’s Spirit Gardeners : 0 - 3
Casualties: 3 -2 (geen long term effects, behalve Nr 11 'Ronerik Sotèki' Skink => Miss next game)
Gate: 12,000 - 9,000
Winnings 20,000 - 60,000
Sotek’s Spirit Gardeners: +1 Fan Factor
« Last Edit: January 12, 2009, 05:33:11 PM by svetlana » Logged

Convert Heathens (CC: 12 /Rst: WP/ Rg: 6 )
Sacrifice all affected 40k players in aura. Summon 1 Malifaux player per sacrificed 40k player
Nny
Goblin Hero

Seamus Supremacy

View Profile WWW
« Reply #13 on: January 15, 2009, 11:11:40 PM »

Verslagske van de Dwarf - Non game van gisteren:

De match begon al goed, bij de eerste kickoff vloog de bal al meteen in de handen van een preuts nonneke, niet zoals gepland dus.
Gelukkig waren er enkele enthousiaste Dwarf fans die direct met stenen begonnen te gooien. Gevolg, de non was haar bal al terug kwijt.
In de eerste Dwarf beurt was het al duidelijk dat ze niet direct voor de touchdowns gingen gaan. Er ging dan ook al non recht de injured box binnen.
Niet veel later zag een andere non al sterretjes.
Op het einde van de eerste half kan een non dan uiteindelijk toch een touchdown scoren. Deze wordt beantwoord met een touchdown van de dwarfs in de laatste beurt van de eerste half.
Ondanks het feit dat de nonnen in de second half veel neer geslaan werden konden ze toch nog twee touchdowns scoren.
Resultaat: een nederlaag voor de Dwarfs.

Wat gedurende de match wel opviel was dat beide coaches niet echt veel zin hadden in tactisch spelen. Dit zorgde dan ook voor meerdere hilarische momenten.
Zoals de non die 9 vakjes naar achter werd gepushed door een slayer. De slayer ging echter zo in zijn frenzy op dat hij uiteindelijk zichzelf heeft neergehaald.

Al bij al een geslaagde match.

Convert Heathens (CC: 12 /Rst: WP/ Rg: 6 )
Sacrifice all affected 40k players in aura. Summon 1 Malifaux player per sacrificed 40k player
svetlana
Moderator
Goblin Hero

View Profile
« Reply #14 on: January 16, 2009, 01:56:07 AM »

Wat gedurende de match wel opviel was dat beide coaches niet echt veel zin hadden in tactisch spelen. Dit zorgde dan ook voor meerdere hilarische momenten.

Hierbij wil ik -als toevallig gelegenheidstoeschouwer-  officieel bevestigen dat bovenstaande bewoordingen absoluut waar zijn!
Het spel ging álle kanten op; de behoorlijk geïntrigeerde toeschouwers wisten uiteindelijk niet meer voor wié supporteren; het pleit voor beide teams dat ze hun eigen end-zone nog wisten te vinden.
 Grin

Pages: [1] 2 3 ... 8 Print 
« previous next »
Jump to: